Santa Barbara - Las Vegas

North America » United States » Nevada » Las Vegas
August 18th 2008
Published: August 18th 2008

Etter noen late dager i Santa Barbara hadde vi bestemt oss for å ta turen til Las Vegas. Dette er en biltur på ca 6 timer og den er laaaaaang. Turen går for det meste gjennom ørken, men det er til nå den mest varierte ørkenen vi har sett. Vi hadde forhåndsbestilt hotel på "The Strip" og hadde bestemt oss for Luxor, en pyramide med egyptisk tema. Hotellet var ikke annet enn helt greit, men vi fikk det heldigvis billig. Vi ankom Las Vegas på dagtid så vi ble ikke blendet av alle lysene, men da vi spaserte nedover hovedgaten på kvelden (i 40 varmegrader forøvrig) fikk vi sett det meste. Det er helt klart "imponerende", men ikke mer enn det. Det mest fasinerende er et lysshow i fontenen til hotellet Belagio (dyrt). Her spiller de musikk mens fontenen spruter vann i takt med musikken.

Vi hadde tenkt oss en tur til Grand Canyon, men fant ut at det ble for langt å kjøre selv og for dyrt å ta en chartret tur. I stedet labbet vi rundt i 47 grader (mye mer fornuftig), kjørte overpriset berg-og-dalbane, og tilbrakte noen timer med bassenget før vi planla å innta Las Vegas
Luxor HotelLuxor HotelLuxor Hotel

Vi bodde i pyramiden til venstre
med storm (i hvert fall frisk bris). Det hele begynte med at vi gikk oss bort på et hotell på let etter en restaurant. Da vi endelig fant den, skulle de stenge. Vi prøvde oss på gambling av hele $20 og tapte alt, flottet oss på hotellets nattklubb LAX som viste seg å være helt forferdelig. Toalettene hadde egne mannlige vakter, egen kokainbås og VIP kø for de som var høye og tynne. Mesteparten av lokalet og alle sitteplassene var sperret av for betalende kunder, de som betalte $375 for en flaske champagne fikk sitte. I baren var det fult av escortedamer som lapdanset mindre attraktive mannfolk og forferdelig musikk. Med andre ord ikke et sted for Elimas. I stedet for fant vi en bar og drakk whiskey til de sene nattetimer. I og med at vi skulle kjøre til Los Angeles dagen derpå var nok ikke dette den beste ideen vi har hatt................

Men som alle vet, what happens in Vegas, stays in Vegas.

Las Vegas Wedding ChapelLas Vegas Wedding Chapel
Las Vegas Wedding Chapel

Did we or didn't we............

Tot: 0.127s; Tpl: 0.01s; cc: 8; qc: 43; dbt: 0.037s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb