Sydney Tower


Advertisement
Australia's flag
Oceania » Australia » New South Wales » Sydney
January 4th 2009
Published: September 22nd 2009
Edit Blog Post

Hungry Jack'sHungry Jack'sHungry Jack's

Burger King heter Hungry Jack's i Australien. Mycket märkligt.
När jag vaknade idag så mådde jag mindre bra så Pär gick utan mig till sista surfinglektionen. Jag sov vidare och när han kom tillbaka sen hade han lite brädguidar, t-shirts, "diplom" och annat. Diplomet var ju bara kul att titta på och sen slänga. Brädguiden gjorde en enormt sugen att skaffa en egen bräda. Och t-shirten jag fick var inte S som jag brukar ha utan... XXL. Men den var ganska ful så det är ingen större förlust. Den får tjänstgöra som myströja. Har ett tag tänkt köpa en riktigt stor tröja för att se hur den är som myströja och... nu gav ödet en mig direkt i handen. Good stuff. Pär hade även bestämt sig för en våtdräkt idag och varit köpt den. Den var faktiskt riktigt snygg. Vi är båda lite småförälskade i våtdräkter.

Mellan snytningarna fixade jag mig och sen stack vi iväg till Circular Quay och Rocks igen. Vi missade museet förra gången och Pär ville köpa oljerocken.

Först gick vi till museet och tittade på konst. Som vanligt var det... konstigt. Men jag gillar det. För det mesta iaf. En del saker kan verkligen få en att tänka till.

När vi gick
The RocksThe RocksThe Rocks

Med Sydney Bridge i bakgrunden
tillbaka till affären med oljerocken så hade dom den inte där idag heller i medium. Och skulle inte få in den heller tydligen så det blev inget köp där.

Sen så började vi prata om kaffe och att Australien hade väldigt gott kaffe alltid. Vi kom in på att jag hade försökt göra Starbucks-kaffe flera gånger men utan att lyckats och om man tittar online så är det många fler som också har misslyckats. Pär tyckte det var konstigt och han hade aldrig varit på Starbucks så vi gick dit och betalade som vanligt för mycket för en liten kaffe. Och ja, som vanligt blir man aldrig besviken där. Förstår inte varför dom inte har det i Sverige.

Efter det gick vi genom några jättefina kvarter söderut mot Sydney Tower. Och efter lite korrigeringar med kartan så hittade vi fram. När man köper en biljett dit så har dom även något kallat Oztrek, en bio med... ja, vad kallas det? Det är en bio med rörliga stolar iaf. Men först åkte vi upp i tornet och tittade runt lite där. Utsikter är imponerande som alltid men man lessnar ändå ganska fort. Väl nere igen så letade vi upp Oztrek och tittade på den. Det skulle handla om Australien, dess djur, urinvånare och liknande men... var enormt kort och sade bara några ord om varje del så det var lite av en besvikelse. Flygdelen över Sydney var dock imponerande.

Trötta som små koalor tog vi oss hem och sov.


En sak jag märkt är att ofta när man blundar (och ibland nästan även när man tittar) så känns det som att man är tillbaka i havet och våg efter våg sköljer över en och man ligger där och guppar upp och ner med brädan framför sig. Bra eller dåligt?


Additional photos below
Photos: 9, Displayed: 9


Advertisement

Christmas TreeChristmas Tree
Christmas Tree

Jag tror tomten själv skulle ha ett och annat att säga om den här julstämningen...
UllvärtUllvärt
Ullvärt

Vi hittade en av våra favoritaffärer i centrum.


Tot: 0.088s; Tpl: 0.037s; cc: 14; qc: 27; dbt: 0.0322s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb