Ankommet til Vanderbilt


Advertisement
United States' flag
North America » United States
September 1st 2008
Published: September 2nd 2008
Edit Blog Post

Hej Igen.

Jeg springer lige lidt frem i tiden. Flere opdateringer om mit roadtrip kommer lidt senere.
Tirsdag aften ankom jeg til Nashville a.k.a music city. Da jeg kom til nashville var der selvfoelgelig ingen af de to andre danske studerende der tog deres telefoner, saa jeg matte sidde ldit og blomstre i lufthavnen.
Der var heller ikke styr paa den lejlighed hvor vi skal bo, saa foerste aften skulle vi bo paa hotel. Da der ikke helt var styr paa sagerne, var det intet vaerelse til lille Casper saa foerste nat havde jeg den fornoejelse at dele seng med min medstuderende, Filip, fra 9. semester, som jeg aldrig moedt foer. Heldigt at det var en dobbelt seng, lidt uheldigt at der kun var en dyne. Til gengaeld laerer man hinaden at kende rimelig hurtigt pa den maede.

De foerste par dage er floejet afsted. Jeg har faet koebt en laekker guitar :-), har faet mit vanderbilt ID, faet mobil tel (615-943-0580, skriv endelig) og faet bank konto. Generelt foregar tingene rimelig nemt herovre naar man laeser medicin pa vanderbilt. Man vader bare lige ind i en bank og siger man laeser paa vanderbilt, viser sit ID skilt, saa far man en konto med kort og det hele. Da Filip og jeg var ude og shoppe forleden naevnte vi at vi laeste paa vanderbilt, saa tilboed han og pludselig at blive inkluderet i deres excecutive-rabat ordning saa vi fik 20%!r(MISSING)abbat paa alt i butikken resten af vores ophold. Det var jo meget rart. Desvaerre foerte butikken kun herre toej i stilen +50 aar (en stil som de fleste mandlige stud.med tilsyneladende svaerger til)

Campus er super laekker og hele arealet er lidt storre en faelledparken, det daekker en firkant svarende til omraedet mellem jagtvej, noerre alle, oesterbrogade og tagensvej. Der er masser af sportsfaciliteter, bla. am fodbold stadion, tennisstadion, atletik stadion, og kaempe indendoers center med haller og traeningscenter, saa jeg har faet dyrket rigtig meget sport.
Skal idag tilmelde mig en tennisturnering, saa jeg haaber at den gamle bjoern borg arm stadig kan slaa et par bolde.

Det er meningen at vi skal flytte ned i en lejlighed der er tilknyttet universitetet, men den er ikke ledig endnu, saa her tirsdag morgen (en uge efter jeg kom) deler jeg stadig vaerelse med filip. Vi har dog faet hver vores seng. :-). med to drenge der roder som jeg goer kan i selv forestille jer hvordan det hotelvaerelse ser ud. Vi er tre studerende, men der er kun plads til 2 i lejligheden. Vi har vaeret paa udkig efter noget andet, men det er ldit ret svaert at finde noget, saa nu m[[ vi se hvordan det gar. Det ender nok med at vi flytter ind i lejligheden. Saa maa filip og jeg bare vaere gode til at dele.





Advertisement



Tot: 0.062s; Tpl: 0.008s; cc: 6; qc: 24; dbt: 0.0346s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1mb