Valencia (309 km)


Advertisement
Spain's flag
Europe » Spain » Valencian Community » Valencia
January 14th 2007
Published: January 20th 2007
Edit Blog Post

Plaza de la VerginPlaza de la VerginPlaza de la Vergin

met op de achtergrond de kathedraal van Valencia
14 januari ’07

Zondag morgen in Valencia, het is gezellig druk op straat, ik begin met een ontbijtje in een cafeetje, daarna loop ik wat door de stad, in de LP staat een wandeling door de stad, laat ik dat maar eens gaan doen. De wandeling begint op het plaza de la Virgen een plein voor de kathedraal van Valencia, het krioelt er van de mensen en kinderen die de duiven aan het voeren zijn, in de kathedraal zijn ze bezig met de zondagmis dus die bekijk ik later wel van binnen en ga lekker in het zonnetje op de rand van de fontein eens lekker een tijdje mensen zitten kijken en ondertussen wat lezen wat er allemaal te zien en te doen is. Ik volg de wandeling verder naar een oude stadspoort en nog een kerkje best leuk allemaal. Vroeger liep er rond de stad een rivier, deze hebben ze omgeleid en in de oude bedding hebben ze een park gemaakt, ook hier is het weer een drukte van belang, hardlopers, mensen met honden en/of kinderen in het zonnetje ik ga even op een bankje zitten en kijk het eens een tijdje aan.
Blijkbaar zijn de mensen hier alleen
Torres de SerranosTorres de SerranosTorres de Serranos

De oude oosterlijke toegangspoort tot de stad
aan het begin van de dag een beetje actief als ik rond een uur of 15:00u een restaurantje zoek om wat te eten valt het niet mee, alleen de grote ketens langs de hoofdstraat zijn nog open, ik eet later wel wat en wandel wat rond door de stad, ga even terug naar het hostel om gewoon even wat te hangen.
's Avond heb ik hetzelfde probleem alleen rond de hoofdstraten zijn er wat mensen op straat en is er het een en ander open verder is het uitgestorven, na lang zoeken vind ik een restaurantje waar ik nog wat mag eten het is inmiddels een uur of negen, ik was van plan morgen naar Madrid te gaan, maar eigenlijk is er niet zoveel te doen daar het enige wat ik lees over Madrid zijn museums, museums en mooie kerken, museums geloof ik wel en mooie kerken heb ik nu wel gezien, ik besluit nog maar een dagje langen in Valencia te blijven, misschien is er op maandag meer te beleven en kan ik er ondertussen over nadenken wat ik dan ga doen.

15 januari ’07

Om de hoek bij het hostel is de markt, ik begin deze morgen met een wandelingetje over de markt, ik koop wat appels en mandarijnen en eet deze op een bankje in de stad op, een tarweloos ontbijt is niet makkelijk te krijgen dus ik moet toch wat. Ik slenter de rest van de dag wat rond drink hier en daar wat, als ik weer uit kom bij de kathedraal ga ik deze maar eens bezichtigen, het is een prachtige kathedraal, ik neem als een echte toerist maar een audio rondleiding, ze beweren dat ze in het bezit zijn van de heilige graal het moet een of andere protserige gouden beker zijn die in het museum staat, als zij het zeggen dan zal het wel.
Ik ga nog wat internetten, om gelijk maar eens uit te zoeken wat ik ga doen morgen, Granada is het geworden, even geen oude kerken meer voor mij, maar vast een klein voorproefje op Marocco op naar het Al-Hambra.
De rest van de dag ben ik bezig met het regelen van wat vervoer voor morgen, met de bus is het 8-10 uur en is een stuk goedkoper als met de trein die er ook een uur of 8 over doet. Ik ga dus maar weer met de bus het ging prima vorige keer.
's Avonds ga ik maar eens kijken of er nu wel wat te beleven is in de stad, wat weer bar tegen valt het is ook behoorlijk buiten het seizoen, daar zal het wel aanliggen, ik beland uiteindelijk in een barretje waar in elke geval nog een paar mensen zitten, ik lees wat en drink een paar biertjes voor ik ga slapen.


Advertisement



Tot: 0.131s; Tpl: 0.01s; cc: 10; qc: 49; dbt: 0.0778s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb