Opzienbarende opgravingen en rare ruïnes


Advertisement
Israel's flag
Middle East » Israel » Tel Aviv District » Tel Aviv
August 15th 2014
Published: August 15th 2014
Edit Blog Post

Middeleeuwse bogenMiddeleeuwse bogenMiddeleeuwse bogen

Onderdeel van de ingang tot een fort dat niet meer bestaat.
Laat ik beginnen met mij te excuseren voor het gebrek aan updates de afgelopen week. Ik ben druk bezig met mijn Hebreeuwse lessen, maar die zijn niet heel interessant om te beschrijven. Wel kan ik zeggen dat mijn Hebreeuws met sprongen vooruitgaat, waardoor ik steeds meer kan verstaan van de gesprekken tussen Israëli's in de supermarkt, bij de universiteit of op het strand. Dat de lessen in het Hebreeuws gegeven worden, begint steeds minder lastig te worden. En daarnaast is het ook nog gezellig hier!

Gisteren en vandaag heb ik twee archeologische locaties bezocht, met een wisselend resultaat. Gisteren bezocht ik het Eretz Yisrael (land van Israël)-museum waar de doelstelling lijkt te zijn geweest de gehele geschiedenis, architectuur, cultuur en archeologie van Israël tussen 4000 voor Christus tot nu aan bod te laten komen. Helaas is het museum qua oppervlakte niet veel groter dan het studentencomplex waarin ik woon, en is ongeveer de helft van de grond bebouwd noch afgegraven. Dit leidt ertoe dat er tussen een gebouw gewijd aan de post door de jaren heen en een gebouw met glaskunstwerken een willekeurige mozaïekvloer ligt, met een eind verderop mooie ruïnes van tempels uit drie verschillende eeuwen (10-12e eeuw voor
OpgravingOpgravingOpgraving

Ik heb geen idee wat hier opgegraven wordt, maar ik vond het er interessant uitzien.
Christus) die nauwelijks aangeduid of uitgelegd worden. Een beetje teleurstellende ervaring dus, die gelukkig de volgende dag ruimschoots goedgemaakt werd.

Vandaag ben ik namelijk naar Caesarea gegaan, een plaats die onder andere bewoond is geweest door kruisridders, byzantijnen, Johannes de doper, Pontius Pilatus en Herodus. In een ruim opgezet park heb ik onder andere een hippodrome (paardenrenbaan), oud theater waar nog steeds concerten gegeven worden en middeleeuwse beschermmuren gezien. Hoewel er verder niet heel veel over te zeggen is, was het park ontzettend mooi, ruim en erg de moeite waard! Geen paviljoenen met random spullen, maar gewoon een manier om te zien hoe het er daar zo'n 2000 jaar geleden uitzag.

Hoewel er verder niet heel veel over te zeggen is, hoop ik dat de foto's een beetje een indruk kunnen geven!


Additional photos below
Photos: 7, Displayed: 7


Advertisement

Overzicht Romeinse stadOverzicht Romeinse stad
Overzicht Romeinse stad

Hier was ooit een romeinse stad, inclusief badhuizen en grote luxe.
Zwembad van Herodes' huisZwembad van Herodes' huis
Zwembad van Herodes' huis

Herodes had hier een huis waar dit het zwembad van was. Alhier sprak hij vast de gevleugelde woorden "Walk across my swimming pool". (http://youtu.be/R8lzmbAn8_Y)
Deels herbouwd Romeins theaterDeels herbouwd Romeins theater
Deels herbouwd Romeins theater

Hier worden nu concerten gehouden, terwijl hier vroeger gladiatorengevechten plaatsvonden.
HippodromeHippodrome
Hippodrome

De banken die het hippodrome omringen.
Middeleeuwse bogenMiddeleeuwse bogen
Middeleeuwse bogen

Onderdeel van het fort.


Tot: 0.075s; Tpl: 0.01s; cc: 8; qc: 49; dbt: 0.0444s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb