Eerste dag in Calgary


Advertisement
Canada's flag
North America » Canada » Alberta » Calgary
January 4th 2006
Published: January 9th 2006
Edit Blog Post

Even een korte terugblik op mijn eerste dag in Calgary...

De dag begon heel voorspoedig. Ik kon gelijk in mijn kamer, waar ik één van mijn huisgenootjes ontmoette, een heel aardig meisje. Ik heb een eigen slaapkamer en deel de huiskamer, keuken, en twee badkamers met drie (Canadese) huisgenootjes. Ik heb geprobeerd zo veel mogelijk in 1 dag te regelen, en dat lukte allemaal eigenlijk wel heel prima. Mijn student-id kaart gehaald, mijn U-pass (soort OV-kaart), internet geregeld, boodschappen gedaan, me een beetje op de campus georiënteerd.. Het weer was prima, zeker voor de tijd van het jaar, lekker zonnetje.. En iedereen op de universiteit is super aardig en behulpzaam. De campus is groot, maar te overzien. Het is wel allemaal nogal grijs, waarschijnlijk vanwege het weer. Wat ook opvalt is dat bijna alle gebouwen onderling verbonden zijn met tunnels, zodat je niet naar buiten hoeft als het heel koud is.

Wat wel nogal tegenviel was dat mijn bagage toch niet deze dag bij mij thuis gebracht zou worden, zoals in eerste instantie beloofd was. Ze hadden het nog steeds niet gevonden.. :S Wel balen, want ik had wel voor 1 nachtje kleren in mijn handbagage, maar meer niet. Dus op het moment dat ik dacht dat ik klaar was met al het geregel en rustig naar huis kon, moest ik nog snel naar een winkelcentrum om schone kleding en dat soort dingen te halen. Normaal houd ik wel van shoppen, maar aangezien ik al ik weet niet hoe veel uur wakker was wou ik nu niets liever dan mijn bed. Maar goed, toch maar de mall in en al mijn spullen naar huis slepen. Daarna ben ik meteen naar bed gegaan, volgende dag moest ik ook weer vroeg op voor de international student orientation.

Advertisement



Tot: 0.14s; Tpl: 0.011s; cc: 5; qc: 44; dbt: 0.0632s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1mb