Wat is het leven toch zwaar


Advertisement
United States' flag
North America » United States » Florida » Gainesville
September 29th 2009
Published: September 29th 2009
Edit Blog Post

Hey!

Wat een leven heb ik. Een 'normale' doordeweekse dag ziet er als volgt uit: rond 10.00 uur maar eens mijn bed uit komen, bikini aan, richting het zwembad, op een ligstoel neerploffen, de studieboeken toch maar wel even tevoorschijn halen, af en toe mijn gezicht in de fitnesszaal laten zien (al is dat met gebroken voet natuurlijk niet te doen), 20 minuten voordat ik richting de universiteit moet snel even douchen en omkleden om vervolgens rond 14.00 uur/15.00 uur de bus naar de universiteit te nemen. En het leuke is: hooguit (!) 2 uur later is de les alweer voorbij en kan ik weer doen en laten wat ik wil. WAUW, waarom is dit in Maastricht niet zo? Wat ik hier in een week moet lezen aan lesmateriaal is nog niet eens de helft van wat ik in Maastricht per dag moet lezen. Er is maar 1 vak dat ik moeilijk vind: International Trade. De leraar houdt er helaas van om veel formules en grafieken te gebruiken. Vandaag in de bus bladerde ik door mijn agenda en realiseerde ik mij dat er nog maar 9 weken over zijn voordat het semester voorbij is. En om eerlijk te zijn heb ik nog helemaal geen zin om terug naar Maastricht te gaan! Natuurlijk mis ik mijn vrienden en familie, maar geef toe: ik heb hier niks te klagen. HAHAHA (sorry), net nadat ik klaar was met de zin hierboven hoor ik Lotta (huisgenoot & reisgenootje) zeggen: "I don't want to go back to Maastricht...!" Hoezo toevallig?

De laatste keer dat ik een bericht schreef is alweer anderhalve week geleden. Het lijkt alsof het gisteren was. Vorige week zaterdag was de belangrijkste football game van het hele seizoen: Florida tegen Tennessee. Zoals ik in mijn vorige bericht ook al zei konden wij geen kaartjes krijgen. Alles was al uitverkocht toen wij nog gewoon in Nederland waren! Maar dat weerhield ons er niet van om mee te "prepartyen". In de USA heet dit "tailgating". Julia en ik gingen richting Nederlandse vrienden van ons die nog een vust bier over hadden van het feest dat ze die week hadden gegeven. Op weg naar hun huis moesten we over de Campus. De campus is de naam van het gebied in Gainesville met alle faculteiten/gebouwen van de University of Florida. Eigenlijk is bijna heel Gainesville de Campus.. de universiteit is namelijk super groot! Anyway, het was echt niet normaal wat we op de Campus aantroffen. Ontzettend veel Amerikanen die met hun caravan op een grasveld gaan staan. T.V. erbij, bier, bbq-en, een hele hoop versieringen (alles in de kleuren oranje en blauw), en nog veel meer. Zelfs de stoelen waar ze op zaten hadden een alligator erop afgebeeld (een alligator is het teken van het football team van Florida, "The Gators". Hoe erg fan kan je zijn....

's Avonds kwam Paul bij ons eten. Hij had zijn gitaar meegenomen zodat we later die avond muziek konden maken. We hebben uren lang nummers gespeeld, gezongen, foto's van zowel zijn band als mijn oude band bekeken, Corona gedronken en muziek geluisterd. Het was lang geleden dat ik met zo'n voldaan gevoel mijn bed in ging! Muziek maken en zingen doet me gewoon zo erg goed

Afgelopen week hield ik mij vooral bezig met het plannen van reizen voor na het semester. Het semester is 12 december al afgelopen, maar ik vlieg pas 16 januari terug naar Nederland. Genoeg tijd dus om meer van de USA (en andere landen) te zien! Toch blijft het lastig om voor 3 mensen een reis plan te maken dat ieder persoon goed uitkomt. Julia vliegt al eerder terug naar Duitsland, Miriam wil vooral ook gebruik maken van de kennissen en familie die ze in de USA heeft en ze daarom ook bezoeken, en ik...? Ik wil geloof ik zo veel mogelijk bestemmingen in een maand proppen. Iets wat misschien een tikkeltje te optimistisch is. Ons reisplan heeft nu zelfs Hawaii als bestemming, al was het Miriam die met dit idee kwam en niet ik. Ach.. Hawaii.. laten we daar dan ook maar heen gaan Gisteravond of eerlijk gezegd gisterNACHT wilden we allebei nog niet naar bed omdat we zo druk waren met vluchten zoeken. Toen we eindelijk een goede optie hadden en ik op het punt stond om te boeken bleek dat Miriam problemen had met een van haar vluchten. Het boeken is daarom nog steeds niet gebeurd. Ik hoop dat daar snel verandering in komt, want op dit moment zijn de prijzen erg goed en ik wil niet dat ze omhoog gaan!

Afgelopen weekend ben ik met Julia, Miriam en Sarah (mijn navigator) naar Cocoa Beach geweest. Paul woont hier en gaat daar vandaan elke ochtend naar NASA, waar hij werkt. We kwamen er vrijdagavond aan en besloten nog een kijkje te nemen op het strand. Cocoa Beach ligt aan de oostkust van Florida aan de Atlantische Oceaan. Het verschil met het strand aan de westkust was duidelijk te merken: de zee is wilder (ideaal om te surfen), het ruikt er meer naar zee en er is veel meer wind. Het was erg mooi daar.. we stonden met onze voeten in zee, boven ons was het helemaal helder dus de sterren waren heel 'fel'. Dit rustige momentje werd verstoord toen Paul ons vertelde dat hij tijdens het surfen een keer een hele grote haai had zien zwemmen in een golf die hij net van plan was om te nemen. Hij schrok zich dood en ging natuurlijk METEEN het water uit. Toen hij dat vertelde had ik het wel weer gezien met het pootje baden in zee. Erg relaxed kon ik daar namelijk niet meer zijn..
De volgende ochtend gingen we naar NASA. We konden een space shuttle van heel dichtbij bekijken, iets wat 99% van de Amerikanen nooit zal kunnen zien. We hadden geluk, want omdat Paul er werkt konden wij dat dus wel. Daarna zijn we naar het visitors center van NASA gegaan. Dit is een klein park met simulatie attracties, winkels, restaurantjes, en nog meer. Ik kreeg erg last van mijn voet (nog steeds gebroken, het geneest een stuk langzamer dan zou moeten zei de dokter toen ik daar afgelopen vrijdag was), dus was Paul zo aardig om een rolstoel voor me te regelen. Great, daar zat ik echt op te wachten:S Ik schaamde me dood haha! Na 5 minuten lopen stuntelen met dat ding hield ik het voor gezien. De dokter heeft me nu krukken gegeven, zodat ik zo min mogelijk op mijn voet loop. Mijn voet is nog steeds dik en pijnlijk. Ik hoop echt dat het snel over gaat..

Gisteravond gingen Sarah, Miriam en ik naar de superWALMART hier in Gainesville. We hebben er 2 uur doorgebracht want je wordt zo erg overladen met de hoeveelheid producten die ze te koop hebben! Ik ben niet zo goed in keuzes maken dus dat verklaart een hoop Sommige producten zijn een stuk goedkoper hier dan in Nederland. Bijvoorbeeld producten van het merk John Frieda. Een bus haarlak kost hier maar $5, terwijl je er in NL 9 euro voor betaalt! Groenten en fruit is hier twee keer zo duur, maar ijs en snoep dan
Cocoa BeachCocoa BeachCocoa Beach

Goh, welke zal gebroken zijn?
weer niet. Ik heb 1 ongezond product gevonden dat hier veel duurder is: chips. Waarom dat zo is weet ik niet..

Afgelopen vrijdag hadden Lotta en ik het over Lotta's vriend die over 3 dagen naar Florida komt om haar op te zoeken. Ze gaat met hem voor een paar nachten naar Miami en vroeg of ik samen met Kristina (een Zweeds meisje, vriendin van ons) mee wil. Die keus was snel gemaakt, dus zoals het er nu voor staat ga ik aankomend weekend EN in november naar Miami. In november komt mijn moeder mij opzoeken, echt super leuk!

Ik geloof dat ik wel weer genoeg heb getypt. Het is hier inmiddels 1.15 uur 's nachts, dus ik moet maar eens gaan slapen.


xxx!


Additional photos below
Photos: 15, Displayed: 15


Advertisement

"for lease""for lease"
"for lease"

Afgelopen donderdag gingen we uit in een club in Gainesville. Je hebt de gebieden "downtown" and "midtown". In midtown vind je veel barretjes en in downtown zijn veel clubs. Op de foto zie je Kristina, Lotta, Miriam, Julia en ik!
Lekker relaxen op de mega bank met de mega tvLekker relaxen op de mega bank met de mega tv
Lekker relaxen op de mega bank met de mega tv

Pap, dacht je nou serieus dat jou flatscreen tv groot is?:)
Sarah en ikSarah en ik
Sarah en ik

De volgende dag in Cocoa Beach (zaterdag 26 september) gingen we 's ochtends even het stadje in om koffie te halen. Daarna mochten we een kijkje nemen bij een space shuttle van NASA!
Paul's huisPaul's huis
Paul's huis

Paul.. een stoere surfdude, gitarist, en een roze huis. Wat klopt hier niet?
Sarah en ikSarah en ik
Sarah en ik

De eerste dag in Cocoa Beach brachten we 's ochtends door in het stadje, lekker een kop koffie drinken.. daarna gingen we naar NASA om een space shuttle van dichtbij te bekijken.
Sarah en ikSarah en ik
Sarah en ik

De eerste dag in Cocoa Beach brachten we 's ochtends door in het stadje, lekker een kop koffie drinken.. daarna gingen we naar NASA om een space shuttle van dichtbij te bekijken.


Tot: 0.073s; Tpl: 0.012s; cc: 12; qc: 62; dbt: 0.0424s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.2mb