Gran Canaria Flora és Fauna

Europe » Spain
January 15th 2024
Published: January 15th 2024

A sziget flórája változatos,a hegyek magassága miatt ez akis sziget telis tele különböző mikroklimáju és mikroökoszisztémájú területekkel. A dél kopár sziklasivatag, néhol szaharai homokdünékkel, itt igen kevés növényt, állatot láttunk. Megél a hegyekben a selyemfenyő, a szuros tüskeböki meg a hangya. Itt ott egy-egy solyom kering. A legmagasabb hegy teteje tele van frissen ültetett feketefenyővel, itt láttam fácánt, fürjet, egerészölyvet. Az erdő eléggé meszterséges: a fenyők közt egyen távolság, egy szintű erdő, aljnövényzet nélkül. Az északi rész ahol vagyunk viszont teljesen más. Gyümölcs ültetvények ontják magukból a finomabbnál finomabb gyümölcsöket. Az egész sziget vulka nikus, tehat amit sikerul elultetni es öntözni, az öriásira és izletesre nő meg. Banánültetvényeket láttunk, papaját, mangót, avocadot, A reggelire kapaott papaya finomabb volt mint amit thaiföldön valaha is ettem: izletes, puha, omlós. A sárkánygyümölcs, kaktuszfüge detto. Egy hosteles baratunk mesélt egy avocado fajtáról, ami terem egy két ultetvényen itt, ami kisgyermek mérető gyümölcsöket hoz...Szülinapomra egy bő kilos avocadot kaptam Évitől, mindenkinek jutott belőle a csoportban!!!
Északon, kicsit beljebb a tengertől szűk barranco-k azaz völgyek töredezik szét a hegyeket, és egy egy ilyen völgyben, ahol mi is lakunk, a páratartalom és a hömérséklet jelentősen különbözhet akár a szeles hegytetőtől. Nálunk a gyakorlohelyen este amint lemegy a nap 13-14 fok körül van, pzulcsiban gyakorlunk, de amikor felmegyunk a házhoz vacsorázni, 10m es szintkulonbség kb. és poloban lehet lenni, annyira meleg van. A barranconk növény és álatvilága gazdag, itt hihetetlen suru aljnovényzet és bozot az ur, es a csapások oldalain nőnek a fák, bokrok. Itt ott régi ültetés eredményeként narancsliget, illetve "nispero" kert (naspolyakert, itt az édes, japán naspolya az ismert fajta, nem a hazai barna), és telis tele gyogynovénnyel, pozsgással, kaktusszal, aloével, agavével. A nővények kicsit szurosabbak és szikarabbak mint hazai fajtaink, a zsalya, üröm, levendula mind van, illatosabb mint az otthoni, de nehezebb letépni a leveleket, szikárabbak. a kaktuszok ember méretűek, az agávé is több méteres virágaival diszeleg az ut mellett.

Tot: 0.106s; Tpl: 0.042s; cc: 8; qc: 23; dbt: 0.0581s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb