3.den - Bran ("Drakulov" hrad), Rasnov, vecerny Brasov


Advertisement
Romania's flag
Europe » Romania » Transilvania » Brasov » Bran
May 7th 2015
Published: May 15th 2015
Edit Blog Post

Rano 20 minutovy pesi presun na autogara 2 (strada avram ianacu resp oproti stadionu).

Preco sme sa nepresuvali mhd ? no lebo pesi toho clovek vidi viac 😊 Napr sme videli pekny dreveny kostolik, tiche ulicky, miestnych ludi atd

Na bus stanicu vstupujeme od stadiona, zadnym vchodom, preskakujeme kaluze,rano bola dobra leja, a dostavame sa na nastupiste. Mensie obzeranie stanice,nic extra,stanica z roku 0. Na jednom buse vidim napisane rasnov, pytam sa sofera na bran, posiela ma o jedno miesto dalej. Po 20 min prichadza nas bus.

Taka stara rachotina , v ktorej si sofer potrpi na vonacky. Ma ich po celom strope,vyzera to dost zaujimavo. Aby turisti vedeli lahko najst tento bus je na nom v predu obrazok "drakulovho" hradu.

Ako s blizime k cielu, v dialke sa crtaju zasnezene vrchy hor. Paradne to vyzera. Inak cesta podobna tej vcerajsej, luky, bacovia s ovcami, priemyselny park

Zastavka v Brane sa neda minut, hned ako vchadzame do dedinky vsade kopa stankov so suvenirmi. Mega turisticke miesto ale kedze je pracovny den az tak vela turistov tu neni.

Miname stanky,prieskum magnetiek,stoja tak ist ako v brasove,tak kupime tam. Spolucestovatel plati vstupne kartou, pokladnicka nam este ponuka spoplatnenu atrakciu navyse,hladomornu. To odmietame i tak je vstupne dost velke.

K hradu sa ide do mini kopceka po chodniku. Jednu polovicu akurat opravovali. Sparovali kamene. Hrad som si predstavoval mohutny,pravda je ale taka,ze je to taky prti hrad.

Postupne prechadzame vsetkymi expoziciami.Pri vstupe do hradu nas este raz kontroluje cvakac listkov, jeden bol hned aj za pokladnou.

Niektore casti su zaujimave (zbrane,brnenie) a niektore nie. Furt sa nam pod nohami motaju zabrzdeny stary zabozruty (francuzi). Jedni rumuni chcu aby som ich vyfotil mobilom, tukam ,tukam a furt nic. Som myslel,ze to vyda zvuk resp to neako ukaze na obrazovke, ze ok. Nakonec som ich odfotil a ani som o tom nevedel.

Po prehliadke hradu a vyuzitia wc, z ktoreho bol fajn vyhlad este relaxujeme v hradnej zahrade.

Zahrada je tiez pekne upravena.

Po relaxe hladame neaku restiku, pokochali sme sa vyhladom na zasnazene vrchy a zapadame do dobre vyzerajucej restiky la cristi .

Pred nami tu studovala jedalny listok aj banda pepikov ale odisli. Mali sme ich veru nasledovat. Jedlo stalo za prt (cena turisticka ako vsade v tomto meste), strasne dlho sa na nho cakalo a casnik tiez nebol moc usmievavy. Rozhodne tuto restiku neodporucam.

Posilneny (ja som mal az 1,5 porcie) smer bankomat a testovanie mojej novej banky fio . Ucet je zdarma, jeden vyber v ATM tiez zdarma. karta mastercard a maestro (tu si treba dokupit ak ju clovek chce, 3,5 eura). Vyber prebehol bez problemov (doma zistene,ze strasne debilny kurz 4,36 to robi ten vyber zdarma), len som zle vypocital peniaze, takze ma caka este jeden vyber resp zamena euro na lei alebo ma moze este zachranit platba kartou v poslednom ubytku.

Pol hodinka do odchodu busu, nakup nanuka a cakanie v blizkom parciku (tiez pekne upraveny) pri zastavke. Ani nie po 10.min vidime, ze ide bus, sprint na zastavku ale zbytocne, nezastavoval. Zrejme len neaky odstavny bus, bo ludia na nho ani nemavali.

V buse vidime zname tvare z prehliadky hradu, niektroy taktiez vystupuju v Rasnove.

Rasnov ma tiez ako Brasov velky "holywoodsky" napis nazvu mesta na kopci, kusok od pevnosti.

Prichadzame na hlavnu promenadu, vsetko je tu rozkopane, rekonstrukcia z eu fondov. Po dokonceny to tu bude vyzerat isto uzasne.

Velky problem najst schodky cez les do pevnosti, pytam sa jedneho rumuna. Posunkami zistujeme, ze su zavrete. No nic na pevnost sa asi nedostaneme. Stretavame par zo srbska, taktiez nemozu najst schodky. nabehli sme este do jedneho podchodu, tu nam domorodkyne po anglicky vysvetluju cestu. Bohuzial nie schodkami ale obklukou po ceste (cca 3km do kopca). Chvilu po nej ideme aj so srbmi ale nakoniec si to po par metroch rozmyslame a vraciame sa nazad k zastavke (cca 10.min od namesticka). Ak by bolo tych 3km cez les tak by som do toho siel ale po ceste sa mi fakt nechcelo trmacat.

Pri plateny listka v buse robim mensi trapas. Soferovi davam 10 lei, cakam ,ze mi vyda 6 lei, dal mi len 2 lei. Chvilu postavam pri nom kukam na peniaze a potom si uvedomujem,ze cesta stoji na osobu 4lei. Uplne som bol v tom,ze iba 2lei (pomylil som si to s vlakom ale cena je z wikitravel mozno uz neni aktualna).

Po prichode starym busom do Brasova pesi presun do centra, kupa 0,5l v obchodiku, pouzite ruky nohy.

Na namesticku si davame skvelu tocenu zmrzku, cokovanilka a karamelvanilka.

Na skoru vecuru kotvime vo fast foode (budova co ma 2 poschodia,vzdy kopa ludi) Andos. Tentokrat si obaja davame menu. Zas problem dorozumiet sa, pokladnik nam nieco hovori, nechapeme, tak dojde chalan z kuchyne a oznamuje nam,ze sa na menu caka 12.minut. Neni problem, bo vonku sa aj tak spustila riadna leja.

Dostavame mega porcie, ledvaj sme to do seba napratali. Ja mam kotletu s hranolkami a ucastnik zajazdu vysmazany kuraci rezen s hranolkami, k tomu je samozrejme zelenina a velke zemle. Fakt nas to strasne zasitilo.

Zemle ludia jedia k hranolkam a k masu, najskor mi to doslo divne ale pri konci jedla som to skusil aj ja a nebolo to uplne od veci.

Pri tomto fast foode je dobra pekaren Gigi, maju tu rozne plnene peciva, mnam.

Po jedle konecne relax na izbe. Riadne sme boli uz utahany z dnesneho vyletu.

Vecer ovsem este ideme omrknut ako vyzera nocny brasov. Nasvietenie priemerne, na pesej zone sa vyrojilo par zobrakov, ludi pomenej,zvacsa len turisti.

naklady (1 euro = 4,3967 lei kurz je spriemerovany z dvoch vyberov,mimo poplatku 1,2euro)

vyber 250 lei = 57,15 euro
2x bus brasov - bran - 14lei
2x vstup do "drakulovho" hradu - 13,79 eura platene kartou tatra banka (60lei) - debilny kurz
jedlo v La Cristi - 60 lei
2x bus bran - rasnov - 9lei
2x bus rasnov - brasov - 8lei
voda 0,5l - 2lei
2x tocena zmrzlina - 8lei
jedlo v andose - 29lei
nakup v bille - 1,35 eura platene kartou ( 5,98lei)

foto
brasov
bran, rasnov

Advertisement



Tot: 0.424s; Tpl: 0.009s; cc: 12; qc: 51; dbt: 0.1974s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb