Monterey

North America » United States » California
July 11th 2009
Published: July 13th 2009

11-07-2009: Igen kunne familien nå en stribe butikker i området, mens jeg lige fik oploadet til bloggen - endelig et hotel med high speed internet, så billederne kunne komme med. Kl. 11 måtte vi så have hotellet til at køre bilen frem (sådan har jeg aldrig prøvet det før!) og så sige farvel til Marriott. Det kommer vi nok ikke på lige med det samme igen : -. Skønt at få Ford Edgen igen - det er den bedste bil jeg har kørt. Utrolig motor og automatgear. Jeg kan se, at den har 265 hk. Sikke en trækkraft op ad bakkerne i San Francisco. Vi fik kørt lidt rundt i byen og så det, vi ikke havde nået på gåbenene, men der er meget ud over de snoede veje ned af Lompard Street, havneområdet osv., Vi skulle også nå over Golden Gate i bil og gå ud på broen fra den anden side - det var i bedste San Francisco vejr, lavthængende skyer, blæsende og med opklaring, mens vi gik tilbage over broen. Flot tur. Så var det ellers at sige farvel og tak til San Francisco og komme ned mod Monterey, hvor vi skulle finde hotel for overnatning. Jeg tror nok, vi skulle have været på Highway 1 noget før, men lidt træthed - næsten alle sov i bilen - gjorde, at vi først kom på næsten nede ved Monterey. Nå, man kan ikke vinde hver gang : - ). Vi fik dog plads på et Super 8 Motel (det havde vi aldrig hørt om før, men det var ganske perfekt). Swimmingpool, A/C og kæmpesenge, men kun tæppe og lagen - det minder mig om Sydfrankrig!. Aftenturen gik til legendariske John Steinbecks Cannerry Road, hvor vi måtte ind på en fiskerestaurant - Louis Linguinis (han skulle have været gift med Elizabeth Tayler, Marilyn Monroe, Jackie Onassis m.fl, men ikke os bekendt??!). Der fik Nikolaj og jeg en Sourdough Clam Chowder - en fiskesuppe med muslinger og bacon mm i et udhulet brød. Uhm, hvor mon man lige kan få den opskrift?!. Hanne var på en anden eksotisk fisk (mahi mahi?, men det smagte også godt), mens Christoffer valgte det sikre båndspagetti. Og så tilbage til motellet og en lang nats søvn.

13th July 2009

En fornøjelse at....
En hurtig kommentar, ikke kun til "Monterey", men det hele: Det er en fornøjelse at læse jeres beretninger. Der bor vist noget af en forfatter i jer begge to. Fortsat god ferie. Mange hilsener Birgitte og Bo
14th July 2009

Hej alle,
Tak for jeres hilsener. Ja, vi får oplevet en masse. Nu er vi kommet til Solvang (savnede lille Danmark), og det er en sjov lille by. Knus Nikolaj, Christoffer, Morten og Hanne
15th July 2009

Søde naboer
Hvor jeg nyder jers beretninger (den bliver god i bogform), Nu er der kommet liv i jeres hus, mormor kom i går, dog lidt sent, var ved at bliver lidt nervøs, men ved 19 tiden var hun der. Hun sad og nød en kop te, og jeg havde ,kørt alle jeres beretninger ud og lagt ind til hende, så dem hyggede hun sig med. ( Nu får hun to nye idag). Tom måtte lige ind og hjælpe med Tvet. Det er jo alt vi piger er gode til, men højt belagt smørrebrød, skal I nok få onsdag, også en god ost med sky og rom til Morten. Dejligt at I har en god tur, kom nu ikke for tæt på bjørne eller andre " farlige ting." Knus herfra også fra "Mormor"
15th July 2009

Søde naboer
Tusind tak for hjælpen med mormor. Jeg er sikker på, at hun er mægtig glad for at I har printet beretningen ud. Hun har haft lidt svært ved at følge med i turen. I må endelig hilse. Knus fra os alle 4. PS: Morten glæder sig til sin ost med sky og rom.

Tot: 0.134s; Tpl: 0.013s; cc: 5; qc: 45; dbt: 0.04s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.4mb