LAS VEGAS next week!!

North America » United States » California » San Diego » Pacific Beach
February 25th 2010
Published: February 25th 2010

Old TownOld TownOld Town

Sidder og venter paa trolley'en - paa vej mod skolen..

LAS VEGAS!!!

Breaking news.. vi tager til Las Vegas på næste torsdag, dvs. om præcis 7 dage! Vi har alle fri fra skole, da der er Furlough Day (nogle dage som alle professorer har, hvor de ikke får penge for at gå på arbejde, pga. nedskæringer i budgettet - noget i den stil) - derfor er det netop oplagt at tage afsted! Vi er 6 piger, så det skal nok blive sjovt. Efter skole idag, var vi nede og reservere en bil da vi skal have en lidt større bil end normalt. Vi glæder os alle rigtig meget til at se hvad Las Vegas egentlig er. Vi er også igang med at undersøge hvor vi skal bo, da vi gerne vil bo på The Strip - som er deres main street. Derfra kan vi gå rundt til det hele😊 Vi skal rundt på casinoerne og selvfølgelig prøve at spille (vi skal alle ha' repeteret reglerne i Black Jack, før vi tager afsted) - vi regner alle med at vinde en masse penge - det er jo Vegas! Derudover har vi også snakket om at se nogle shows, det er byen jo også kendt for. Ellers tror jeg vi tager det lidt som det kommer, men vi har aftalt at ingen skal giftes! Det ville være noget værre rod!
Det bliver helt sikkert en kæmpe oplevelse og jeg er ikke i tvivl om, at vi 6 piger skal nok få en hyggelig og interessant tur! Glæder mig til at berette jer om turen, når jeg kommer hjem.

Midterm
Igår havde vi vores 2. midterm, og vi alle havde en god fornemmelse da vi var færdige - så forhåbentlig er den gået godt. På tirsdag har vi så den næste midterm i faget "Intercultural communication". Vi danskere, har snakket en del om den amerikanske måde, hvorpå man går til eksamen. De har det egentlig for nemt herover. Ingen mundtlige eksamener før til deres graduation og næsten ingen afleveringer eller fremlæggelser på klasser! Selvom der er en del læsestof er niveauet stadig lidt lavere end hjemme i DK. Vi klager dog ikke på nuværende tidspunkt😊

Weekend, nu igen..
Idag er det torsdag og vi har weekend igen😊 Det føles som om, at tiden går meget hurtigere herover end hjemme - pludselig er det torsdag igen. I aften får vi besøg af 3 danske piger (ikke de 3 som bor ved siden
DSC03319DSC03319DSC03319

Saa har vi lavet lasagne:)
af) og 2 svenskere, og så skal vi hvis i byen her i Pacific Beach. Det skal nok blive hyggeligt.
Imorgen står den på afslapning og biograftur og forhåbentlig bliver vejret godt, så vi kan ligge ude i solen hele dagen. Lørdag skal vi måske downtown om aftenen, da det er noget helt andet at gå i byen der. Man skal være meget mere fin og dressed-up, som de siger. Her i PB er der en mere casual stemning, men begge dele er sjove at opleve. Det er ihvertfald noget andet, end at gå i byen i DK! Faktisk bedre😊
Søndag og mandag står den på eksamenslæsning til vores midterm tirsdag!
Det var den uge!

Når vi ikke går i skole og i byen er vi for det meste hjemme i lejligheden, hvor vi enten hygger med god mad, en film eller snak. Nogle dage sidder vi faktisk alle 3 og læser i vores bøger. Det kan godt være rart at sidde sammen med nogle uden man hele tiden behøver at snakke. Vi er alle 3 meget besatte af Twilight bøgerne lige pt - de er jo super gode, især på engelsk. Vi har snakket om, at det danske
DSC03320DSC03320DSC03320

Klar til at spise..
sprog er fladt og kedeligt og generelt meget monotont- det hele giver meget mere mening når man læser på engelsk. Det lyder bare bedre.
Folk spørger også ofte, om vi kommer fra Tyskland, og det er et sprog som vi ikke er helt glade for at blive sammenlignet med, men vi har indset at dansk og tysk må lyde mere ens end fx svensk og dansk eller norsk og dansk.
Derudover er vi gode til at få hinanden med ud på løbeture eller med op i Yoghurtland😊! Jeg bliver nødt til at beskrive hvad Yoghurtland er, da det er et helt fantastisk sted! Det er et sted hvor man selv tager is i et bæger(vel og mærke is der er baseret på youghurt) og derefter tager ekstra fyld på, så som jordbær, kiwi, chokoladedrys, etc. Der er mindst 20 forskellige ekstra fyld man kan tage. Til sidst bliver bægeret vejret og man betaler pr. lb. Man plejer at komme af med omkring 20-25 kr! Hvis denne "butik" fandtes i DK ville den helt sikkert blive et kæmpe hit - vi har ofte snakket om, at åbne en Youghurtland i DK, da det kun kan blive en kæmpe succes! Jeg tager
DSC03321DSC03321DSC03321

Ser film paa en meget lille computer - selv bögerne er större!!
nogle billeder næste gang vi skal derop, så I kan se hvor fantastisk det er..

Forresten rigtig mange tak for alle jeres søde beskeder og mails - jeg håber I alle har det godt😊!

DSC03322DSC03322
DSC03322

En laekker hjemmelavet tunsalat..
Twilight!Twilight!
Twilight!

Helene sad i sofaen, da jeg tog i skole og 5 timer efter, da jeg kom, sad hun nöjagtig det samme sted - meget spaendende bog:)
HyggeHygge
Hygge

Ida og Sara - dansk og svensk pige..
DSC03326DSC03326

DSC03337

Tina og jeg:)
DSC03362DSC03362
DSC03362

Regn, storm og tsunami varsel.. meget daarligt vejr!
Santa Rita 726Santa Rita 726
Santa Rita 726

Helene staar paa altanen:)
Santa Rita 726Santa Rita 726
Santa Rita 726

Her bor jeg.. huset bag trappen.
DSC03348DSC03348
DSC03348

Paa vej mod sushi og Yogurtland:)

Tot: 0.077s; Tpl: 0.013s; cc: 9; qc: 49; dbt: 0.0358s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb