An update..

Published: February 4th 2010

My life right now..

Whale watching & Little Italy
Mandag til middag tog vi ned til havnen for at tage på whale watching. Vi var ikke helt sikker på om vejret ville egne sig, da der var en lille smule overskyet. Da vi kom derned besluttede vi os for at gå ombord - vi var der jo nede. Hele turen ville vare ca. 3 timer og det kostede 32 dollars. Vores forventninger var høje, da vi havde hørt, at der var rigtig mange hvaler ud for San Diego på dette tidspunkt af året.

Vi undrede os lidt over at folk havde både huer, vanter og vinterjakker på, for så koldt var det da ikke! MEN vi blev klogere, det var MEGET koldt ude på vandet pga. vinden. Vi sejlede ud fra havnen og endte faktisk på Mexicansk hav. Vi så mange delfiner og en enkelt søløve og selvfølgelig grå hvaler. Desværre så vi kun 3-4 hvaler, da der var et marineskib som skræmte dem væk pga. noget sonaranlæg. Vores kaptajn fortalte jævnligt om hvalerne og hvor vi skulle kigge osv. På et tidspunkt fandt vi et par som svømmede rundt omkring os og alle på båden stod og ventede spændt på, hvornår de skulle komme op og trække vejret. Først kom de op den ene side af båden og alle løb derover, bagefter kom de op på den anden side og alle løb så tilbage. Det var meget venten og løben frem og tilbage😊 Men sjovt var det! En enkelt brækkede sig pga. det gyngede ret voldsomt nogle gange. Desværre så vi ikke særlig mange hvaler og kaptajnen sagde også at det var usædvanligt, at der ikke var flere.. men mon ikke han har sagt det en del gange før!?

Da vi kom på land igen var klokken ved at nærme sig "aftensmadstid", og vi havde hørt om en gade kaldt Little Italy - hvor de skulle have noget rigtig godt mad og en ægte italiensk stemning. Vi så også en del italienske restauranter, men de var meget dyrere end hvad vi ville bruge på mad. Så derfor fandt vi til sidst en hyggelig café.

Endeligt skema
Igår skulle vi så i skole og vi manglede stadig et fag at crashe, MEN det fag vi havde tænkt os, viste sig at være det kedeligste fag nogensinde! Plus, vi havde haft om det før i DK. Det var
DSC03133DSC03133DSC03133

Mit skab:)
bestemt ikke nogen succes! Heldigvis havde Helene (mine nye roommate) et fag senere, som hun synes vi skulle komme til. Det hed Principles of Public Relations og det fag kunne vi heldigvis godt crashe endnu. Dog var professoren meget skeptisk, da hun blev ved med at sige: "Are you SURE you want to crash this class, you are already 3 chapters behind and our first final is to weeks ahead"! Hmm, men det er det samme i alle vores fag. Vi er bagud alle steder og den første eksamen ligger alle sammen 2-3 uger frem. Men hun synes bestemt ikke det var en god idé. Desværre har vi ikke rigtig kunne crashe før, da vi regnede med det andet fag. Det er virkelig et bøvlet system!

MEN nu skulle vores skema endelig være på plads, da vi igår sendte en haste mail hjem til ASB, om at de skulle kigge på vores fag så hurtigt som muligt - så vi kan få købt bøger! OG her til morgen læste jeg en mail, om at vores fag er godkendt:D!!! Derfor er vores skema som følger:

Tirsdag:

Torsdag:
09.30-10-45 - Intercultural communication
11.00-12-15 - Principles of advertising
14.00-15.15 - Principles of public relations

Det er pt et drømmeskema, men nu må vi se hvor meget læsning der bliver.

Tager et smut til LA
På fredag tager vi et smut til LA sammen med vores svensker venner😊 Det bliver super fedt og jeg glæder mig rigtig meget. Tidspunktet er perfekt, da vi endnu ikke har bøger og kan lave lektier.

Hertil morgen var jeg ude at løbe en tur langs stranden og det er noget helt andet end i DK! Utrolig dejligt og forfriskende..

Jeg er som i nok kan høre, allerede faldet rigtig godt til her ved Pacific Beach, og det var den helt rigtige beslutning at flytte! Helene, Josefin og jeg passer rigtig godt sammen, da vi næsten tænker ens! Det er lidt sjovt. Vi har det ihvertfald godt sammen😊

DSC03137DSC03137
DSC03137

Mit vindue..
DSC03140DSC03140
DSC03140

Min dejlige udsigt til en parkeringsplads! Dog bedre end stakit, som jeg havde för.
DSC03142DSC03142

DSC03148

Mere kökken..
DSC03151DSC03151
DSC03151

Vores skönne altan, som er et hit! Laag venligst maerke til hvor taet jeg bor paa stranden:)
DSC03152DSC03152
DSC03152

Santa Rita!

Tot: 0.16s; Tpl: 0.011s; cc: 5; qc: 45; dbt: 0.1206s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb