No worries mate!

Oceania » Australia » New South Wales » Sydney
January 11th 2007
Published: January 11th 2007

Hei taas kaikille! Laukku tuli sitten pari paivaa myohemmin perassa... meidan piti Niinan kanssa lahtee juhlistamaan laukun saapumista mutta jetlag vaivasi viela niin paljon etta tultiin jo yhden aikaan takasin hostellille. Maanantai aamuna meidan hostellihuoneen ovelta kuului koputus ja Jani Kuopiosta siella kolkutteli. Jani majailee meidan viereisessa hostellissa ja olen ollut hanen kanssaan yhteydessa jo Suomessa mesessa. Olin myos saattelemassa Jania lentokentalla viimeisena tyopaivanani, silla han saapui jo pari paivaa aiemmin Sydneyyn.

Jani oli jo tehnyt tuttavuutta muiden suomalaisten kanssa Young Finns meetingissa ja hengasimmekin koko maanantai paivan Joonan, Lauran ja Janin kanssa kaupungilla. Kavimme syomassa 5 AUD (n. 3 euroa) pihviannokset. Loysin kyseisen ravintolan oppaastani, kiitos vaan Jonnalle ja Viljolle joululahjasta, siita on ollut paljon hyotya. Tosin ehtoihin kuului etta ostaa myos ruokajuoman (bissea tai viinia) eli loppujen lopuksi hintaa annokselle ja juomalle tului yhteensa vajaa 10 aud (6 eur) silti aikas halpaa... Muuten hintataso on kylla aika lahella suomen hintatasoa eli rahaa menee ihan kitettavaa tahtia. Suunnittelimmekin Janin kanssa lahtevamme heti ensi viikolla jonnekkin farmille rahaa tienaamaan. Laitoin juuri Tax File Number hakemuksen netin kautta menemaan, joten toivottavasti se ehtii tulla perille. Pankkitili ja puhelinnumero on jo hommattu. Eli mun aussinumero on siis +61420535554. (Vodafone) Saa soitella ja viesteilla!

Kaydessamme Niinan kanssa Botanical Gardenissa saimme pienta esimakua Australian elaimistosta. Ensin Niina kaveli jattimaisen hamahakin seitin lapi ja sita sitten nypittiin Niinasta viela illallakin, sellaista purkkaa se oli. Hiukan eri kun suomalaistan hamisten kudelmat. Seuraavaksi naimme kammo hamiksia kymmenittain eraassa puussa....oli muuten isoja! Ei ehka kaikkein isoimpia, mutta tar[peeksi isoja ettemme enaa uskaltaneet nukkua seuraavana yona ikkuna auki, kuten olimme edellisena yona tehneet. Onneksi meilla on sentaan tuuletin. Samassa kun viela olimme toipumassa niista jattihamiksista, naimme lokin kokoisen lepakon liitelevan paamme ylitse....huhhuh! Se laskeutui viereiseen puuhun joka oli aivan mustanaan nukkuvia lepakoita. Illalla taivas on mustanaan niita kun ne lahtevat liikkeelle yhta aikaa auringon laskiessa.

Laura on ollut taalla Ausseissa jo 11 kuukautta ja meinaa hakea toisen vuoden viisumin. Han onnistui aika hyvin pelottelemaan mua noista hamiksista farmeilla. Kuulemma viinirypaleita poimiessa siella vilisee niita redback hamiksia eli mustia leskia ja se on aina parin paivan sairaala reissu jos sellanen paasee puremaan. Banaanitiloilla puolestaan myrkylliset kaarmeet ovat lisariesana. Banaanipuiden lehtia karsiessa saattaa paalle ravista muutamia erivarisia hamiksia....aaaargh!!!! No ostin eilen lippiksen ettei ihan silmille hypi ainaskaan.

Bondi beach oli kylla vaikuttava kokemus! Aallot olivat aivan huikean korkuisia ja kavin siella hyppimassa. Huippua! Pitaisi paasta sinne surffikurssille. Naytti aika helpolta kun pikkupojat treenaili sita Manly beachilla eilen, mutta sitten kun naimme meidan ikasia alkeiskurssilaisia niin ne ei kylla oppinut millaan... vaikka kerrotavaa riittaisi viela niin nyt on pakko lopettaa, silla Niina ja Jani odottaa malttamattomina etta paastaan taas Bondille. Koitan tassa lahiaikoina laittaa kuviakin tanne.

11th January 2007

...jeee jeee...
Moro! Havahduin vasta nyt lukemaan teidän matkakertomuksia. Aika vaikuttavaa tekstiä, susta tulis hyvä kirjailija...hah hah!! ;) Tulee kyl tosi kade olo tekstiä lukiessa, olis todella huippua olla siellä. Hyvä, et sait kamat jo niin nopeesti. Tuliks shoppailtua paljonkin uusia kledjuja?? Noh, vakuutusyhtiöhän ne merkkivaatteet maksaa - hyvä niin!! :) Täällä kaikki hyvin, ja uusi vuosi lähteny kivasti käyntiin. Mailaile taas kun tapahtuu jotain - eli A S A P. Tosi hubaa aikaa sinne!!!
12th January 2007

Apua!
Eli farmille hämisten keskelle! Kauheeta :P Kuulosti kyl aika pelottavalta. Mut vaikuttaa olevan tosi hauskaa siellä! Mäkin haluun! :D
13th January 2007

Vaikuttaa mukavalta mestalta!
Kiva kuulla, että laukku tuli perille. Hämähäkit kuulostavat kieltämättä aika karmivilta... Biitsi sen sijaan näyttää houkuttelevalta. Pidäpä hauskaa siellä surffipoikien seurassa :)

Tot: 0.052s; Tpl: 0.009s; cc: 9; qc: 19; dbt: 0.03s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb