Biludlejning

Oceania » Australia » New South Wales » Sydney » Bondi Beach
December 28th 2013
Published: January 4th 2014

Som flere måske ved, har vi booket en stor Toyota Hiace med plads til 5 personer som vi har lejet i de 3 uger som vi er i Australien.

Vi får tjekket ud af hostel og snupper en taxa for at være ved udlejningen kl 10 om formiddagen.

Vi ankommer, der står netop det køretøj vi har bestilt gjort klar og stod og skinnede i solen og begrejstringen ville ingen ende tage!!

Vi går ind på kontoret, fortæller at vi nu kommer og skal hente nøglerne til vores bil.

Damen i skranken kigger lidt mærkeligt på os og siger “you’re not on our list”...

“Aaaaaaaah, kan det nu også være rigtigt” tænker vi. Vi havde med vilje booket bilen i god tid (juni måned) for at få det hele på plads. De slår op i deres systemer og kan se at i september er vores booking blevet annulleret. Til gengæld havde ingen af os haft kontakt med Kilroy eller fået nogen penge tilbage.... Nå.... What to do....... Vi skal jo bare have en ny vogn... Som er fuldstændig udsolgt... I hele Sydney.... Og de har først en vogn midt i januar..... Fuck, pis, lort, pis, pis, pis!!!!! Det var lige netop det som vi ville undgå ved at bestille i god tid...

Adam (som overtog sagen fra damen) var meget ærlig og fortalte os, at lige nu, kunne han INTET gøre og alt var udsolgt og vores muligheder var stærkt begrænsede. Dejligt med en ærlig udmelding men samtidig liiiiiiiiiiiiiiidt irriterende... Adam ville heldivis meget gerne hjælpe os og kom frem med flere muligheder for os.

Vi ville samme dag gerne se Blue Mountains og en tur på Bondi Beach og vi så hurtigt at de ture var strøget af listen igen.

Vi sad der i et par timer, Adam blev ved med at ringe rundt for at finde et løsning til os og vi blev mere og mere frustrede og opgivende.

Løsningen som vi endte ud med var ganske fornuftigt;

Vi fik, hold nu fast, en Toyota Camry hvor der stod 360.000 km på tælleren at køre i denne dag og den næste. Vi kunne derfor komme ud til Bondi Beach og Blue Mountains. Juhuu!

Om aftenen ville de sørge for et hostel til os (byens fineste) og dagen efter (søndag), ville de købe en flybillet til os så vi kunne komme til Brisbane hvor der vil stå en bil klar, magen til den vi havde bestilt og vi kunne så køre til Bayron Bay derfra. Bilen kunne vi så først hente mandag, men de ville også sørge for hostel til os søndag til mandag.

Køreturen er ca 700 kilometer, hvor der ikke rigtig sker noget “spændende” og der er ting man “skal” se.

Så alt i alt - en ganske tilfredsstillende løsning på trods af situationen.

Resten af dagen brugte vi på at tage på Bondi Beach - en anerkendt og super lækker strand med kææææææmpe bølger og lækre strandfaciliter!

Om aftenen tjekkede vi ind på det bestilte hostel, som var et af de finere og anerkendte hostels i byen og egentlig også world wide.

Altså en rigtig spændende og udfordrende dag hvor alt på ingen måde gik som det skulle men det er da sjovt at skrive hjem om, ik?? ;-)

Tot: 0.11s; Tpl: 0.009s; cc: 11; qc: 48; dbt: 0.0383s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb