Veel groen en wilde beestjes - lots of green and wild animals


Advertisement
Canada's flag
North America » Canada » Quebec » Tadoussac
September 26th 2008
Published: September 26th 2008
Edit Blog Post

Ik ben terug in Tadoussac in hetzelfde cafeetje als vorige week ;-)
Terwijl ik mijn foto's aan het overzetten ben even een vlug woordje.
Gisteren en eergisteren zaten we in het park van Saguenay. Een enorm prachtige streek en jawel we hebben er enkele beestjes gezien.
Ook een enorm standbeeld in het genre van het vrijheidsbeeld, dit heet denk ik Maria van Saguenay, en kijkt uit op de rivier Saguenay.
Op de terugweg door het bos zijn we in de bomen een stekelvarken en een eekhoorntje tegen gekomen. Daarvoor hadden we al een specht gezien, toch wel leuker als je deze dieren in het echt kan waarnemen dan in een zoo ook al is het een wilde zoo.
Sinds maandag hebben we al weer 1000km gereden, het schiet wel op als je in de auto zit.
Vandaag zijn we dan verder via het zuiden naar Tadoussac gereden en vanavond nemen we de overzet om naar het parc du bic te gaan en daar Rimouski te bezoeken en een nationaal park.
Vannacht in een hippie achtige jeugdherberg geslapen. De prijzen vallen er ook wel mee, eergisteren 20dollar per persoon met ontbijt inbegrepen en vannacht in de hippie herberg ook. Vandaag wordt een duurder dagje, straks met de Zodiac naar de walvissen en vanavond de oversteek naar parc du bic.

Ik stuur een uitgebreider verslagje als ik wat meer tijd heb,

veel groetjes.

Ann.

Hi there,

as promised, the rest of my blog...

So, here I am again in the same tea house, back in Tadoussac, the same as last week ;-)
Yesterday and the day before we were in the Saguenay area and it was there where we saw for the first time some wild animals. Finally!! There was a wood pecker, a porcupine, a squirrel. Although I have seen some wild animals in the zoo of St-Felicien, it's definitely not the same. Now it was really a challenge to take a clear picture of a wild animal.
After a nice walk we saw Marie of Saguenay, a white statue looking down on the river of Saguenay. Really beautiful, 8m high, it's classified as one of the big statues in the world like the statue of Liberty, ...
We have been driving around 1000km since Monday. It's nice to see how fast you move when you're in a car.
Today we took the south shore towards Tadoussac and tonight we're going to take the ferry from les escoumins towards trois-pistoles. We want to make it to Rimouski tonight. Once we're there we plan to visit parc du bic.
Last night we stayed in a hippie like youth hostel. Somewhere on a hill, no cars allowed so we had to park the car downhill somewhere. Really nice building, they lit the bonfire and we had a nice chat with the people who stayed there as well. This morning we packed our stuff and took off. On the road we saw a beautiful view of trees changing into different colours so we stopped and had breakfast on a little bridge. No wind, hardly any cars, peace and quiet, just the way we like it.
Today will be an expensive day, we're going to take the zodiac to see the whales and tonight we're taking the ferry.

That's all for now,

take care,

Ann.




Additional photos below
Photos: 8, Displayed: 8


Advertisement

SaguenaySaguenay
Saguenay

Maria van Saguenay Mary of Saguenay
SaguenaySaguenay
Saguenay

Er zit een specht verscholen in de foto There's a wood pecker hidden somewhere in this picture
SaguenaySaguenay
Saguenay

een stekelvarken a porcupine
SaguenaySaguenay
Saguenay

een eekhoorntje - a squirrel


26th September 2008

Dag An, Bedankt voor je kaartje. Amuseer je daar nog in het verre Canada en geniet zeker van de natuur. Tot later groetjes Carlie
27th September 2008

Google earth
Ben op g/e. de plaatsen gaan opzoeken waar je nog naar toegaat , prachtige streek daar, alleen heb ik Parc du Bic niet gevonden. Je beleefd daar ongelooflijke momenten Ann ,geniet maar met volle teugen. Mama
3rd October 2008

Bedankt!
Bendankt voor je kaartje! Ik zal regelmatig eens komen kijken naar je Blog. Amai die watervallen!!!! :-) Mevrouw Hedebouw-Rassaa
4th October 2008

bijna gedaan :-(
dag lineke!! tof dat je mijn kaartje al ontvangen hebt. Ik heb hier nog een ijshockeywedstrijd voor de boeg en we gaan hier nog ganzen gaan observeren die hier in de buurt op krachten komen voor ze doorsteken naar het zuiden en dan wordt het stilaan tijd om mijn koffers te pakken en huiswaards te keren. En? hoe bevalt je het leven van een getrouwde vrouw? veel groetjes, Ann.
4th October 2008

waauw!!
dag mamatje, amai dat internetten bevalt je gelijk wel hé! parc du bic situeert zich onder Rimouski. Als je Tadoussac gevonden hebt moet je rechts op de kaart kijken en de rivier oversteken. Rimouski ligt nog net in de provincie Quebec. ik stuur je een smsje van zodra ik de gegevens van mijn vlucht heb. dikke zoen en knuffel en tot woensdag. Ann.
2nd November 2008

Jouw kaartje
van Quebec heb ik half okt ontvangen met La Fresque des Québécois. Wel apart zeg, van inspiratie gesproken! Ik vind het heel bijzonder en zoals gewoonlijk gebruik ik de mooiste kaartjes van reizende vrienden als bladwijzer: dat van jou zit In Europa van Geert Mak. Wat een schitterende streek waar je nu dooreen trekt. Geniet maar, dit zijn herinneringen voor de rest van je leven. Ik spreek van ervaring: ik ben op mijn 19de met autostop naar Sorrento (50 Km ten Z Napels) getrokken, dit blijven mooie souveniers! Warme groeten!

Tot: 0.066s; Tpl: 0.011s; cc: 9; qc: 53; dbt: 0.0366s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb