Alle gode ting er tre

Published: August 5th 2008

Det er ikke alltid like greit å reise på ID. Vi kom oss helt fint til Frankfurt, selv om flyet i utgangspunktet var fult. I Frankfurt hadde vi tre mulige fly til San Francisco og vi skulle selvfølgelig reise på buisness. På grunn av Lufthansa streiken var det mange mennesker på standby noe som betyr at vi kommer lengre bak enn lengst! På første forsøk med Lufthansa var vi ved veldig godt mot, men vi kom ikke med. Neste avgang var med United Airlines noe som betydde ny runde med billetter og innsjekking. Det er ingen positiv opplevelse å stå i kø for "amerikansk" innsjekk. Det virker som det er et absolutt minimum å ha 4 store kofferter per pers og helst en liten hund! Alt dette måtte vi igjennom selv uten bagasje for den var sjekket inn i Oslo. Ved litt mindre godt mot prøvde vi oss på fly nr to, men ble igjen stående med billettene i hånden selv om vi fikk tilbud om ett sete. Det hjelperlite!

Etter en pils og en luftetur var det på tide å prøve seg på maskin nr 3. Og som de sier så er alle gode ting tre.......i hvert fall nesten. Vi fikk plass på flyet, men ikke på buisness og heller ikke ved siden av hverandre. Jeg stod å kaldsvettet og viste ikke helt om jeg turde, men synes det ble for dumt å stå igjen til neste dag. Ombord fikk vi ordnet det slik at vi fikk to seter sammen. Ved nytt godt mot tok vi av i retning San Francisco og fant fort ut at all alkohol koster penger, enten $6 eller €4 for en øl. Det hjalp veldig lite når vi hadde 40 cent. Heldigvis fikk vi en vin og en øl gratis. Så det ble en 11 timers flytur med cola og vann og et par piller på meg :-)

Så etter 22 timers reise (inkludert venting i Frankfurt) kom vi frem men med en mindre bagasje. Ingen vet hvor baggen til Thomas er, men den er i hvert fall ikke her. Nå har vi sjekket inn på hotellet som jeg hadde avbestilt men som ikke var det allikevel og har blitt oppgradert til et delux buisness rom i øverste etg med utsikt rett inn i Bloomingdales........ Vi betaler vist $89 natten mens det koster vist $250. Vi har jo betalt for en natt ekstra men det får nå så være, vi må vel bare være superhappy for vår oppgradering :-)

Nå håper vi at baggen til Thomas kommer slik at han slipper å gå rundt i buisnesstasen :-)

God natt og god morgen eller hvilken dag det nå måtte være!

Hilsen to trøtte typer!

Tot: 0.155s; Tpl: 0.014s; cc: 6; qc: 44; dbt: 0.0453s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb