Tampa


Advertisement
United States' flag
North America » United States » Florida » Tampa
September 8th 2009
Published: September 12th 2009
Edit Blog Post

Total Distance: 0 miles / 0 kmMouse: 0,0


Opweg naar TampaOpweg naar TampaOpweg naar Tampa

Op vrijdag 4 september reden we met een huurauto naar de stad Tampa, gelegen aan de Westkust van Florida.
Afgelopen weekend zijn we naar de stad "Tampa" gegaan, gelegen aan de westkust van Florida. Vrijdag gingen Lotta en ik de huurauto van Gainesville Airport ophalen. Bij het zien van de auto schoten we allebei meteen in de lach. Wat een ontzettend lelijke, veels te grote, typisch Amerikaanse, turbo-uitstralende auto. Het deed ons denken aan de auto waar de slechterik in een actie film in rijdt. Op mijn hyves staan foto's, dat zegt denk ik meer dan bovenstaande omschrijving

Vrijdagavond vertrokken we richting Tampa. Het was ongeveer 2 uur rijden, een meevallertje dus! We vingen veel blikken dit weekend, want wat moeten vier onschuldige meisjes in vredesnaam in zo'n scheurbak???! Dat ons motel low-budget was liet zich al snel zien in het formaat van de kamer en de staat waarin het zich bevond: lopen kon je er bijna niet en schoon was anders. Maar ach, dat maakte ons niet zo heel veel uit. Dan maar met slippers aan douchen! Met de gedachte zo min mogelijk tijd in het motel door te brengen gingen we diezelfde avond nog op pad. Maar omdat iedereen vrij moe was kwamen we niet veel verder dan de Tacobell en Mc.Donalds. Een nachtje uitrusten voor de volgende dag was een goed idee!
Zaterdagochtend reden we naar "Clearwater Beach". Het was super mooi weer dus ideaal voor een stranddag. Het zien van het strand maakte me helemaal vrolijk! Wit, fijn zand en helder water (de Golf van Mexico). Ik heb zelfs dolfijnen in het wild zien zwemmen. Ze zwommen vlak bij het strand, zo'n 10 meter van Julia en Lotta vandaan die zich op dat moment in de zee bevonden. Ze sprongen boven het water uit, echt super om te zien!!!
's Avonds zochten we een restaurantje op in het havenstadje "St.Petersburg". Erg gezellige sfeer, veel mensen 's avonds op straat! Teruglopend naar de auto schrok ik me dood toen een man naast mij een haai had gevangen. Hij hing daar maar een beetje te bungelen aan een vishengel! Ik was al bang om de zee in te gaan ivm haaien, dus dit hielp nou niet bepaald mee om mijn angst te overwinnen

De volgende ochend (zondag) zochten we een shopping mall op. Guess, Diesel, Victoria Secret, Abercrombie, je had er van alles! Eind vd middag reden we naar een ander strand om daar nog even lekker te chillen... 's avonds gingen (alweer) uit eten, deze keer bij een Mexicaans restaurant. Wij spraken nog beter Engels dan de bediening, dus zag ik mijn kans om voor de tweede keer in 1 week de wet te overtreden. Bij het bestellen van een Corona werd naar een paspoort gevraagd. Laat ik die nu 'per ongeluk' thuis hebben laten liggen....hehe. De Corona ging vrij snel naar binnen omdat ik stiekem toch een beetje bang was dat er politie zou langsrijden. Niet dat ik trots ben op de regels overtreden, maar als de situatie zich voordoet om een biertje te bestellen zeg ik daar geen nee tegen! De rest van de avond brachten we door op het strand en in de auto op weg naar huis. Het was echt een SUPER weekend!!!

Dat goede gevoel ging al snel weg toen op maandagochtend bleek dat de huurauto verdwenen was...hadden we hem wel goed op slot gedaan?! Is hij gestolen?! We waren best wel een beetje paniekerig... dit zou ons heel veel geld gaan kosten als het waar was. En nu komt het: de auto was niet gestolen (pfuuuj...), maar hoe DOM kan je zijn om hem uitgerekend in een parkeervak te zetten waar je een vergunning voor nodig hebt. Ook al was dit pal voor ons appartement, het weerhield de parkeerwacht er niet van om de auto weg te slepen. Een aantal dollars ligter hebben we de auto eind van de middag netjes afgeleverd bij het huurbedrijf. Dit was een goed lesje voor de volgende keer...

Vandaag was een relaxed dagje. De hele ochtend heb ik lekker bij het zwembad gelegen en in de middag had ik les. Helaas is de leraar van het vak dat ik vandaag had heel moeilijk te volgen. Hij propt een les van 2 uur (en dus ook een hoeveelheid theorie bestemd voor 2 uur) in 1 uurtje. Serieus, mijn hand doet pijn van het schrijven! Heel irritant..

Het is nu bijna een week geleden dat ik van de trap ben gevallen en daarbij mijn voet heb bezeerd. Ik dacht dat het vanzelf wel over zou gaan en ben daarom ook niet naar een dokter geweest. Maar nu mijn voet nog steeds blauw en dik is heb ik toch maar even een afspraak bij een Health Center gemaakt.

Ik duik mijn bedje in (naja, 'bedje', ik heb nog nooit zo'n groot bed gehad!!!). Morgen wordt een drukke dag, veel studeren want volgende week beginnen de eerste tentamens van dit semester!

xxx


Additional photos below
Photos: 42, Displayed: 25


Advertisement

Zaterdag 5 septemberZaterdag 5 september
Zaterdag 5 september

Vandaag reden we naar "Clearwater Beach", ongeveer een half uurtje rijden van Tampa vandaan en zeker de moeite van het bezoeken waard!


Tot: 0.09s; Tpl: 0.013s; cc: 10; qc: 64; dbt: 0.0545s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.2mb