San Simeon - Santa Barbara

Published: August 15th 2008

Santa Ynez ValleySanta Ynez ValleySanta Ynez Valley

Vinrankene var på andre siden av veien :-)
Turen fra San Simeon til Santa Barbara skulle i utgangspunktet gå langs Highway 1 men Doris ville det anderledes. Det er ikke alltid like enkelt å være to sjåfører og en GPS, men det går alltid bra til slutt. Doris velger alltid korteste rute, mens vi tenker turist rute. I stedet ble det da mange kilometer langs Highway 101, en lang motorvei som i utgangspunktet virket som en kjempe kjedelig kjørerute. MEN det vi ikke viste var at turen gikk gjennom Santa Inez Valley som er et vindistrikt som strekker seg langs kysten. Det ble til tross for litt "smågrining" en flott tur med igjen flott landskap.

Santa Barbara er en koselig liten by og vi fant oss et motel som lå relativt sentralt og i øvre del av gamle byen. Vi fikk oss et rom med balkong og flaks for oss så hadde motellet også basseng. Vi bestemte oss for å være en ekstra dag i Santa Barbara og tasset rundt i gatene, var på platejakt, kjøpte jordbær på Farmers Market og nøt noen kalde Coronas ved bassenget. Absolutt ikke å forakte. Santa Barbara har vært den koseligste byen til nå, i og med at det ikke er så
Santa BarbaraSanta BarbaraSanta Barbara

Bilde tatt fra Santa Barbara East Beach
stort og har et mer roligere tempo.

For å ha sagt det også: Vi er faktisk rimelig oppdatert på USA's medaljer i OL :-)

Nå går turen videre til Las Vegas. Yeah baby:-)

Deilig frukt på Farmers MarketDeilig frukt på Farmers Market
Deilig frukt på Farmers Market

Marked på State Street (hovedgaten i byen)
Elimas i bassengetElimas i bassenget
Elimas i bassenget

Orange Tree Inn, Santa Barbara

Tot: 0.167s; Tpl: 0.011s; cc: 11; qc: 46; dbt: 0.0674s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb