Roadtrip til storbyen..

Published: May 4th 2010

... San Francisco:D

Torsdag stod vi tidligt op, da vi skulle ud at hente vores lejede bil. Vi tog en taxa ud til Enterprise, som lå tæt på lufthavnen. Helene og Josefin kendte en, der arbejdede for Enterprise og derfor kunne vi få en del rabat. Vi fik bl.a. en GPS gratis med og vi behøvede heller ikke at aflevere bilen med en fyldt tank. Derudover fik vi en fullsize bil til næsten ingen penge - så det var en god deal😊

Idet Helene ikke har noget kørekort, var det Josefin og jeg der skulle køre hele vejen. Vi havde fået af vide, at turen ca. ville komme til at vare 7-8 timer afhængig af trafik og pauser undervejs. Køreturen derop gik uden nogle problemer og vi glædede os alle til at komme til storbyen. Dog tog det os alligevel omkring 9 timer, da der var rigtig meget trafik omkring LA. Da vi ramte San Francisco skulle vi først og fremmest finde vores hotel og dernæst en parkeringsplads i nærheden. Helst så tæt på som muligt. Vi skulle jo nødigt gå mere end højest nødvendigt😉! Det var dog lettere sagt end gjort.. Vores hotel lå midt i Chinatown og der var INGEN parkeringspladser i miles omkreds!! Vi kørte rundt i ca. 1 time, før vi endelig fandt én! Vi havde ikke booket værelse hjemmefra, men bare fundet et billigt sted. Hotellet var fint og billigt og det lå ca. midt i centrum. Klokken var ved at nærme sig 8 og vi var sultne. Heldigvis lå der en lille kinesisk restaurant lige ved siden af hotellet. Da vi havde spist skulle vi mødes med Osob - Helenes veninde. Vi skulle dog køre ud til hendes skole, som lå et stykke fra centrum. Vi troede ikke det lå så langt væk, men køreturen tog næsten 3 kvarter. Da vi endelig kom derud skulle vi køre videre i hendes bil til Berkeley - hvor vi skulle se et sted, hvor de studerende fester. Det var en rigtig hyggelig aften og vi overnattede i Osobs køkken😊

Da vi stod op fredag kørte vi straks hjem til hotellet og senere på dagen mødtes vi igen med Osob, som tog os med hen til et super godt sushi sted.

Fængsel ø og en kæmpe bro
Lørdag var den store sightseeing dag. Osob og hendes veninde Tahira (som begge er fra Sverige), tog os med ned til Pier 39, hvor man kunne kigge ud over vandet og se både Alcatraz og The Golden Gate Bridge. Det var super godt vejr, så der var rigtig mange mennesker nede på havnen. Vi så også en masse forskellige specialbutikker, bl.a. en chokoladebutik med det bedste chokolade! Vi prøvede også at se en 4D film - og det var virkelig en sjov oplevelse. Man følte man fik tingene lige i hovedet og alle skreg inde i biografen - utrolig sjovt! Om aftenen tog vi igen ud og spiste sushi (vi alle elsker sushi) og det var super lækkert. Bagefter tog vi alle hen på vores hotelværelse, hvor vi ville hygge lidt før vi skulle ud. Før vi tog hen til vores hotelværelse fandt vi desværre ud af, at vi havde fået 3 parkeringsbøder på samme dag!! ØV! Det var rigtig træls, men desværre ikke noget at gøre ved det.

Bye, bye SF - we will be back
Da vi vågnede søndag morgen var det trist og gråt udenfor. Vi stod op og pakkede alle vores ting, og fik pakket bilen. Derefter fandt de andre piger en super hyggelig diner, hvor vi kunne spise brunch. Det var trist at sige farvel til Osob og Tahira, da vi havde tilbragt rigtig meget tid sammen de sidste par dage. Da vi endelig kom afsted var der problemer med vores GPS og vi ville også gerne finde et kabel, så vi kunne høre Helenes Ipod istedet for radio. De spillede de samme sange hele tiden. Vi kørte derfor lidt rundt, før vi endelig kom ud af byen og var på vej hjem mod San Diego. Turen hjem var rigtig lang. Helene var blevet syg og der var utrolig meget kø, da vi nærmede os LA. Vi holdte også mange pauser, og derfor blev turen endnu længere. Da vi endelig kom til San Diego, skulle vi forbi en bank, så vi kunne hæve penge til vores husleje, som skulle betales dagen efter. Jeg fandt så ud af, at jeg havde mistet mit Dankort!! Typisk det lige skulle ske nu.. da vi kom hjem til lejligheden var vores toiletstoppet og vi troede aldrig vores uheld ville stoppe. Helene var også meget syg og har nu smittet både Josefin og jeg! Derudover havde Helene inden turen mistet 200 dollars og var selvfølgelig meget ked af det, men heldigvis var hun så heldig at finde dem, da vi kom hjem!

'

DSC03934DSC03934
DSC03934

Hollywood skiltet meget langt vaek - men jeg saa det:)
DSC03945DSC03945
DSC03945

Tid til en fuld tank!
DSC03947DSC03947
DSC03947

Starbucks:)
DSC03950DSC03950
DSC03950

I'm the king of the world..

Tot: 0.089s; Tpl: 0.013s; cc: 10; qc: 47; dbt: 0.0448s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb