Paar daagjes vrij voor colleges beginnen


Advertisement
Canada's flag
North America » Canada » Alberta » Calgary
January 8th 2006
Published: January 9th 2006
Edit Blog Post

Hoewel mijn koffers uiteindelijk pas respectievelijk donderdag en vrijdag aankwamen, kreeg ik het vanaf donderdag te druk om me hier echt zorgen over te maken. Donderdag was de international student orientation, waar ons van alles verteld werd over studeren in Canada. Heel nuttig, alhoewel het iedereen op een gegeven moment wel iets te veel werd, mede omdat het grootste deel van de studenten toch nog met een aardige jetlag zat. Het was echter wel de ideale gelegenheid om een heleboel andere internationale studenten te ontmoeten. Mensen uit Australië, Duitsland, Ierland, Oostenrijk, VS, Azië, noem maar op. Gelijk die avond zijn we met een hele groep naar de Cowboys club gegaan, waar je (ontzettend vies) bier voor 25ct kon krijgen. Wel heel leuk, zeker met zo'n hele groep.

De rest van de dagen heb ik vooral doorgebracht met allerlei verschillende malls bezoeken, elke dag bedacht iemand wel weer iets wat ze nodig hadden, en koffie drinken/lunchen/theedrinken op de campus. We hebben nog een poging gedaan Calgary downtown te verkennen, maar of we waren op de verkeerde plek, of het centrum is niet erg gezellig. Volgens mij is Calgary sowieso meer mall-georiënteerd, ivm de kou.

Daarnaast heb ik ook de vrijdag
Icehockey game-2Icehockey game-2Icehockey game-2

Ons hockey team..
en zaterdagavond goed gebruikt 😊. Vrijdagavond zijn we naar een ijshockeygame geweest, van ons universiteitsteam tegen dat van Edmonton. Echt leuk om te zien! En zaterdag zijn we naar eerst naar de universiteitskroeg (Den's) geweest en daarna naar een club, Coyote's. Coyote's was op zich wel leuk, maar wel duur, drankjes kosten 5.25 dollar. Daarnaast vond ik het erg shocking dat de uitsmijters er openlijk voor uitkwamen dat een paar jongens er niet in mochten vanwege hun huidskleur, terwijl hij eerst beweerde dat het vanwege de leeftijd (25 + zogenaamd) was. Ik weet dat ze in Nederland ook discrimineren, maar ik had het nog nooit zo expliciet gehoord..

Zondagavond was ik echt kapot, dus ben ik lekker thuisgebleven en heb ik gekeken welke courses ik wil doen. Ik ha wel al gekozen in Nederland, maar je mag nog veranderen tot 20 jan.


Additional photos below
Photos: 13, Displayed: 13


Advertisement

Den's-1Den's-1
Den's-1

@ the Den's..
Den\Den\
Den\

@ the Den\'s..
Coyote's-1Coyote's-1
Coyote's-1

@ Coyote's


Tot: 0.117s; Tpl: 0.017s; cc: 5; qc: 44; dbt: 0.0521s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb