Klinik dag 1 - del 1


Advertisement
United States' flag
North America » United States
September 2nd 2008
Published: September 2nd 2008
Edit Blog Post


Det er min foereste dag i klinik i dag. Der er informationsmoede kl. 08.30, men jeg har faaet at vide at alle moeder kl. 7 til stuegang, saa det skal jeg selvfoelgelig ogsaa taenkte jeg. Saa vaekkeuret ringede kl. 05.30 og saa var det ellers med at faa spist morgen mad og gjort sig klar. I usa er stilen paa afdelingerne ikke helt saa laid back som i DK desvaerre. Mit vildmands/surfer look med bon-haar og skaegstuppe har maatte vige for en mere poleret vaersion med glatbarberet babyhud paa kinderne og en lidt kortere frisure. Jeg naesten graed da skaeget roeg. I oevrigt er det helt sindsygt billigt at blive klippet. Naesten saa billigt at man ikke toer. Jeg var forbi en frisoer forleden. Det kostede 15 dollar incl. vask. Det var lige foer at jeg sagde til frisoer sallonnen at det var for billigt og at jeg ville have noget der var dyrere, MEEEN jeg matte jo proeve hvordan det er at leve i USA, saa jeg tog den billige frisoer. Der var ikke meget forkaelelse og den konservative big-mamma-sydstats-fruentrimmer-frisoer var ikke meget for at hun blev tvunget til at lade trimmeren ligge og skulle klippe med saks, men resultatet blev nogen lunde.
En ting er skaeg/haar temaet, men ngoet helt andet er at man skal gaa i meget paent toej dvs. skjorte og slips og paene bukser og sko. Jeg har derfor vaeret ude og shoppe lidt og nu er jeg minsandten blevet 10 aar yngre og ligner en flot nyudklaekket konfirmant. :-)

De mandlige amerikanske studerende absolut ingen begreb om hvad stil er. Saa laenge man har skjorte, slips og et par laerredsbukser paa saa er alt godt selv om det absolut ikke passer sammen og mest af alt ligner noget fra en Noerde/bad-taste party. Den daarlige toj stil naermest gennemsyrer alle facetter af livet. Vi var i byen i weekenden og det var naesten umuligt at faa oje paa andet en kondisko, jeans og en tilfaeldig t-shirt.
Saa jeg har besluttet af stilen fra nu af skal vaere helt i top, saa amerikanerne kan se at de stadig har lidt at laere af os europaere hvad angaar stil. Jeg tager mit kamera med og foelger op med en raekke kniv-skarpe foto-rapportager.

Tilbage til min klinik dag.
Jeg skulle moede kl. 7 taenker jeg. Saa kl. 7 gaar jeg op paa oere-naere-hals afdelingen for at fedte fra foerste dag :-), det viser sig at der slet ikke er noget mennekser, saa i stedet for har jeg nu 1.5 time til at blogge i inden jeg skal til infomoede. SKOENT.

Jeg foelger op mere mere fra klinikken senere.


Advertisement



Tot: 0.119s; Tpl: 0.009s; cc: 5; qc: 44; dbt: 0.0379s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb