Monday


Advertisement
United States' flag
North America » United States » Oregon » Portland
September 1st 2009
Published: September 1st 2009
Edit Blog Post

P8300525P8300525P8300525

Udsigt fra huckleberry picking sted.
Har haft en okay oplevelsesrig weekend.
Fredag: Først morgenmad på et virkelig nice bageri downtown. Der mødte vi sid (områderepræsentant) . Bagefter Skulle jeg på skolen for at få taget billede til mit student id-card, der var lang ventetid.. sådan set var der ca. 450 andre juniors på skolen, der også skulle have taget deres billede. Mødte en vildt sød pige Erin, som nu er min skabspartner. Hun var også ny elev på skolen. Havde skiftet fra en af de andre i byen. Åbenbart er Lincoln en rimelig populær skole, som mange prøver at komme ind på. Anyway... jeg kunne ikke nå at få en aftale med UU-vejlederen den dag, fordi Sid skulle hente en ny udvekslingselev i lufthaven. Vi kørte lige fordi hendes lejlighed, hvor Khaled(udvekslingselev fra Kuwait) er lige pt. Sammen kørte vi ud til lufthaven og hentede Christoph fra Brasilien. Han virker egentlig meget flink. Bagefter kørte vi tilbage til byen, hvor jeg brugte dagen sammen med Khaled. Først var vi på museum of art. Egentlig nogle meget interessante udstillinger lige fra noget med indianere til moderne kunst. Bagefter tog vi til Pioneer Square, som er centrum af downtown. Der var Italian Festa. Der var alle de her
P8300526P8300526P8300526

Udsigt fra huckleberry picking sted.
boder og forskellig mad steder. Der var også en Live kok. Hun stod bare og lavede mad og fortalte, ligesom man ser det på tv. Tror det var noget italliensk kage et eller andet, hun var i gang med. Det begyndte at regne så, vi tog Max'en (sporvogn) ud til LLoyd center. Som et det her kæmpe store shoppingcenter. Der er både biograf og skøjtebane og alt muligt. Her i USA har de alle de her vildt fede butikker med alt muligt underligt gejl. Det brugte vi en del tid på at se på. Vi fik den bedste friskpressede juice i en bix der hedder Jamha.. Virkelig fantastisk.. Det skal simpelthen prøves. Anyway, vi besluttede og for at gå i biffen og se G.I.JOE.. En rimelig underlig men ganske underholdende film.. Behøves ikke ses i biffen, for så fantastisk er det heller ikke at se på mennesker i underlige spacedragter!! ,.. Derefter tog vi tilbage til Pioneer Square, hvor Sid samlede os op og kørte mig hjem. Det er rart at være lidt sammen med jævnaldrende, og Khaled er bare vildt underholdende at være sammen med.

Lørdag: .. Lavede egentlig ikke det helt store. Juli skulle på arbejde, så
P8300527P8300527P8300527

Mt. Hood i baggrunden
jeg havde hele dagen for mig selv. Jeg lånte hendes gamle cykel og cyklede lidt rundt i kvarteret, bare for nogenlunde at finde ud af hvor jeg egentlig befinder mig!! .. Moreland er et ret stort kvarter.. med en meget hyggeligt lille bydel, med små butikker der sælger underlige ting. Igen.. De har mange underlige ting, de amerikanere!! .. Anyway, jeg snuppede lige en milkshake fra starbucks på vej hjem.. Starbucks er simpelthen bare gudestedet. da jeg kom hjem, var jeg ret udmattet. at cykle i 30-35 graders varme, er ikke den mest interessante oplevelse. Så resten af eftermiddagen var ren afslapning. Om aftenen skulle jeg passe overboens søn Aiden. Han er simpelthen bare så sød. Han skal i 4.klasse. Han er slet ikke den der typiske bølle af en lille dreng at være. Han ved at han skal bare være ingeniør og sørge for at vi nok skal få en masse miljørigtige ting.. Hans for ældre Patrick og Karen er simpelthen også bare så søde.. Karen har lovet mig en rundvisning på Nike. De har nærmest en hel by til fabrikker og kontorer og alt muligt, så det glæder jeg mig til. Skal forresten og passe Aiden engang i
P8300528P8300528P8300528

Mt. Hood i baggrunden
denne her uge.. Kan ikke vente :D ..

Søndag: Huckleberryday, BIG TIME!! :D ..
Vi spiste morgenmad på den her meget berømte restaurant John's street eller noget i den retning. Fik en vidlt lækker omelet med avocado og salsa.. Det skal lige siges at potionerne her ikke er som i Danmark. No wonder why jeg langt fra kunne spise op. Bagefter tog Juli's mor Nanna, Benjamin, Jeffery(Juli's sønner) og jeg op i bjergene for at plukke Huckleberries. Jeg havde absolut ingen idé om hvilke bær det kunne være. det viste sig så bare at være en slags blåbær. Det er en familietradition at tage derop og plukke bær og er Benjamin og Jeffery's yndlings bær. De spiser dem nærmest på alt. Det tager bare 100 år at plukke dem, fordi de sidder så langt fra hinanden.. (rimelig irriterende) Nærmest som æbler sidder på et træ. Så endelig efter et par timers plukning, havde vi nok til at Nanny kunne lave syltetøj. Så vi kørte hjem til hende og lavede syltetøj. 8 små glas syltetøj blev det til, efter alt det arbejde..! .. Bagefter stod den på aftensmad a'la Nanny. Det vil sige, super lækker hjemmelavet salat, med grønsager fra
P8310530P8310530P8310530

Udsigt fra huckleberry picking sted.
haven og det hele. Noget vildt lækkert bønne et eller andet, hjemmelavet hvidløgsbrød og fryse lasange..! .. Det er som om der er noget galt. Madlavning som vi kender det i Danmark eksisterer altså ikke i USA! .. desværre. frysemad der kun skal varmes er sådan de laver mad. Glæder mig til weekenden når det bliver min tur til at vise dem, at sådan fungerer tingene altså ikke i Danmark! ..

I dag har jeg været på skolen for at vælge mine fag til mit skema. Det er rimelig nice bare at kunne vælge de fag man har lyst til. Så på mit skema står der Fysik, Psykologi, U.S history, Idræt, Engelsk, Musik og noget internationalt et eller andet. Det er et fag alle udvekslingselever skal tage. Men absolut ingen matematik eller biologi et helt år!! ... Simpelthen bare fantastisk.. Ville gerne have haft fotografi, men klassen var bare helt overfyldt.. det går nok.. Nu skal jeg jo have musik i stedet for. Bagefter hentede Sid og jeg Khaled og så stod den eller på Starbucks. Starbucks har gratis internet adgang og Sid har ikke fået installeret sit internet i hendes nye lejlighed så.. Jeg hjalp Khaled med at
P9010531P9010531P9010531

Min seng,
finde de fag han kunne vælge på sin skole.. De havde noget vildt fede fag i forhold til min. Man skulle være madlavning og vægtløftning, og astronomi og alt muligt andet.. Anyway Sid, satte mig af igen ved skolen hvor jeg blev hentet af Juli. Vi kørte hjem og tog så ned i på den lokale restaurant og fik frokost. Hamburges the american way. Ej, det er slet ikke så McDonaldstiseret som man skulle tro. De har faktisk salat og rigtig meget af den, hvis bare man spiser de gode steder. Dog er det stadig underligt at næsten halvdelen af ens mad bliver indtaget undenfor hjemmet!! .. Resten af dagen er bare gået med at læse i den bog, som jeg fandt ud af i dag skal være læst inden jeg starter i skole om en uge!! ... J'ss .. Skal lige siges at det er verdens kedeligste og sværeste bog jeg har læst. One hundred years og solitude!! ... wtf ??.. Jeg når nok ikke at få den læst færdig eftersom at den er på 500sider. Lige nu sidder jeg bare og skriver alt det her til jer, så i kan finde ud af hvad jeg går og laver.
P9010532P9010532P9010532

Mit vaerelse
Tror ikke rigtig at der bliver noget aftensmad idag, eftersom at den frokost mætter i 14 dage!! ... Ved ikke helt hvad vi skal lave i morgen, men det finder jeg jo nok ud af.







Additional photos below
Photos: 8, Displayed: 8


Advertisement

P9010533P9010533
P9010533

Mit vaerelse.


2nd September 2009

WHOOP WHOOP!!
Det lyder virkelig spændende min dejlige grankuSigne!! Dit værelse ser niice ud! Husk nu at score nogle mcDonnalds fyre ;) xXx
3rd September 2009

Hej Signe
Hej Signe Hvor er det bare super dejligt at høre at du får oplevet noget, og det lyder som om du allerede er faldet godt til :-) Glæder os allerede til at læse næste indlæg. Vi sender en mail her senere på måneden. Kærlig hilsen Lotte og Palle
4th September 2009

Altid!! ... Det ved du jo Granku'Lau.... Ej, den virker ikke!! ... men det ved du basse!! :D

Tot: 0.09s; Tpl: 0.012s; cc: 5; qc: 52; dbt: 0.0526s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb