Vlucht


Advertisement
Published: March 21st 2012
Edit Blog Post

Total Distance: 0 miles / 0 kmMouse: 0,0

Flight to USA

Tranferred in Iceland

Nou, het avontuur is begonnen! Na afscheid te hebben genomen van m’n ouders, broer, zus, zwager, Daniel en Wouter kon ik door de douane. Na al het geklets is het dan ineens heel stil, ondanks alle drukte om me heen. Na wat dollars te hebben gehaald en nog een boek te hebben gekocht, heb ik een uurtje zitten lezen bij de gate.

De reis naar IJsland verliep zonder noemenswaardigheden. De stoel rechts van me was leeg, dus ik had wat meer ruimte dan normaal. Na zo’n anderhalve film kwamen we in de buurt van IJsland. Toen het vliegtuig door de wolken zakte, met een ondergaande zon hier boven de ijsvlaktes, was ik toch wel onder de indruk. Ik heb geen beschaving gezien, behalve het vliegveld. De rest is een mix van bruine rotsen en witte sneeuw, af en toe doorsneden door een weg.

Als de vrouwen die ik hier gezien heb allemaal locals zijn, is IJsland nog best een keer een bezoekje waard!

Het tweede deel van mijn vlucht verliep zonder noemenswaardigheden. In de middelste stoel, tussen een Amerikaanse en een Aziatische dame, heb ik wat films gekeken en geprobeerd wat te slapen. De Aziatische dame viel al snel in slaap en begon langzaamaan mijn kant op te leunen. Toen ik haar paspoort zag, had ik er spijt van dat ik mijn Koreaanse woordenboek in mijn handbagage had gestopt. Die zou goed van pas zijn gekomen 😉

Eenmaal geland op Washington Dulles, begonnen de zenuwen. De douane was het probleem niet, maar met alle verhalen die ik had gehoord over de immigratiedienst, kneep ik hem toch wel een beetje. Na een kleine tien minuten, een hoop documenten en wat handtekeningen kon ik mijn bagage op gaan halen. Alle voorbereiding en organisatie wierp zijn vruchten zeker af.

Advertisement



Tot: 0.102s; Tpl: 0.009s; cc: 13; qc: 50; dbt: 0.0558s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb