Moskva

Russia's flag
Europe » Russia » Northwest » Moscow
May 13th 2010
Published: May 13th 2010

Saa har vi opbrugt vores tid i Moskva, og skal snart videre til Irkutsk, hvor vi skal ud paa Olkhon Oeen i Baikal.

Moskva er et super dejligt sted, vejret har vaeret saa godt, 20-30 grader hver eneste dag, og kun en lille smule regn. Folk er venlige og glade, og selvom vi ikke forstaar hvad de fleste siger, saa vil de gerne hjaelpe alligevel.

Vi har vaeret inde i Kreml og kigge os omkring, hvilket bare var helt fantastisk, og super flot. Saa har vi besoegt Lenins Mausolaeum og ogsaa set Stalins grav ved den Roede Plads, hvor ogsa den nice Vasilij Katedral er. Foer man maa komme ind til Lenin skal man gennem det helt store sikkerhedstjek, man maa ikke have tasker, kameraer, telefoner, vaaben og lignende med derind, og man skal gennem metaldetektorer og flere sikkerhedstjek. Det er det samme med Kreml, der kommer man heller ikke ind uden et metaldetektortjek og et par politibetjente har gennemrodet de tasker man nu kunne finde paa at have med.

Generelt har vi moedt mange afspaerringer, sikkerhedstjek og militaer/politifolk i hele Moskva. Maaske er det ekstra pga. det lige har vaeret Victory Day, det er i hvert fald ret overvaeldende.

Saa har vi vaeret paa Kanal Rundfart og er blevet solbraendte, det er virkelig en dejlig tur, og kan klart anbefales naar solen skinner. Det er lige til at blive helt salig over at sejle langsomt ned af Moskva floden med graes og skov paa brederne og en masse moskovitter der ligger og solbader.

Vi var inde og se Macbeth som opera, da der ikke er nogle balletter foer den 22. maj. Da det store Bolsjoj teater stadig er under renovering, maatte vi noejes med det lille Akademiets Ungdomsteater. Det var meget forvirrende, og faktisk et ret kedeligt stykke.

Ellers gaar vi bare rundt og oplever den dejlige by og nyder stemningen.
Moskva kan i hvert fald helt klart anbefales!

Tot: 0.054s; Tpl: 0.01s; cc: 7; qc: 44; dbt: 0.0282s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb