stadig paa grise farmen


Advertisement
Australia's flag
Oceania » Australia » New South Wales » Newcastle
October 14th 2005
Published: October 14th 2005
Edit Blog Post

hejsa folkens
der var en del der syntes at det var ved at vaere laenge siden jeg har skrevet, jeg laver lige en opdatering. inden jeg smutter her fra igen. det er nemmelig vores sidste dag her idag, vi kommer til at tage herfra med blandede foelser. paa den ene siden er det meget rart at komme ud og opleve noget nyt og paa den anden side er det trist at skulle herfra. miriam og jack der ejer gaarden er saa flinke og det har virkeligt vaeret skoent at vaere her. vi er lige ved at optage baand til vores tur. og i aften skal vi grille og paa pub i aften i lille ashford. det skal nok blive sjovt.

naar hvad har jeg saa lavet, siden sidst. tja. i sidste uge var det bare alt alt for varmt. vi arbejder nogle timer hver dag og efter det har vi sidste uge mest sovet og slappet af og bare hygget i huset. der var en dag hvor vi var i inverell og til et vandfald og ude og svoemme. saa var vi med miriam i brisbane i weekenden. hun skulle saelger svine koed paa nogle markeder. og vi skulle meget tidligt op, for at komme ud og saette op foer koeberne kom. vi var op kl 4 gab. men det var meget hyggeligt paa marked. om loerdagen var det et rimeligt stort marked i new farm, der skal jeg helt sikkert hen igen, naeste gang jeg kommer til brisbane. efter markedet var lukket var i south banks, som er en kunstig strand midt i byen. der slappede vi bare af. det var skoent, fik lidt sol. naeste dag var vi paa et marked paa the gold coast. det var ikke saa stort og der var ikke saa mange mennesker, saa mig og malene gik lige en lille tur ned til suferse paradis. det var bare en anden strand. der var mange sky skraber saa sent paa eftermiddagen begynder der faktisk at blive skygge paa stranden hvor smart er det lige. men vi fik en rigtig god is der. men ikke sted jeg gider tage hen igen.

i mandags i denne uge kom der to fransk maend, de er ret sjove men lidt for meget i laengden. men de taler ikke saa godt engelsk og har en sjov accesent. miriam har adopteret en lille baby gris som vi saa giver maelk her i huset. den er rigtig soed, og helt vild med mig kommer hen til mig naar jeg sidder paa gulvet kravler op paa mig og falder i soevn. den blev hakket paa og moppet, der for har miriam taget den fra sin mor, endtil en anden so faar grise, saa vil hun proeve at saette den ved hende. det er sket foer at hun har opflasket grise, der to som hun har harft siden de var smaa, de bor saa ude i haven nu. og er som to smaa hunde der kommer naar man kalder og vil kloes paa maven.

i gaar rejste jacks foraeldre hjem, de har ellers boet her sidet vi kom. og de sage at vi endelig skulle dem et ring naar vi kom til rock hampton, det ligger paa kysten mellem brisbane og cairns. rigtige flinke folk. ja saa har vi ellers arbejdet og slappet af. der er ikke sket saa meget, vi har faaet en masse skoen mad, tror faktisk jeg har taget lidt paa, det er vist meget godt at vi skal herfra hihi. ej miriam laver rigtig god mad og jeg har laert nogle nye opskrifter som lasse faar at smage en gang naar jeg kommer hjem igen. jeg vil smutte igen, skal nok proeve at skrive lidt ofter 😊 hygge hersa

Advertisement



Tot: 0.083s; Tpl: 0.009s; cc: 12; qc: 49; dbt: 0.0492s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb