Port Macquaire / Byron Bay

Oceania » Australia » New South Wales » Byron Bay
February 17th 2011
Published: February 17th 2011

Vi tog oss till Port Macquire, som visade sig ha en medelalder pa 90+ (ca). Lugnt och fint men det var ocksa allt. Bodde dock pa ett valdigt mysigt hostel, (dit vill Camilla flytta sen). Alla hjartans dag spenderades pa den enda stora restaurangen. Det borjade med att viktors leg inte godkandes med motiveringen att han sag for ung ut pa sitt studentleg. Efter att ha hemtat andra leg, lyckades Viktor i ren iver spruta ner sin nya vita skjorta med ketchup (aven hans enda skjorta). Spenderade 2 natter i Port Mac innan vi tog nattbussen till Byron Bay. Nagot jobbig tur med lite somn.

Nu ar vi i Byron Bay dar det ar valdigt fint. Igar var vi pa Cheeky Monkey som vip gaster =), 35sek for middag och 3 ol. Stranden har ar fantastisk med nastan 2 meters vagar, i vattnet ar det ca 27 grader och 30 i luften. Strommarna ar dock ganska starka vilket gor ett dopp till ett mindre traningspass. Vi lag i vattnet i mer an 1,5 timme idag.

Pa fredag ska vi kaka BBQ med vart hostel, ata sa mycket vi vill samt utgang och ol for 70sek.

Pa lordag aker vi vidare till Surfers Paradise, precis soder om Brisbane.

Tills dess, ha det fint!

\\Jens och co.

2 meter vågor...
Hej på er ! Med nyfikenhet och spänning väntar vi på fler bilder...., eller ni "vågar" inte visa dem ??? // CC

Lyckliga ni
Hej Följer med spänning era aktiviteter. Roligt att se att ni tar tillfället i akt att se er omkring och "uppleva" landet. Kan konstatera att ni marscherar raskt norrut och kommer inom någon vecka att vara framme vid ert slutmål i norra Australien om ni håller denna takten. Man blir lite avundsjuk när ni skriver om 2 m höga vågor, 27 grader i vattnet och 30 i luften. Njut och ha det skönt. Ser fram mot ert nästa inlägg. /Rolf

Varmen stiger
Nu borjar det likna nat. 30 grader i luften och 27 i vattnet. Man blir riktigt avis när man sticker ut nasan har hemma och kanner -2 grader. Brrrr. Glom inte att njuta. Njuter lite sjalv faktiskt. Kan nastan kanna hur skont ni har det. Nu borjar aven saknaden efter varldens goaste Milla kannas. Det ar lite jobbigt, men kanns battre nar jag vet att ni har det bra och att for varje dag som gar ar en dag narmare hemkomst. Kor hart! / Pa
17th February 2011

Åh, jag blir helt lycklig när jag läser! NJUUUUUUT!

Tot: 0.04s; Tpl: 0.009s; cc: 12; qc: 24; dbt: 0.0223s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1019.6kb