Maks uflaks til maks flaks

Switzerland's flag
Europe » Switzerland » North-East » Zürich
July 17th 2014
Published: July 17th 2014

Så vår lange togtur startet med nattoget fra Split til Zargeb og denne gangen hadde vi vært smarte og reservert seter til hele turen (totalt 3 tog). Men da vi kom på nattoget så vi at vi ikke hadde trengt det, for vi fikk en hel kupé alene. Noe som var fantastisk deilig, for da la vi oss på tre seter hver i soveposene våre og sov kjempe godt. Men desverre var gleden kortvarig, for da vi våknet morgenen etter viste det seg at toget var hele to timer forsinket! Da rakk vi selvfølgelig ikke toget vi hadde planlagt å ta videre. Og heller ikke det toget vi hadde funnet ut at vi kunne ta som siste utvei, for å komme fram til Zürich samme dag. Men da vi kom til togstasjonen så vi at siste-utvei- toget var 30 minutter forsinket og at det enda ikke hadde gått, så vi løp som bare søren for å rekke det. Siden toget allerede var forsinket og ble mer og mer forsinket, rakk vi ikke toget videre der fra. Etter litt leiting på interrail-appen fant vi et tog vi kunne ta, som gjorde at vi kunne rekke et annet tog til Zürich. Og for føste gangen den dagen kom vi på et tog som faktisk var i rute (ankom et min før tiden!). Dermed rakk vi toget til Zürich og kom dit kl 23:20 :-)

(Det tok bare 4,5 timer lengre tid og et togskifte mer enn planlagt)

På vår lange tur med mange tog skifter, som startet i Kroatia, var vi innom Slovenia, skiftet tog i Østerrike (to ganger), før vi endelig kom til Sveits. Dermed har vi vært innom fire (!) land på en dag. Det er ny rekord!! I tillegg har vi tatt ny rekord i antall timer på reise ! Hele 25,5 timer !

CS - en sliten og bereist Cecilie

Tot: 0.115s; Tpl: 0.008s; cc: 12; qc: 48; dbt: 0.0793s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 2; ; mem: 1.1mb