ABBEY ROAD GÜNÜ

March 4th 2012
Published: June 22nd 2017

Geo: 51.5002, -0.126236

GÜN 3, GÜNLERDEN PAZAR:
Sabah yine kardeşim ve eşi ile kahvaltıda buluştuk...Dışarıda yağmur var ..Bugün Ayşe'nin "Off günü"..yani "ben dinleneceğim,sizleri tutmayayım" günü....Turhan Agam Decathlon'dan alışveriş yapmak istiyor..I pad bizi yönlendirdi ve mağazanın Canada Waters istasyonuna yakın konuşlandığını öğrendik..Bayswater'den bindik ve Canada Waters'i bulduk...Gerçekten istasyon dışına çıktığımızda AVM nerdeyse burnumuzun ucunda...
Decathlon, bizim favori markamız, Quechua'yı satan bir yer...Kampçılıkla ilgili olanların çoğu bu markayı bilir.Özellikle efsanevi çadırları...2 sn de kurularak ,genelde akşam üstleri vardığınız kamp yerlerinde ,çadır kurmak sıkıntılarına son vermiştir.Tam anlamıyla devrimci bir markadır .Nitekim 1997 yılında kurulmasına rağmen bugün dünyanın üçüncü büyük markası olmayı başarmıştır...Ülkemin böyle numaralara şiddetle ihtiyacı var...Tabi marka gelişince tekstile de el atmışlar ve sizleri açık havada sıcak tutacak ürünleri geliştirmişler...Biraz alış veriş yaptık...Aslında yenilikleri izledik...Daha sonra Cafesinde kendimizi doyurduk...Oradan Victoria İstasyonu yakınında meşhur iki katlı otobüsleri ile küçük bir şehir turu yapalım dedik..Yağmur yağıyor ..Yağmurda otobüsle şehri turlamak akıllıca olur dedik, fakat yanıldık zira yağmur nedeniyle doğru dürüst fotoğraf çekemiyoruz...Liverpool Street 'te indik ..Turhan'ım, ille de Abbey Road diye tutturunca Jubilee line ile Kilburn ' a kadar uzandık.Ne var ki istasyonu terketmeden Turhan, Abbey Road 'u sormak zekasını gösterdi ve gerisin geriye St John's Wood istasyonuna döndük...Yürüyerek meşhur yaya geçidini bulduk.
Ciddi
yağmur yağmasına rağmen bir sürü genç ( bunlara ayrıca şaşırıyorum...Ulan sizin Beatles ile ilginiz ,ilişkiniz ne ? ) fotoğraflar çekiyor...Tripodlar kurulmuş..teleler ayarlanmış..Gençler habire bir aşağı, bir yukarı yaya geçidini arşınlıyorlar..Çoğunun üstünde Beatles T-Shirt'leri...Biz de o bile yok...Söylemeğe gerek yok ki burası trafiğe açık bir yol, fakat yaya geçidine ayak bastığınızda ,trafik duruyor...Dolayısıyla her yolu kateden kişi, trafiğin içine ediyor..İyi ki bu Beatles'lar bu işi bizim memlekette yapmamışlar..Zira şimdiye dek en azından yüz genç, sinirli sürücüler tarafından ezilmişti...Koltuk altından hışımla çekilen levye, ıstavroz ve kavga adedini yazmıyorum...Allah işini biliyor...
Abbey Road, kayıt studyosunun bulunduğu sokağın adı olduğu gibi, aynı zamanda Şirketin adı da "Abbey Road Studios" tur...
Abbey Road, İngiliz The Beatles grubunun 1969 yılında piyasaya sürdükleri rock türünde onbirinci resmi albümleri.Albümün iki tarafı, iki farklı anlayıştadır. Birinci bölüm, tek tek şarkılardan oluşurken, ikinci bölüm kısa ve birbirine bağlı şarkılardan oluşan bir kompozisyondu. Bu konseptin oluşmasının sebebi, tamamlanmamış Lennon ve McCartney şarkılarını albümde etkili bir şekilde kullanma düşüncesidir.Telif hakları çakallığı...
Abbey Road, Beatles'ın en başarılı albümlerinden birisi oldu. İngiltere'de albüm listelere 1. sıradan girdi ve 11 hafta birinci sırada kaldı. The Rolling Stones'ın Let It Bleed albümünün çıkışıyla, bir hafta için 2. olsa da sonraki hafta yine birinci sıraya çıkıp 6
