Teiden luonnonpuisto

Europe » Spain » Canary Islands » Tenerife
January 19th 2023
Published: February 1st 2023

Tässä majapaikassa piti aamulla vielä tiskata ja viedä roskat mennessään. Poikettiin vielä kahvilla lähikahvilassa, jossa ei oltu käyty aiemmin. Käveltiin Weylerin aukiolle ja mentiin taksilla satamaan autoa.

Auton vuokraamisessa oli ollut omat koukeronsa. Cicar-autovuokraamosta ei onnistu varata autoa tuolle ajanjaksolle. Jukka oli varannut sen välityspalvelun kautta, ja lapussa luki että vuokrauksesta huolehtisi Enterprise. No sillä firmalla ei ollut lainkaan toimistoa koko kaupungissa. Taksi ajoi Cicarille, ja kun Jukka odotti autossa, kävin kysymässä kymmenen hengen jonon ohi oltiinko oikeassa paikassa. No oltiin ja jäätiin jonon perään. Toimistossa oli vain yksi virkailija hoitamassa varauksia. Auto saatiin lopulta puoli tuntia myöhemmin, kuin varaus alkoi. Minua ei merkitty kuljettajaksi, eli Jukka ajoi kaikki matkat.

Ajettiin La Orotavaan parkkihalliin. Kaupunkikierros: kahvila puistossa, museokäynti. Oli kosteaa ja tihkua. Teiden luonnonpuistoon noustiin serpentiinitietä pitkin välillä sumussa. Poikettiin turistineuvonnassa, jossa oli vielä sumuista. Sitten pilvet hälvenivät, aurinko alkoi paistaa ja nähtiin kuivia maisemia. Reilun kahden kilometrin korkeudessa oli vain viitisen astetta lämmintä. Oli siis tarpeen sama vaatetus kuin Suomessa. Kun jatkettiin etelään, niin ajettiin jonkin matkaa alamäkeä polkupyöräilijän perässä.

Ateriointi Vilaflorissa: vuohta ja punaviiniä. Serpeniinitietä rannikolle. Los Cristianosista löytyi parkkipaikka majapaikan läheltä. Majapaikka olikin tilava: makuuhuone, jonka yhteydessä vessa, olohuone-keittiö, kylpyhuone-wc ja tilava parveke. Jalkaan sortsit ja crocsit. Tehtiin kierros suuren mäen ympäri: rantaa pitkin länteen, Finlandia-katua pohjoiseen ja Chayofitaa pitkin takaisin asunnolle. Pyysin ottamaan kuvan siitä kun ihailin tähtiä rantabulevardilla, mutta siitä kuvasta tuli vaikutelma että olisin tehnyt jotain muuta. Lähin kauppa oli ihan samassa korttelissa, lähellä asunnon ulko-ovea.

Illalla pesin likaantuneen farkunlahkeen ja jätin farkut yöksi kuivumaan parvekkeelle kuivaustelineeseen. Oluet parvekkeella nukkumaan klo 22.30.

Tot: 0.042s; Tpl: 0.012s; cc: 6; qc: 24; dbt: 0.0197s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb