Niagara Falls-Washington

North America » United States
August 25th 2007
Published: August 25th 2007

Dag trouwe volgers,

Vandaag de saaiste dag tot nog toe: een 8-uur durende autorit voorafgegaan door de legendarische Amerikaanse Border Controls. Maar we zijn goed bevonden en dus moe maar tevreden aangekomen in de States.

Bedankt voor de vele berichtjes terug: ook dat is leuk en spannend om naar uit te kijken 's avonds. Toch enkele rechtzettingen & antwoorden: dat was een hot dog in Ottawa en geen burger of frieten, de coupons om kortingen te krijgen hebben we al ontdekt en gebruikt, parkeren met onze auto valt wel mee omdat alle plaatsen ook supersized zijn.

Nog enkele weetjes: we hebben hier al veel files gezien en vandaag er ook ingestaan, de brandstof is hier ook duur (mede door het hoge verbruik van zo'n tank) en de meeste mensen hebben geen idee waar Belgium ligt, maar vinden ons accent wel sexy!

Dat we een (in)formateur nodig hebben, kan ik hier ook dagelijks volgen, maar ik voel me de volgende twee weken niet geroepen. In Canada hebben we wel gemerkt dat het werkt om deelstaten (zoals Quebec) veel bevoegdheden te geven om de nationale eenheid te bevorderen. Frans en Engels worden er door mekaar gebruikt, maar enkel het Frans wordt als officiƫle overheidstaal beschouwd: een les voor Belgiƫ!

Het is hier tropisch warm en onweerachtig, dus we gaan snel een restaurantje zoeken en dan goed rusten om morgen D.C. te bezoeken!

Tot de volgende (opnieuw met foto's dan!).

A & S.

Tot: 0.14s; Tpl: 0.013s; cc: 6; qc: 43; dbt: 0.0376s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb