Time flies ...


Advertisement
Australia's flag
Oceania » Australia » New South Wales » Sydney
August 24th 2008
Published: August 24th 2008
Edit Blog Post

Kangoeroes in het wildKangoeroes in het wildKangoeroes in het wild

Deze foto is nog van de 'Blue Mountains'.
De laatste twee weken heb ik wat minder "beleefd" dan de weken ervoor. Vandaar de wat late update van mijn weblog. Het nieuwe is er af en de sleur van de studie zit er al weer in. Dit betekent niet dat ik het minder naar mijn zin heb. Integendeel, ik voel me al erg thuis hier in Sydney. Ik probeer door de week zoveel mogelijk aan mijn studie te doen, zodat ik het weekend vrij heb om leuke dingen te gaan doen.

De afgelopen twee woensdagavonden ben ik weer naar de try out van het voetballen geweest voor de Uni-Games. Al was het een stuk beter dan de eerste keer, ik voel er nog steeds niet zoveel voor om mijn spring-break daar aan te "verspillen". Aanstaande woensdag is het de laatste keer try out en dan zal de coach bekend maken wie er geselecteerd zijn.

Ik ben al druk bezig plannen te maken voor diezelfde springbreak. Zoals het er nu voor staat ga ik eerst een week met, onder meer, Anneke en Jeske naar Fiji (eiland ten oosten van Australië). Om dan vervolgens met Shanina naar Cairns te gaan, dat is een plaatsje in het Noordoosten van Australië. Dat
Shanina en ikShanina en ikShanina en ik

voor de haven van Sydney
leek me wel een mooie manier om die vakantie te besteden. Al moet ik toegeven dat ik nog niet echt naar het kostenplaatje van het verhaal gekeken heb.

Shanina, datzelfde meisje waar ik een paar weken geleden mee naar de bioscoop geweest ben, is min of meer mijn vriendinnetje. Vorige week zaterdag ben ik met haar een dagje naar downtown Sydney gegaan: Hyde park, botanische tuinen, Opera House, Circular quays, museum der moderne kunsten, uit eten in Darling harbour en weer terug naar huis. Een volle dag dus.

Afgelopen vrijdag ben ik bij Anneke en Jeske gaan eten. Zij wonen in het centrum van Sydney in een flat. Doordat zij mij altijd lekker maken dat ze wel twee zwembaden, twee jacuzzi's en één sauna hebben nam ik vol goede moed mijn zwemspullen mee. Daar aangekomen bleek dat het de zwembaden en de jacuzzi's kapot waren. Ze wonen er best aardig en hebben leuke huisgenotes. Het heeft, met al die vrouwen in zo een klein kotje, veel weg van een kippenhok. De dames hadden hollands eten voor me klaar gemaakt. Aangezien ik hier voornamelijk magnetronmaaltijden maak, was dat erg lekker.

Twee van mijn huisgenoten volgen hier gitaarles op
levend standbeellevend standbeellevend standbeel

In Circular quays
de universiteit en hebben gitaren gekocht. Helaas kon ik dat niet kiezen, omdat ik niet meer vakken mag kiezen. Ik volg hun lessen nu min of meer door de liedjes te oefenen die zij moeten oefenen. Zo hou ik het gitaar spelen een klein beetje op peil.

In mijn vorige bericht schreef ik ook dat ik het leuk zou vinden wanneer Nederland de Verenigde Staten in een finale zou verslaan tijdens de Olympische spelen. Met de finale van het vrouwen waterpolo ben ik op mijn wenken bediend.

Gisteren (zaterdag 23-8) ben ik voor het eerst in mijn leven gaan golfsurfen. Samen met Richie, Ally, Shanina, Becky, Eileen, Ben en Anneke zijn we met de ferry van Circular quays naar Manly gegaan. Tijdens deze ferrytocht zagen we nog dolfijnen zwemmen, maar helaas had ik geen fototoestel bij me. We hadden voor twee uur een surfboard en een wetsuit gehuurd. Eileen had al wat surfervaring, dus die kon ons wat dingen uitleggen. Het lukte me niet om lang te gaan staan, maar het was wel supergaaf. Het is zeer waarschijnlijk dat ik een surfboard en wetsuit ga kopen (mijn huisgenoten Ben, Becky en Eileen hebben er al één). Eerst dacht ik dat twee uur misschien wat kort zou zijn, maar dat viel toch tegen. Ik was helemaal kapot. Maar ik snap nu goed waarom iedereen zo enthousiast is over het surfen.






Advertisement



24th August 2008

Ha Vinnie
Mooi dat je het nog steeds erg naar je zin hebt daar! Super gaaf dat het surfen je ook bevalt! Als ik jou was zou ik dat daar zeker vaker doen ;). Heb gelijk maar even op magicseaweed.com gekeken en ben nu nogal jaloers op de golven die je daar in Sydney hebt! Ook mooi te horen dat je een "vriendin" hebt daar, lijkt me een leuk meisje! Veel plezier nog, en studeerse/surfze/zuipze he!
26th August 2008

Ha Vinnie
Hoe is tie chef? Je hebt t volgens mij goed naar je zin daar! Top man. Hier in Nieuwdorp alles zn gangetje, beetje werken en beetje voetbal. Vrij normaal dus. Net men zusje zit tegenwoordig wat dichter bij jou als bij mij ;-)... Dat is even wennen hehe. Maar hoorde dat jullie snel wat leuks gaan doen. Vet dat je ook je voetbalcarriere beetje bij houdt. Had ik eerlijk gezegd niet verwacht haha. Ik zal je even bijpraten over Nieuwdorp 1. Nu 2 bekerpotjes achter de rug. 3-2 gewonnen van AZVV en 3-1 verloren van GPC Vlissingen. Wel redelijk dus. Zelf ben ik best wel van plan naar Sydney te gaan. Lijkt me echt gaaf om dan af te spreken. Maar dat regelen we dan wel via Lin. En je meisje wil ik dan wel even 'keuren' he Vinnie! Ik blijf zeker je site in de gaten houden! En wie weet tot snel. Groeten Wes (je oude elftalleider ;-))
28th August 2008

Hee Vinnie! Gelukkig houden al die activiteiten je een beetje van de straat ;) En zo te lezen hang je aan de andere kant van de wereld dus ook de casanova uit ;) Veel plezier nog! xxxx CA
31st August 2008

Goed geregeld
Yo Vinnie, alles goed daar lees ik! Vergeet niet te relaxxen zou ik zeggen je moet wel genieten van je tijd daar. Denk ff niet aan de studieresultaten (met genoegen is prima, cum laude overdreven), maar denk vooral aan Shanina en de vette dingen daar. Ik heb ook nog een vraagje voor Shanina, wat stemt ze aankomende 4 november? Ik neem aan dat ze per post gaat stemmen.
3rd September 2008

Hey!
Goed bezig Lous! Gitaarspelen, surfen, vrouwen... studie! groeten!

Tot: 0.068s; Tpl: 0.011s; cc: 9; qc: 45; dbt: 0.0433s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb