Taas Las Palmas

Europe » Spain » Canary Islands » Gran Canaria
January 16th 2024
Published: January 26th 2024

Oli ostettu lento, jonka piti lähteä Pirkkalasta klo 8.40. Lento oli myöhässä, joten oli ylimääräistä aikaa. Söin puuroa, pakkasin, lämpötila -15 astetta. Pirkko haki minut autolla. Poikettiin sämpyläkahville Lahdesjärven ABC:lle, auto valaistulle parkkipaikalle. Olin pukeutunut kerroksittain Lento lähti lopulta klo 10.20. Terminaalissa ei ollut mikään paikka auki. Turvatarkastajat keittivät kahvia tarjolle.

Lentokoneessa oli hyvin tilaa. Sain ennakkoon ostamani aterian heti lennon aluksi. Otin sen lisäksi vielä myöhemmin viinin, oluen, kahvin ja appelsiinimehun. Ei ollut aluksi kiirettä keventää vaatetusta. Kun matkaa oli jäljellä tunti, vähensin vaatetusta sen verran että jäljelle jäi vain kesävaatteet.

Perillä oli lämmin päivä, liki 25 astetta. Mentiin bussilla Santa Catalinan puistoon asti ja käveltiin sieltä majapaikkaan, joka oli lähellä Canterasin rantaa. Tavarat tilavaan majapaikkaan: kummallakin oma makuuhuone, ja sen lisäksi keittiö ja olohuone. Halusin uimaan mereen, koska seuraaville päiville oli ennustettu viileämpää säätä. Käytiin lyhyesti meressä. Sen jälkeen piti pestä pois hiekat ja suolat.

Kaljalle Liisan kanssa Canterasin pohjoispäähän. Haettiin kaupasta ruokaa, juotiin yksi iso olutpullo kämpillä kolmistaan ja mentiin vielä syömään Madrileñasiin. Otin siellä neulamuikkuja. Paluumatkalla asunnolle jäätiin vielä yksille rokkibaariin, kun siellä oli suomalainen pariskunta.

Tot: 0.043s; Tpl: 0.009s; cc: 7; qc: 24; dbt: 0.0255s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1mb