Walking SF

Published: July 21st 2008

Blandt de mange charmerende træk ved SF, så synes jeg især, at de stejle gader, de smukke viktorianske huse og de mange utrolig forskelligartede kvarterer i byen er med til at gøre den helt speciel. Byen er forholdsvis stor, men man kan sagtens gå rundt op opleve de enkelte områder, og det har vi gjort i stor stil uanset, hvem jeg har haft på besøg.

Det er meget svært at tage billeder af områder, men jeg er meget fascineret af den tydelige forskel, der adskiller område for område. Der er det fine ’financial district’ i downtown med højhusene i glas og stål, Chinatown, som man kender det fra mange byer rundt om i verden og The Mission, som er udpræget mexikansk, og hvor man får byens bedste burrito. Der er også Fisherman’s Wharf ved den gamle havn, som er det mest turistede sted, Union Square har alle de fine butikker og stormagasiner og Castro, som er bøssernes kvarter. Christinas og mine favoritter var Pacific Heights og Haights med gamle smukke SF huse, stejle gader og hyggelige butikker og caféer.

Som I kan se, er der ret meget at komme efter, og skulle man ønske sig baller af stål, så er gåture i de nævnte områder klart et anbefalelsesværdigt alternativ til Charlotte Bircow dvd’er derhjemme på stuegulvet:-)

Hvorfor ikke?Hvorfor ikke?
Hvorfor ikke?

men hvad er det?

Tot: 0.078s; Tpl: 0.011s; cc: 6; qc: 43; dbt: 0.0513s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb