Day ten – Along came the sun

Spain's flag
Europe » Spain » Catalonia » Barcelona
May 24th 2009
Published: May 31st 2009

Vejrudsigten siger overskyet og mellem 20 og 25 grader i dag. Vi starter med at gå over til WiFi-området for at få lagt et par dage mere fra dagbogen på nettet. Vi får også langt om længe betalt den regning der lå i postkassen da vi kørte og jeg får sat et autosvar på mail’en på arbejdet om at jeg er på ferie (ups…). De fleste vidste dog jeg havde ferie, så der var ikke noget vigtigt. Vi får også kigget lidt på vejret på de næste par destinationer og her i området, det ser godt ud. Vi skal gå en tur langs strandpromenaden i dag. Det skifter mellem at være klipper og strand langs vandkanten og stien går omkring 5 kilometer op og ned ad bakke forbi et par byer. Vi kommer til en by ikke så langt herfra mod nord helt ude ved kysten med en masse små butikker og charmerende restauranter. Vi har begge lange bukser på, men da vi vender om for at gå tilbage bliver det varmere og varmere. Solen har fået lov til at kigge ud mellem skyerne og der er også en del ude og bade, men vi er sikre på det er fordi det er søndag og alle har fri. Solen fortsætter med at skinne hele vejen tilbage til pladsen så vi tager en tur i poolen da vi kommer tilbage selvom solen er forsvundet igen. Efter at have overvundet den enormt kolde bruser er det ikke koldt at komme i vandet. Det er en rigtig dejlig pool.
Da vi har været i vandet ligger vi os ved poolen og håber på solen kommer frem, et øjeblik efter forsvinder næsten alle skyerne. Det er for alvor blevet ferievarmt nu, man skal passe på at gå på asfalten med bare tæer og selv bunden af teltet ved indgangen er for varm til at man kan stå der længere ad gangen, så den har bare stået på ren afslapning hele eftermiddagen og aftenen.
Vi har taget sol og siddet i skyggen og læst. Til aften var vi nede ved en restaurant ved stranden og få en næsten italiensk pizza og en fadøl. Pizzaen var med den rigtig tynde bund og smagte vildt godt. Det var et hyggeligt lille café-agtigt sted med masser af gæster i løbet af aftenen. Da vi gik, var der kun meget få ledige borde tilbage og alle sad stadig udenfor. Vi regner med at vi skal derned i morgen aften og have en is.
Alle de andre campister (fastliggerne) er efterhånden pakket sammen så det tyder på Thea havde ret i at de kun var der for weekenden. Det bliver dejligt at der bare er stille når vi kommer hjem i morgen aften og er trætte efter en hel dag i Barcelona.

Tot: 0.061s; Tpl: 0.01s; cc: 5; qc: 46; dbt: 0.0355s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb