Australien - Nytt hotell.

Oceania » Australia » New South Wales » Sydney
January 2nd 2009
Published: March 31st 2009

Swiss Grand.Swiss Grand.Swiss Grand.

Vårt nya hotell.
Vaknade väldigt sent idag. 07.45. Var en aning ångest. Åt vår sista frukost på Zinc. Det blev en halvgod korvmacka för mig och Pär körde sina vanliga toast med latte. Efter det gick jag hem och Pär försvann letandes efter en frisör. Han kom hem en stund senare med kortare år och såg mycket yngre ut helt plötsligt.

Efter det så tog vi det lugnt till 12 då vi checkade ut. Tog allt vårt pick och pack och med hjälp av hotellets Igor fick vi en taxi som vi tog till vårt nya hotell, Swiss Grand.

Grand var ännu finare än vårt förra och eftersom det låg alldeles på Bondi Beach så är det perfekt för oss. Efter att ha lagt upp våra saker och ordnat lite på det nya hotellet var det dags för en surflektion.

Den stora saken med dagens lektion var högvattnet. Jag vet inte riktigt hur det fungerar... men resultatet blev iaf att man fick slita som ett djur. Det är jobbigt att komma ut utanför där vågorna bryter i vanliga fall. Men idag var det helt galet. Våg efter våg efter våg kom emot en i en stadig takt. Och enormt starka. Blam-vågen
Väskor och kartor.Väskor och kartor.Väskor och kartor.

Pär i hotellfoajen när vi precis kommit dit.
kom. Kämpakämpakämpa, lyckats ta sig fram 4 meter. Blam! Vågen kom-man blir sköljd bakåt 5 meter. Kämpakämpakämpa, man lyckats ta sig fram 4 meter. Blam-vågen kom. Man blir sköljd bakåt 3 meter. Och så håller det på hela tiden. Stannade upp flera gånger och började skratta högt utav ren frustration flera gånger. Eller ja, det blev inga längre pauser då en ny våg kommer direkt...

Det roliga med lektionen var ju dock att det gick riktigt bra. Stod och upp surfade "på riktigt" för första gången. Man är dock totalt slut efter ett pass på två timmar... Och tack gode Gud för våtdräkterna! Utan dom hade det varit riktigt kallt idag.

Efter det gick vi hem, duschade och sen gick vi ut på en Tjeckisk restaurang. Maten var jättegod och det blev en riktigt trevlig kväll.

På rummet.På rummet.
På rummet.

Precis när vi kommit upp på det nya rummet.
Vätska. Vätska.
Vätska.

Viktigt att dricka mycket när det är varmt...
Bondi - Playground of the PacificBondi - Playground of the Pacific
Bondi - Playground of the Pacific

Fanns en hel del väldigt häftiga gamla bilder och reklamer för Bondi i hotellkorridorerna.
Bondi 1900.Bondi 1900.
Bondi 1900.

Inte så mycket folk och hus här ännu....
Hotelltaket. Hotelltaket.
Hotelltaket.

Bar, pool och annat på taket på hotellet. Underbart.
Fluffig.Fluffig.
Fluffig.

Mitt hår blir väldigt fluffigt av att vara i vattnet såhär mycket.
Lugnt och skönt. Lugnt och skönt.
Lugnt och skönt.

Inte så mycket folk på stranden på kvällen. Tog denna på vägen hem från restaurangen.

Tot: 0.038s; Tpl: 0.01s; cc: 6; qc: 24; dbt: 0.0205s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb