180.den - Goreme - hiking Love,Pigeon valleys, hrad Uchisar


Advertisement
Turkey's flag
Middle East » Turkey » Central Anatolia » Cappadocia » Göreme
March 5th 2013
Published: June 26th 2013
Edit Blog Post

Rano o 8/20 ma zobudil novy prichodzi. Tak mi nic ine nezostavalo ako sa prebrat a ist sa naranajkovat.

Na stole ma cakal plny tanier,dzem,nutela,syr,maslo,olivy,salam,tvrdy syr,susene ovocie, vajco natvrdo,rajciny a pecivo. Caj sa capoval z konvice,opat 1/2caju 1/2 vody. Vsetko som zlupol okrem vajca dzemu. Napratany som sa vydal nazad do jaskyne (ubytko).

Na nadvori som stretol francuza,zhanal recepcneho,tak som ho spravne nasmeroval.

Po jeho ubytovani som sa s nim vypravil na prvu turu. Plan bol love valley,uchisar a nazad cez Pigeon valley.

Za mierneho snezenia sme vyrazili, batoh som nebral,vo vacku horalka a jablku,v ruke voda.

Isli sme smerom na mesto Avanos,kde bolo treba odbocit dolava asi po 3km sme zbadali odbocku. Co sme mali mapy z ubytka + z LP nic moc.

Dostali sme sa do udolia Love,uplna parada. Udolie vytvorene vodou,plno skalnych kominov. Proste uplna parada,len skoda tej zimy.

Cesta moc znacena nebola (mozno ked neni sneh je vidiet viac znaciek), sem tam modra abo cervena sipka nakreslena na skale. Nasa navigacia bola jednoducha, isli sme furt rovno za nosom po vyslapanych chodnikoch,resp aspon sme si mysleli, ze su to chodniky. Parkrat sme sa dostali do slepej ulicky,inokedy sme splhali do velkeho kopca,po vysplhani sa niekedy stalo,ze sme museli ist nazda,bo cesta dalej neviedla. Obcas mensi smyk ale pohoda.

Zhruba po 2 hodinach sme sa dostali do mestecka Uchisar kde sa nachadza hrad. Ked uz sme tu boli,tak sme ho navstivili,vstupne 5l,studenstske tu nebolo. Z vrcholu bol paradny vyhlad na cele udolie. Inak hrad nic moc ale za ten vyhlad to stalo.

Z hradu sme sa vybrali do Pigeon udolia. Najskor sme nemohli najst spravnu cestu, tu sme nasli pri zastavkach turistickych busov,odkial je fajn vyhlad na cele udolie. Akurat tu zastali dva busy,korejci a japonci povyskakovali,porobili milion fotiek a rychlo zas naskakali nazad do busu. Na kazdej fotke nemohlo chybat klasicke gesto s dvoma prstami v tvare V.

V mestecku sme postretali dost francuzov,dokonca tu maju aj vlastnu pekaren a kaviaren.

Po zbehnuti do udolia som sa vybral opacnym smerom,este ,ze ma etien upozornil,inak by sme si dali riadnu obkluku. Vacsinu trasy navigoval on.

V udoli sme stretli francuzsku skupinku s guide,predbehli sme ich avsak dostali sme sa k velmi nebezpecnemu useku,ak by nebol sneh a blato,dalo by sa to prejst ale nechceli sme riskovat zrutenie sa do priepasti tak sme to otocili a nasmerovali si to k skupinke s guidem.

Ten nas nasmeroval bezpecnou cestou cez udolie. Opat neopisatelna nadhera,v skalach boli vytesane domceky,kde dakedy byvali ludia,teraz tam nik neni.

Konecne prestal poletovat sneh,francuz uz mlel z posledneho,bo mal nieco s kolenom. Pracuje na skole,ucitel,administrativna praca,odporucil mi Lyon a britaniiu vo francuzsku.

Po dalsich 2 hodinach sme sa vratili do mesta duchov,goreme. Fakt tu nik neni, iba par turistov, vacsina restik pozatvaranych,taktiez ubytiek. To co je otvorene zyva prazdnotou. Neni este turisticka sezona,je to klasicke turisticke mestecko.

Etien si kupil na namesti listok do istanbulu,nocny bus za 55l,vsetky tri cestovky maju rovnaku cenu.

Na izbe relax,neskor som sa presunul do jedalne/lobby,dal som si caj a objednal instantne nudle. Jedol to tu aj japonec a kanadanka. Japonec je vraj na cestach uz 3 roky, kanadanka vietnamskeho povodu pracuje ako spojovatelka,co jej umoznuje pracu aj z roznych krajin. Proste jej niekto zavola a ona ho len prepoji cez notbook. Neskor sem dosli aj 2 americke baby,co cestuju okolo sveta. Strasne moc sa im lubil Chang mai

Dnes som moc fotiek so svojim starym fotakom co mi doniesli z domu nasi neporobil. Baterky vydrzali len 4 fotky. Uvidime zajtra kolko vydrzia,musim ich dat hned nabijat.

Neskor som sa pobral do mesta,fakt kosa vonku. Zapadol som v dakej restike,kde som sa nechal nalakat na menu,caj,polievka a kebab za 12l. Slabota,mini kebab,mini polievka a caj stal zahovno.

Fakt je tu problem s jedlom,vsetko strasne drahe.

Po jedle som spravil v ubytke sprchovu horucu ocistu a siel spat.

Dvaja novy ludia na izbe sli na turecky vecer,etien sa k nim pridal. Vraj to stalo zahovno, nic zaujimave,len par turkov tancovalo v ich krojoch (uplne len chvilku), jedlo co im ponukli bolo totalne nahovno,jeho kolegovci sa ozrali,tak ako aj ostatny turisti (vsetko sikmaci). Neodporuca to.

Zajtra v plane dalsia tura a odlov kesky. Zrejme etien pojde opat so mnou.

naklady

vstup do radu Uchisar - 5l
kebab,polievka,caj - 12l

foto
http://min.us/mePCz6NVwOoHf


Advertisement



Tot: 0.079s; Tpl: 0.014s; cc: 13; qc: 29; dbt: 0.0341s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb