Privet, gak dela?


Advertisement
Australia's flag
Oceania » Australia » New South Wales » Sydney
August 10th 2008
Published: August 10th 2008
Edit Blog Post

Allereerst bedankt voor de berichtjes en mails. Erg leuk. Het bevalt hier nog steeds prima. Ik voel me zelf al erg thuis in Sydney en heb weinig last van heimwee. Al merk ik wel dat ik het prettig vind om zo af en toe eens Nederlands te praten. Ondanks dat ik redelijk tot goed Engels spreek, stuit ik soms toch op woorden die ik niet weet. Zoals bij de kapper vanochtend: ik had geen idee hoe ik uit moest leggen hoe ik mijn haar geknipt wilde hebben. Maar goed, door schade en schande word je wijs.

De Olympische spelen en Amerikaanse huisgenoten is geen fijne combinatie, aangezien zij ongeveer 1 op de 4 medailles binnenslepen. Ik heb met ze afgesproken dat als zij het Nederlands voetbalelftal steunen, ik hetzelfde doe bij het Amerikaanse basketbalteam. Het zou natuurlijk prachtig zijn als Nederland op een onderdeel in de finale van Amerika wint. Vanavond bij het voetballen kan al een beginnetje gemaakt worden.

Tijdens de 'springbreak' zijn in Melbourne de Uni-Games. Een soort Olympische spelen van verschillende Universiteiten in Australië. Voor veel van de sporten zijn de 'try outs' begonnen. Daar kan je jezelf in de kijker proberen te spelen, om zo
Uit eten in SydneyUit eten in SydneyUit eten in Sydney

eileen, richie, ben, ik, stephanie, becky en ally
de school te vertegenwoordigen tijdens deze spelen. Zelf heb ik meegedaan aan de voetbal 'try out'. Niet zozeer omdat ik mee wil doen aan de Uni-Games, maar meer omdat ik wel weer eens zin had om een potje te voetballen. Het niveau viel me een beetje tegen en ik had toch wat meer fanatisme verwacht van de Australische coach en spelers. Het was toch een beetje 'lala-voetbal'. Ook stuitte ik hier weer op het taalprobleem. De meeste voetbaltermen ken ik niet in het Engels. De coach vroeg of ik volgende week weer wil komen, dat ga ik wel doen.

Deze week zijn de lessen begonnen. Ik heb een erg prettig rooster: maandagavond, dinsdagmiddag en donderdagmiddag en -avond. De rest van de week heb ik vrij. Wel heb ik twee keer per week twee lessen tegelijkertijd, dus moet ik twee lessen per week missen. Gelukkig worden de lessen hier opgenomen en op internet gezet, dus die kan ik op een ander tijdstip terugluisteren. De lessen gaan hier ongeveer hetzelfde als in Tilburg.

Afgelopen zondag ben ik met Shanina (een meisje uit San Antonio, Texas) naar de de film 'Mama Mia' in de bioscoop geweest. Die film is verschrikkelijk, niks
HydeparkHydeparkHydepark

Welk dier zie je?
aan. Voor de rest was het wel gezellig.

Gisteren (zaterdag) ben ik naar Newcastle geweest. Newcastle is een plaatsje ongeveer 3 uur per trein ten noorden van Sydney. In een reisboekje stond het volgende over Newcastle:

"Just two hours north of Sydney on the train takes you to Newcastle, an awesome city
with sensational beaches, friendly people and great pubs. It’s really
small, so you can easily walk around it in a day, but there are enough good hostels,
pubs and nightlife to warrant staying overnight - take your pick.
I can’t rave enough about Newcastle, it’s about 100 times less pretentious and more
down to earth than Sydney. It’s got history, scenery, continuity and The Queens Wharf
Brewery (one of the bestest pubs ever). Newcastle is one of the easiest, but the best,
day trips that you can take."

Je snapt dat de verwachtingen hooggespannen waren. De teleurstelling was des te groter. Geen restaurant of pub te bekennen en alles was gesloten (zaterdagmiddag 4 uur). Het strand zag er wel prima uit, maar daarvoor was het wat te koud. Ik heb hier dus niet erg lang rondgelopen. Al met al dus zes uur treinen voor een
Mijn huisgenotenMijn huisgenotenMijn huisgenoten

Lija, Ben, Becky, Eileen en Richie
slaperig stadje. Erg jammer.

De titel van het berichtje is Russisch voor 'Hallo, hoe gaat het?'. Mijn Letse huisgenote is me wat Russisch aan het leren. Altijd makkelijk.




Advertisement



10th August 2008

He Vincent! Mooi dat je al aardig aan het acclamatiseren bent kerel. Misschien dat je de nieuwe bondscoach kan worden van Aussie-land. Enneh, heb je ook een leuk fotootje van die Shanina waarmee je naar de bios bent gegaan? ;-) Groeten
12th August 2008

Hey!!
heey vincent! Echt leuk dat je al die verhalen bij houdt op je site! Zo te lezen heb je het daar wel naar je zin! Het lijkt me echt super leuk, ben stiekem wel een beetje jaloers ;)! Maar hoe moet het nu met je gitaarcarriere ;) of heb je die meegenomen :P. Heel veel plezier nog daar en succes op de uni! xx Anoek
12th August 2008

haha die foto heb ik al binnen! reactie volgt via de mail ;) nou klinkt goed daar! vermaak je!
13th August 2008

Joehoe
Ha Vincent, klinkt allemaal zeer gaaf daar, en leuke verhalen om te lezen zo. Enne een selectie voor het voetbal moet er wel inzitten toch. Veel plezier nog en snel weer updaten ;-) laters!
13th August 2008

Leuk dat je daar ook actief de Olympische Spelen in de gaten houdt! Lijkt me juist leuk met die fanatieke Amerikanen, zeker met het zwemmen :) Ziet er gezellig uit met die huisgenoten van je, komt helemaal goed daar, dat zie ik al! Veel plezier nog! Daaaaggg!
20th August 2008

Hi there
Hi Vin, je schrijft weer mooie verhalen. Ik ga je nadoen haha! Wij zijn nu ook in Sydney dus dat wordt eens tijd om af te spreken, en ik zie dat je een schitterend rooster heb dus dat moet lukken! Wij gaan morgen naar de blue mountains daar blijven we waarschijnlijk ook slapen. Dus volgende week misschien eens kijken of je tijd hebt? Want dan zijn wij nog vrij! Het is inderdaad goed vertoeven hier! Vlucht was ook ok, alleen nu nog hopen op morgen bagage. Aangezien die ergens onderweg was blijven steken! He we houden contact. groetjes x Lin

Tot: 0.069s; Tpl: 0.01s; cc: 5; qc: 44; dbt: 0.049s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb