Turkeys and deer and foxes, oh my!


Advertisement
United States' flag
North America » United States » Colorado
April 19th 2007
Published: April 19th 2007
Edit Blog Post

Surprise! Jeg er stadig hos Ron & Karen, hvor jeg er saa tilfreds med livet som danske barnebarn, at det er lige foer, jeg aldrig kommer hjem igen.
Dagene gaar med at sove laenge, laegge puslespil paa 1000 brikker, bage cupcakes en masse (jeg har nemlig fundet en superfed cupcakeopskriftsbog), hike i bakkerne omkring os (som jeg klart ville betegne som bjerge) og hjaelpe tilmed diverse praktiske goeremaal.
Aftenerne bruger vi paa at se Jeopardy (hvilket jeg overhovedet ikke kan foelge med i, fordi hver anden kategori handler om amerikanske guvenoerer eller for laengst glemte amerikanske skuespillere), Wheel! Of! Fortune! (Lykkehjulet paa amerikansk, som er topunderholdning, mest fordi deltagerne raaber alting til vaerten, og hver gang nogen vinder noget, bliver de saa begejstret og raaber og skriger helt hysterisk og er lige ved at besvime), og ved en syv-tiden faar jeg lov at vaelge aftenens film, saa no wonder, at jeg ikke kan faa sparket mig selv videre lige foreloebigt.

Ron og Karen bor paa en bjergside i et dejligt hus, der er omgivet af tibetanske bedeflag, wind chimes, der spiller smukke melodier, hver gang der komme den mindste brise, og en masse vilde, og meget underholdende, dyr - der har dog ikke vaeret nogle bjoerne paa besoeg endnu, hvilket passer mig saa udmaerket.

Paa tirsdag i naeste uge tager vi alle tre videre: Foerst til Wilcox, Arizona, hvor Karen tager ned for at blive undervist i buddhisme, og derefter tager Ron og jeg videre til Agua Prieta - en lille by i Mexico, lige syd for graensen, hvor han har vaeret med til at bygge en klinik for boern, der ikke har raad til at blive behandlet paa hospitalerne. Alle arbejder frivilligt, og alt udstyr paa klinikken er aflagte ting fra amerikanske hospitaler, der bliver smuglet over graensen og installeret i klinikken. Og der skal jeg saa ned og hjaelpe til i et stykke tid, inden jeg tager videre til min sprogskole i Cuernavaca i Mexico. I oevrigt, for de, der maatte vaere interesseret, kan man laese mere om klinikken paa www.wingsofangelsfoundation.com


Ellers er det ikke saa meget nyt at fortaelle - jeg nyder livet og giver mig selv lov til at blive her i et stykke tid, da jeg ved, at jeg staar overfor et stoerre eventyr i Mexico - saa det er godt lige at faa opladet batterierne, inden jeg kaster mig ud i noget vildt og voldsomt igen.
Jeg skulle jo oprindeligt vaere taget paa endnu et gaardophold, denne gang i New Mexico, men alle de gaarde, jeg gerne ville paa, ligger i bjergene, hvor der stadig er lige lovligt koldt til, at noget kan gro, ligesom jeg nok ville paadrage mig en mindre halsbetaendelse, hvis jeg skulle overnatte i telt. Saa jeg bliver her og overlader jer til nogle stemningsbilleder.


Additional photos below
Photos: 21, Displayed: 21


Advertisement

My sweet rideMy sweet ride
My sweet ride

En All Terrain Vehicle og firehjulstraekker, som jeg faar lov at spaene op og ned af bakkerne med, naar jeg har lyst.
Med Karen i supermarkedet...Med Karen i supermarkedet...
Med Karen i supermarkedet...

...hvor man selv faar lov at scanne sine varer ind, hvilket jeg jo synes er herligt!
Og apropos dessert...Og apropos dessert...
Og apropos dessert...

Yummy, yummy, yummy, I got love in my tummy!
Det vilde dyrelivDet vilde dyreliv
Det vilde dyreliv

Hjorte, midt i baghaven
Det vilde dyrelivDet vilde dyreliv
Det vilde dyreliv

Raeven, der kommer paa besoeg hver dag for at se, om vi har noget til den
Det vilde dyrelivDet vilde dyreliv
Det vilde dyreliv

Det er en kronhjort! Men den er meget langt vaek, og det sner, saa maaske I har lidt svaert ved at se den. Men den er der!
Det vilde dyrelivDet vilde dyreliv
Det vilde dyreliv

En mega kalkun, der har pustet sig op paa terrassen
Det vilde dyrelivDet vilde dyreliv
Det vilde dyreliv

De meget vilde praeriehunde, der holder vagt ved kaminen
Det vilde dyrelivDet vilde dyreliv
Det vilde dyreliv

Endnu mere vilde Stripes, der har tendens til at sove paa mit vaerelse om natten.


5th May 2007

bliv gammel der
ja som sagt kunne da forestille mig at blive gammel sådan et sted er det ikke ret fantastisk?? bliv dog der i stedet for at tage ned og fryse.. glæder mig til at høre videre.knus

Tot: 0.149s; Tpl: 0.012s; cc: 11; qc: 46; dbt: 0.0988s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.2mb