Nest siste stopp; Zürich

Switzerland's flag
Europe » Switzerland » North-East
July 20th 2014
Published: July 20th 2014

Så kom akkurat tids nok til hostelet slik at vi rakk siste innsjekkings tid (vi kom et par min på 24:00). Resepsjonisten var veldig hyggelig og med rommet kom frokost, en gratis drink per natt og en velkomst sjokolade. Sjokoladen var kjempe god, og tror det er den nye ynglings sjokoladen til Synnøve (vi gikk på sjokoladejakt dagen etter for å finne akkurat den sjokoladen).

Elven Limmat renner gjennom Zürich og deler gamlebyen i to.

Dagen etterpå sov vi lenge, før vi gikk til en park for å spise frokost (siden jeg sov over frokost tidene). Vi spiste skive med mozarella og tomat på, det var den beste frokosten vi har hatt på lenge!! Etter det gikk vi på sightseeing, men kartet vi fikk på hostelet var så dårlig at vi gikk heller etter egen retningssans enn kartet. Vi gikk gjennom store deler av gamlebyen og ned til en innsjø. Det var et vakkert syn, med klart blått vann, grønne trær, masse folk, båter og svaner. Vi prøvde også å finne den eldste kirken i Zürich, men vi må ha gått forbi den, for vi havnet i den eldste delen var Zürich uten se kirken. Etter det bestemte vi oss for å gå tilbake til parken vi hadde spist frokost i for å sole oss litt. På veien ditt klarte vi å ta til høyre to gater for tidlig og da havnet vi midt inne i et horestrøk. Det var stapp fult av horer og ekle, gamle menn som ropte og plystret på oss. Vi skyndte oss der i fra og et par minutte senere var vi i parken, som var full av barnefamilier med kjæledyr. Det var en skikkelig kontrast på så liten avstand, man skulle nesten tro det to helt forskjellige sider av byen.

På kvelden bestemte vi oss for å lage mat på hostelet, men desverre kunne vi ikke bruke komfyren som var på rommet vårt. Derfor laget vi taco med ferdig sterkte kyllingfiler. Det var godt med noe "hjemmelaget" og enkelt til en forandring. Senere gikk vi ned i baren for å få en gratis øl. Der snakket vi med en finsk gutt som bodde på rom med oss. Han hadde reist ganske mye rundt i verden og nå reiste han rundt på interrail i sør-vest Europa. Etter en liten stund og en øl til gikk vi å la oss for å være opplagt til vår (mest sannsynlig) siste togtur og storbyen Paris.

CS - Cecilie

Tot: 0.072s; Tpl: 0.01s; cc: 7; qc: 45; dbt: 0.0467s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb