BÜYÜK GÜN GELDİ


Advertisement
Turkey's flag
Middle East » Turkey » Marmara » Istanbul » Cengkerkoy
June 28th 2008
Published: June 21st 2017
Edit Blog Post

Total Distance: 0 miles / 0 kmMouse: 0,0

ISTANBUL-IPSALA


Geo: 40.9181, 26.3831

GÜN 1 Günlerden Cumartesi




Büyük seyahatin büyük günü geldi çattı...normal olarak seyahatten önce fazla heyecanlanmam ama bu sefer herhalde biraz farklı algılamış olacağım ki, iyi uyuyamadım.
04:30 da ayaktaydım...
Dışarıda, boğazın karşı yakasından Disco'lar avaz avaz ...
Ayşeciğim tüm gece sanal tavla da Romen rakipleri ile cebelleşti fakat tam yola çıkacağımız sırada küçük bir kalp krizi geçirmeğe muvaffak oldu..
tüm uyarılarıma rağmen Ayşe'yi seyahatten önce uyutmak mümkün değildir.
Bir şekilde seyahatimiz "stres" ile başladı...
Ayşe tüm sıkıntılarına rağmen kahve yapmağa karar verdi ..taşırmadı demek isterdim ama olmadı yine taştı..
Arabayı yüklemek falan derken, tam olarak 05:20 de tekerlek döndü…
Hava sıcak ve yol çok düzgün ..
bu arada yeni aldığımız ses kayıt cihazına alışmağa çalışıyoruz...
bu aleti normal olarak Ayşe'nin kullanması gerekiyor fakat alışmak zahmetli ve zaman alıyor...
üzerinde bir ton düğme var kimine kısa kimine uzun basmak gerekiyor ..
Söylememize gerek yok her Türk vatandaşı gibi,kullanma kılavuzunu bermutad, yalapşap okuduk...olmuyor tabi..
Öte yandan sevgili yol arkadaşımız Mio'ya ( GPS) alışmağa çalışıyoruz…
İlk stop 06:30 civarında Tekirdağ'da yol üzerinde bir kahvede gerçekleşti..
Ayşe tatsız fakat çay ve tost üzerine 1-2 sigarada biraz
kendine geldi galiba…
08:40 civarı Malkara'yı geçtik...
Ayşecik daha iyice...
film makinesini kurcalamasından anladım...
10:30 da İpsala Hudut kapısına dayandık...
her şey güzel gelişti çıkış pulunu çabucak temin ettik ..çok keyiflendim.

İlk hudut macerası:
Sonrası... evet sonrası pek parlak değil zira Yunan polisi “Uluslar arası Ehliyet” diye tutturdu...
derdimizi anlatamayacağımı hissettim hadi bakalım geri tekrar Türkiye yolu gözüktü...
Allahtan ki huduttan içeri girmeden ,arada ve gölgeli (burası mühim) bir yer buldum.
Ayşe'yi arabanın başında bırakarak ,tabana kuvvet tekrar Türkiye ye döndüm ve Turing Kulüp aramağa başladım..
eksik olmasınlar tam hudut arazisine girilen yerde kurmuşlar aşağı yukarı aracı bıraktığım yerden 2 km uzakta...
üzerimde yol yaparken beni korusun diye kendi imalatım olan boğazlı ve yün siyah kazak ,tepemde ülkemin güneşi...kan ter içinde Turing Kulüp e vardım ..
İçeride sonuna kadar çalıştırılan bir air conditioner hemen hastalanmamak işten değil..
kendimi sakınarak sıramı bekledim...
sevgili arkadaşımız 2 resim istemez mi ?
Küçük bir boş bakış ve donma anından sonra ,çaresiz arabaya gerisin geri adımlarımı sıkılaştırdım..
Sen Türkiye'de resimsiz nereye gidiyorsun ?
Ayşe nin gülümsemeleri altında, bu kez her ihtimale karşı ikametgah ve iyi
hal belgesi dahil her türlü belgeyi içeren çantamı kaptım tekrar yola vurdum ...
tekrar Türkiye ..
ayrılamayacağım bu vatandan..
Turing te biraz sıra bekledim .
Resimleri teslim ettik.
Bu kez Vatandaşlık numaramı sormaz mı?
Fenalık geçireceğimi sandım zira bu numara telefonumda kayıtlı ve bilin bakalım telefon nerede ?
Arabada. Neyse ki başka belgelerde vatandaşlık numaram varmış...sonunda aldık ehliyeti.

İpsala nasıl bir yer ?

İpsala Marmara Bölgesi'nin Trakya kesiminde, Edirne iline bağlı, yüzölçümü 753 km² olan bir ilçedir.
Kuzeybatıda Meriç, kuzeydoğuda Uzunköprü, doğuda ve güneyde Keşan, güneybatıda Enez ilçeleri ile çevrilidir.
Edirne'nin güneybatısında yer alan İpsala, alçak tepelerle engebeleşmiş, dalgalı düzlüklerden oluşan bir doğal yapı gösterir.
Kuzey ve doğu kesimlerinin 100 - 300 metre arasında değişen yükseltiler,
Batı kesimini ise aşağı Meriç ovasının bir parçasını oluşturan İpsala Ovası kaplar. Meriç Irmağı ve kollarıyla sulanan ve sık sık su baskınına uğrayan ova 1960'larda Meriç Irmağı boyunca yapılan setlerle ilin en büyük ve verimli tarım alanlarından biri durumuna getirilmiştir.
Batıda Meriç, kuzeybatı'da da Ergene Irmakları ilçenin doğal sınırını çizer.
Ergene Irmağı'nın kollarından Basamaklar Deresi üzerinde sulama ve taşkın önleme
amacıyla kurulan Altınyazı Barajı göl alanının bir bölümü, Yeni Karpuzlu Göleti ve Sultanköy Barajı da ilçe sınırları içindedir.
İklim yazla kış, gece ile gündüz arasındaki sıcaklık farkları ile dikkat çeker.
Karasal iklim hüküm sürer.
Yağışlar kış ve bahar aylarında toplanır.
Çeltik ekimi nedeniyle yazın nem oranı fazladır.
İpsala ilçe merkezi İpsala ovasının kuzeydoğusundaki bir tepenin yamacında kurulmuştur.
İlçenin 2 km güneyinden geçerek Yunanistan sınırındaki İpsala sınır kapısına ulaşan E-25 karayolu, Keşan'da Eceabat'tan gelen E-24 karayoluyla kavşak yapar.
Bu karayolu kasabadan geçen bir yolla, Havsa ve Silivri yakınlarındaki iki yerden E-5 karayoluyla birleşir. İpsala ilçesi il merkezi Edirne'ye 108 km uzaklıktadır.
Galiba Yunanistan ' a girebileceğiz...


Advertisement



Tot: 0.093s; Tpl: 0.011s; cc: 17; qc: 31; dbt: 0.0447s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb