Marijke and Luc

March 8th 2008
Published: March 9th 2008

Hello,

As every tourist coming into Sydney we went to visit the opera house again, but this time we decided to go on a guided tour. During this visit the guide explained us a lot of details concerning the history of the building, the construction itself and plans for the future. One hour of interesting story later we walked out to go to circular quay to have something to eat. Meanwhile we contacted Fran Mahony, the lovely lady we travelled with in Vietnam 10 years ago, and she said yes to our question to meet again.

Hallo,

We zijn in Sydney het opera huis nog eens gaan bezoeken, maar deze keer zijn we mee geweest op een begeleide toer in het gebouw. We kregen een hele uiteenzetting over de historiek en de manier waarop het gebouwd werd. We zijn nu reeds een hele week in Sydney en we mogen toch zeggen dat we de stad gezien hebben. We zijn elke dag toch een 8 tal uren aan het rondstappen geweest. De tijd dat we in 2000 te kort kwamen om de vele musea en historische punten te bezoeken, hebben we nu ingehaald. Morgen vertrekken we met ons camperke richting noorden langs de oostkust. Nog een aangename anekdote: Fran Mahony , die met ons 10 jaar geleden in Vietnam meereisde, hebben we opnieuw ontmoet. We hebben gezellig door de straten van Sydney gekuierd en gisterenavond gaan eten in een libanees restaurant. Op het laatste van de meimaand, als we hier terug zijn, zullen we het nog eens overdoen, het was heel aangenaam elkaar terug te zien na zovele jaren.

groetjes, Marijke en Luc

Tot: 0.078s; Tpl: 0.011s; cc: 11; qc: 33; dbt: 0.0498s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1mb