Los Angeles

Published: August 18th 2008

HollywoodHollywoodHollywood

Bilde tatt fra Griffith Observatory
Turen fra Las Vegas til Los Angeles gikk fint, selv om vi ikke kom oss avgårde før sent! Vi hadde ikke bestilt rom på forhånd, men peilet oss inn på et motel i Santa Monica og planla og finne et Motel6 i nærheten. Da det kun var 10 min igjen å kjøre fant vi et Motel6 og var fornøyd med å være på plass i LA. Dagen etterpå stod vi opp, sjekket ut av motellet for å finne noe annet. Vi var innnom hos en fyr som har 5 lagre med vinyl her i byen og Thomas gikk nesten helt av skaftet. Etterpå kjørte vi opp på en høyde, Griffith Observatory, for å spise frokost og for aa få en utsikt over byen. Deretter kjørte til Santa Monica. Det viste seg at vi ikke hadde overnattet i nærheten av Santa Monica....... Vi hadde peilet oss inn på rett adresse, men i LA, ikke i Santa Monica :-) Denne byen er så sinnsykt stor! Vi brukte mesteparten av ettermiddagen på å finne nytt sted og bo og endte opp på samme motel som sist. Dette ligger i Rosemead og er langt borte fra alt men vi kunne ikke finne noe annet. Søndag
LA (eller deler av den)LA (eller deler av den)LA (eller deler av den)

Bilde tatt fra Mullholand Drive
byttet vi motel og sjekket inn på Hollywood og her er vi rett på Hollywood walk of fame. Vi trodde det var snakk om en gate med stjerner, men det er et par kilometer med stjerner på begge sider av veien så det ble egentlig ganske stress. I går kveld (søndag) spiste vi verdens beste Thaimåltid etter å ha leitet etter en anbefalt restaurant som viste seg å være stengt. INGEN GÅR I LA, utenom Elimas.......

I dag er Thomas på plass på lageret for å finne mer vinyl, mens jeg oppdaterer bloggen. Senere skal vi endelig til Santa Monica og late oss litt på stranden og kanskje shoppe litt. Jeg har ikke kjøpt noenting enda! I ettermiddag går turen til San Diego som blir vårt siste stopp før vi reiser hjem.

Verdens beste opplevelseVerdens beste opplevelse
Verdens beste opplevelse

Universal Studios Hollywood
Frustrert fruer - Wisteria LaneFrustrert fruer - Wisteria Lane
Frustrert fruer - Wisteria Lane

Universal Studios Hollywood

Tot: 0.048s; Tpl: 0.011s; cc: 9; qc: 23; dbt: 0.0286s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1021kb