hafta boyunca birinci kalarak toplam 17 haftayı zirvede geçerdi. Top 75 listesinde 92 hafta geçiren albüm, 1987'de CD olarak yayınlanınca listeye 30. olarak tekrardan girdi. İngiltere'de, Abbey Road 1969'da en çok satan albümü, 1960ların en çok satan dördüncü albümü, 1970'lerin ise en çok satan sekizinci albümü oldu.
Amerika'da ise listelere 178. olarak girdi, ikinci hafta 4., üçüncü hafta ise birinci oldu ve zirvede 11 hafta geçirdi. Billboard 200 listesinde, 129 hafta geçirdi ve CD basımıyla 1987'de listeye 69. olarak girdi. Amerika'da 1970'lerin en çok satan 4. albümü oldu.
Grup, albümün adını "Abbey Road" koymaya karar verince, 8 Ağustos 1969'da stüdyo dışında bir fotoğraf çektirmeye karar vermişler. Kapak tasarımcısı Apple Plak Şirketi'nin tasarımcısı Kosh'tur. Fotoğrafçı ise Lain Macmillan'dır. Londra Belediyesi Macmillan'a fotoğrafın çekimi için 11:30 civarlarında sadece 10 dakika izin vermiştir. Kapak fotoğrafı müzik dünyasının en ünlü ve en çok kopyalanmış albüm kapaklarından biri olmuştur. McCartney grup üyeleri arasından tek çıplak ayaklıdır.O dönemde ki şehir efsanesine göre Paul ,yalın ayak gezerek ,grubun ölümüne dikkat çekiyormuş... Arka planda caddede duran adam fotoğrafın çekildiğini farketmeyen ve kapak fotoğrafını aylar sonra gören Amerikalı bir turist olan Paul Cole'dur.Kenarda park etmiş LMW 281 F plakalı VW devamlı çalınmıştır.Bizar olan sahibi,1986 da aracı açık arttırma ile 2530 Pound' a satmıştır.2001 yılında Almanya'da müzede sergilenmeğe başlanmıştır..Son olarak ,bu LP'nin hayatımda çok önemli bir yeri olduğunu belirtmek isterim..Tüm direnmelere rağmen LP den CD teknolojisine döndüğümde ilk aldığım CD nin "Abbey Road" olduğunu ayrıca bilgilerinize sunuyorum...Eşim için büyük alay unsuru olmuştur ama olsun....
Geriye bir sürü nostaljik anı bırakarak Bayswater'a döndük.Biraz otelde dinlendikten sonra Akşam yemeğini yemek üzere Turhan'ın saptadığı Grek lokantasına gittik...Lokantanın sahibi Kıbrıslı bir yunan ve engin bir muhayyile ile lokantanın adını "Zorba"koymuş.Helal olsun nasıl da düşünmüş...Yunanlılar artık garson olarak Romenleri kullanıyor ..Romen kızda Rumca ve Türkçe nizani...Sahibine derdimizi anlattık veya biz öyle sanıyoruz..bir büyük Yeni Rakı geldi orasını anlamış...biraz ıvır zıvır meze geldi...orası da tamam ,fakat kalamar isteğimizi 4 porsiyon ayrı kalamar anlaması yuh yani...sınırdaş olmamız hasebiyle fazla yüklenmedik..Güzelce içkimizi yemeğimizi bitirdik ...Sıra hesaba geldi..Türkçe tabiri ile "giydirilmiş" bir fatura ile karşı karşıya kaldık.Turhan'ım Kıbrıslı kardeşimizi çağırdı .."kalemin var mı ?" diye sordu.Adam kalemini verdi.Turhan'ım faturanın üzerindeki rakkamı çizerek kendi kafasındakini yazdı.Adam güldü...biz güldük..konu tatlıya bağlandı.Akdeniz'in gözünü seveyim..Pavyon muhabbeti üniversal...İngilizlere bu numara olur mu ? tatsız herifler ,zerafeti anlamıya bilirler diye endişe ederim...Neşeli bir ortamda otelimize döndük ..ve hemen yattık...
Günün mana ve ehemmiyetini vurgulamak adına kısa bir video hazırladım..Beatles' a selam olsun...

Tot: 0.406s; Tpl: 0.013s; cc: 10; qc: 41; dbt: 0.1695s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.2mb