Week 3


Advertisement
Israel's flag
Middle East » Israel » West Bank » Nablus
March 27th 2008
Published: March 27th 2008
Edit Blog Post

Jeetje en blog bijhouden is niet simpel, er gebeurt zoveel maar 70% is niet intressant genoeg om in een blog te schrijven. En toch ga ik het doen.

Allereerst het weer, in Nederland mag het dan sneeuwen daar heb ik hier geen last van. De afgelopen week lagen de temperaturen zo rond de 30 graden. Toch had ik liever sneeuw gehad!
Dit soort temperaturen vragen om zomerse jurkjes en fleurige slippertjes, maar niks van dat alles hier in Nablus. Ik heb de afgelopen week braaf in een longsleeve en lange broek rondgelopen.
Sneeuwde het maar dan had ik nog een goede reden gehad om bedekt rond te lopen.

Omdat ik maar zo kort hier blijf heb ik besloten niet al teveel activiteiten buiten Nablus voor mezelf te organiseren. Maar ik wilde nog wel naar Sebastia.
Sebastia is een stad een paar km hier vandaan waar je oude romeinse ruinies kunt vinden, een theather een gevangenis een paleis. Maar niet alleen de romeinen hebben dit kleine stadje in the middle of palestina bezocht maar ook de grieken (men zegt zelfs dat hercules hier is geweest) en Alexander de Grote(of in iedergeval zijn afgezanten). Er is zelfs ooit een film met Rita Hayworth in de hoofdrol hier opgenomen.

Ik ben hier voornamelijk om een documentaire te maken over Nablus wat niet betekent dat ik daarnaast niet les geef. Drie dagen per week geef ik les aan studenten en tieners. Alhoewel ik het erg leuk vind om te doen, is lesgeven niet echt mijn ding.
Na 20 minuten begint de lesstof me al te vervelen en bsluit ik meestal dat we ipv de saaie grammatica regels een spel doenof de laatste britney spears roddels bespreken. Als ik niet gratis zou werken zou ik waarschijnlijk al ontslagen zijn.

In tegenstelling tot mijn vorige keer hier ben ik erin geslaag om af te vallen ipv aan te komen. Ik heb mijn lesje dan ook geleerd van vorige keer. Ik probeer zover mogelijk weg te blijven van alle koolhydraten en zoetigheid. Wat niet altijd even gemakkelijk is aangezien practisch iedereen die je op straat tegen komt je wil uitnodigen voor ontbijt lunch avond eten.
De bakkerijen en winkeltjes willen ook niets liever dan dat jij als toerist gratis al hun specialiteiten proeft. Gelukkig hebben ze hier alleen maar heuvels en als je het een beetje slim aanpakt is het best makkelijk om meer calorieen te verbranden dan dat je binnen krijgt op een dag. Vooral als je uit een landje komt waar de hoogste heuvels snelheidsdrempels zijn.

Komenden week moet ik naar tel aviv om mijn visum voor india aan te vragen dan kan ik eindelijk eens echt genieten van het warme weer. Even een paar uurtjes aan de middelandse zee relaxen en bij komen van mijn dagelijkse leven hier in palestina.


Additional photos below
Photos: 6, Displayed: 6


Advertisement



Tot: 0.062s; Tpl: 0.01s; cc: 9; qc: 49; dbt: 0.037s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb