Hawaii day 17


Advertisement
United States' flag
North America » United States » Hawaii » Maui
February 17th 2013
Published: February 20th 2013
Edit Blog Post

Vi havde planlagt at tage en guided tur som gik ned forbi en by som hedder Hana og syd om og så hjem igen, så en lille 12timers tur.

Vi stod op kl. 06 da vi blev hentet på hotellet kl.07.05 inden turen gik vidre ud for at hente de sidste folk og efter lidt forvirring omkring et par der skulle med, men som var steget på en anden bus kom vi afsted. Vores guide var flyttet til Hawaii for 8år siden, da hun efter en ferie var blevet forelsket i Hawaii, hun arbejde 2 jobs for, at have råd til, at leve på Hawaii men syntes det var det værd. Hun var en frisk og oplagt guide selvom hun kører den samme tur 3 gange om ugen. på turen var der et muntert ægtepar fra New york, som ikke sagde et ord til hinanden og når de ikke sov, så kiggede de på hver deres telefon.

Det første vi oplevede var en tur som går under betegnelsen "the road to Hana" man skal gennem lidt over 600 hårnåle sving, hvor man er omgivet af smukke dale og vandfald hele vejen, på vejen der til er der også en del hikes, som man kan opleve hvis man kører i egen bil, hvis man gør dette, kommer man givetvis ikke lige så langt som ved en guided tur, da man bruge en del tid og kræfter på den måde, men der kriblede i mig for, at tage nogle af hikesne, men det vi oplevede var mere end fantastisk, for vi så det som jeg havde forbundet med Maui, nemlig et frodigt og smukt landskab.

Da vi ankom til vores første stop hvor vi kunne hike i 30min, regnede det, men kæreste og jeg lod os ikke slå ud, så vi gik ned til "black sand beach" hvor der også var et lavarør som ledte ud i havet, vi gik ind i røret og i min iver for, at tage nogle billeder kom jeg for tæt på vandet og blev fanget af en bølge, som hev i mig så jeg mistede fodfæstet og slå hovedet mod en klippe, heldigvis fik jeg reddet min taske hvor mit Canon lå i. Kæreste skyndte sig, at tage det medbragte håndklæde op og gik straks igang med, at standse blødningen, fantastisk er hun sgu den unge dame 😊 efter, at vi filmede lidt mere vendte vi snuden tilbage til bussen og drog videre.

vi havde en del stops undervejs, så vi kunne tage billeder af alle de vandfald som der var og grundet, at det havde været en lidt våd tid på sidste, så var de meget tydelige og jeg fandt ud af, at jeg er stor fan, af at tage billeder af vandfald.

Efter Hana, stod den igen på et overdådigt landskab og vi fik vores guide til at stoppe ekstraordinært, da der var nogle vandfald som startede øverst oppe på et bjerg og fortsatte ned af bjergsiden. vores guide fortalte, at dette ikke var normalt og vi var esktrem heldige, at vi fik set dette.

Vores sidste stop var en vinfarm hvor de lavede annanas vin og hindbær vin... og de smagte fantastisk!!

Dette er en helt fantastisk tur og en man klart skal på hvis man er på Maui.


Additional photos below
Photos: 51, Displayed: 24


Advertisement



Tot: 0.085s; Tpl: 0.014s; cc: 9; qc: 49; dbt: 0.0435s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb