Agnes Water ja Town of 1770

Oceania » Australia » Queensland » Agnes Water
July 10th 2007
Published: August 24th 2007

Vahan kismittaa toi blogin kaatuminen ja nyt en muistakaan kirjoitinko tan jo kertaalleen, mutta tassa siis joko ekaa kertaa tai versio 2:

Raskaiden Bundabergilaisten jaahyvaispartyjen jalkeen suunnattiin matka pieneen kaksoiskylaan Agnes Water ja Town of 1770. Hostelli oli todella hienosti laitettu Cool Bananas, jossa varikkaita tiloja ymparoi tropiikin kasvit. Agnes Water on n. 2000 ihmisen kyla ja naapuri Town of 1770 kasittaa vain 80 asukasta. Paikka on aivan ihana rauhallinen paratiisi.

Ekana paivana patikoitiin polkuja pitkin rauhalliselle rannalle, jossa vain pari ihmista meidan lisaksi, aivan ihanaa. Ainoa miinus vahan kylma tuuli, joka estaa epatoivoisen tarpeen saada varia pintaan. Bundabergin jalkeen olen vahintaankin yhta valkoinen kuin tanne tullessa 😊

Tehtiin uskomattomia juttuja taalla ollessa. Ensimmaisena vuorossa oli Scooteroo- chopperikiertue, jossa ajettiin siis ihan oikeilla choppereilla. Kukaan ei kysellyt sen kummemmin ajokorttia, joten minakin uskalsin osallistua. Melkein kakka housussa juotui istumaan pyoran paalla ja melkein jo peruin ennenkuin matka alkoi, mutta onneksi sain koottua riittavasti rohkeutta! Ajettiin letkassa 60km matka, jossa nopeus nousi huipussaan 60km/h. Uskomattomat maisemat ja reitit, joita ajettiin oli ehdottomasti kokemuksen veroisia!

Seuraavan paivan aamuna mentiin lentokonekiertueelle. Kone oli pikkuruinen 4-hengen lentsikka. Kaksi onnekasta matkustajaa sai kokeilla itse lentamista. Ma tarjoiduin jaamaan paitsi kun chopperitarinat oli viela paalla. Lentokone teki silmukoita ja syoksyja meren paalla ja ihmeellisen ihanat maisemat vain vilkkui silmissa! Hienoa! Laskeuduttiin yksityiselle hiekkarannalle, jossa halukkaat saivat maistaa ostereita suoraan kalliolta. Lento kesti kaikenkaikkiaan n. 1 ja 1/2h ja oli kylla ehdoton suosikki tahanastisista tekemisista. Loppupaiva vietettiin taas rannalla, mutta nyt viisaampina loydettiin pikkusopukka, joka plokkas kylman tuulen pois. Aaah, ihanaa rauhaa...

Pari paivaa vain oleiltiin ja viimeisena paivana tehtiin paivaretki suurelle koralliriutalle! Matka kasitti n. 2h merimatkan riutalle. Merenkaynti oli rajua ja enemman kuin 10 matkustajaa joutui kayttamaan "just in case" pusseja. Huh olipas matka, aallot oli kuulemma yli kaksimetrisia ja silta ne kylla naytti. Perilla ankkuroiduttiin ponttoonille, joka tukikohta. Snorklauskamppeet paalle ja veteen. Mulla tosin ylla pelastusliivi, koska halusin pysya pinnalla 😉 Ihan kuin Avarassa luonnossa olis uiskennellut. Wau! Kalat ja korallit uskomattoman hienoja ja vesi kirkasta ja turkoosia yhta aikaa... Miinuksena jalleen kerran kylma ilma. Kaytiin myos saarella (Lady Musgrave) kavelemassa, nahtiin kilpikonnia veneen lasipohjasta ja kierreltiin vedessa puolisukellusveneella. Paiva oli taynna aktiviteettia ja matka takaisin nukuttiin kuin pienet possut.

Ilta hengailtiin hostellilla ja odottettiin kyytia seuraavaan kohteeseen. Ehdottomasti oikea paikka aloittaa loma!

Tot: 0.045s; Tpl: 0.011s; cc: 8; qc: 24; dbt: 0.0266s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1mb