San Diego

North America » United States » California » San Diego
August 21st 2008
Published: August 22nd 2008

En tur på strandenEn tur på strandenEn tur på stranden

La Jolla Cove utenfor San Diego
Siste stopp for Elimas er San Diego, the home of the Hausviks. Vi kom til San Diego mandag kveld og skal være her til fredag da turen går hjemover til Oslo. Vi er absolutt ikke klare for å reise hjem, men det betyr at denne turen kommer vi til å gjøre igjen.

San Diego er en roligere by enn LA, noe som passer oss bra nå på slutten. Vi bor hos Chris som er firmenningen (men her er alle cousins) til Thomas. Vi har blitt møtt med åpne armer, middag og sightseeing inkludert. På tirsdag dro vi "downtown" for at jeg skulle shoppe og det gjorde jeg. Fikk kjøpt to poser klær fra Bitten (Sarah Jessica Parker fra Sex in the City sin kleskolleksjon). Alt koster under $20, men denne gangen var alt under $10. Det var en fantastisk følelse. Etterpå dro vi til La Jolla å spiste lunsj og sløvet noen timer på stranden. På kvelden møtte vi foreldrene til Chris, Rick og Debb. De er utrolige koselige. De spanderte middag på oss før vi kjørte hjem til der de bor. De har et gedigent hus utenfor San Diego med stort svømmebasseng, stor hage og to supersøte hunder (den ene med 4mnd gammel og super aktiv!).

På onsdag hadde Chris fri og da dro vi på dobbeldatesightseeing. Hvem trenger ikke to nordmenn for å dra på date :-) Vi cruiset (i høy fart) rundt i Chris sin BMW kabriolet og fikk sett mye av San Diego. Vi dro til Cabrillo, som er et krigsmonument med utsikt over byen og i det fjerne, Mexico. Derfra dro vi til USS Midway, et av USA's hangarskip som nå fungerer som et museum. Middag ble igjen spandert på oss på en deilig Italiensk restaurant og etterpå dro vi hjem til Chris og slappet av. I dag skal Elimas på Sea World og besøke Rick og Debb igjen.

I morgen fredag kjører vi tilbake til LA og håper på å komme med første fly og på buisness selvfølgelig. Det blir litt for spennende for min del.........

Thomas og ChrisThomas og Chris
Thomas og Chris

Cabrillo National Monument
Bil og Doris avlevertBil og Doris avlevert
Bil og Doris avlevert

Nå går turen hjem :-(

Tot: 0.12s; Tpl: 0.012s; cc: 6; qc: 44; dbt: 0.0457s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb