4.den - Presun Sighişoara

Romania's flag
Europe » Romania » Transilvania » Mures » Sighisoara
May 8th 2015
Published: May 15th 2015

Check out v pohode ,platba kartou. Zistene ,ze recepcna je nakoniec majitelka, prave jej robili manikuru.

Vlak do Sighisoari nam ide az o 13/20, tak smer lanovka na vrch Tampa.

U Gigiho kupujeme plnene pecivo (makove a hribove). Ideme uz po pamati a to bola chyba, zabudli sme odpocit do jednej ulicky tak sa ocitamie skoro az pri ciernom kostole. Mensia zachadzka.

Na vrch Tampa sa da dostat aj znacenym turistickym chodnikom ale sme dost lenivy tak berieme lanovku.

Lanovka je z cias komunizmu, obsluha nam oznamuje aby sme pockali 10.min. Myslel som ,ze pojdeme len sami dvaja v lanovke ale obsluha ide s nami.

Po par minutach sme na vrchole.

Sadame si na lavicky a pozorujeme ludi co prichadzaju/odchadzaju na lanovkku. Prichadza k nam maly pes, hadze sa mu trochu peciva s hribami. Od lanovky neni prakticky ziadny vyhlad.

Po lesnom chodnicku ideme k stoziaru na vrchole ale vyhlad nic moc. Predierame sa lesom az sa napajame na dobre upravenu siroku lesnu cesticku (vedie priamo od lanovky). Po nej smerujeme k holywoodskemu napisu Brasov. Tu uz vyhlad stoji za to. Cele mesto mame ako na dlani. Skoda,ze moc fuka.

Prieskum okolia lanovky, nic zaujimave. Prihovara sa k nam talian zijuci v rumunsku ale nic mu nerozumime. Relax na slnku.

Maju to dobre znacene turisticke chodniky (zlte trojuholniky na stromoch). Ak by bolo viac casu, stalo by to tu prechodit.

Po riadnom odpocinku chceme ist nazad na lanovke. Logicky by sa malo nastupovat na lanovku z druhej strany,tak ideme to preskumat, nikde nikto,dvere zavrete. Z baru vykukne obsluha a vravi,ze za 10.min.

Ok,cakame, zrazu pocujeme zatrubenie (ohlasuje odchod lanaovky). ideme k lanovke a debil od obsluhy tam stoji a uz ide dole. Strasne velky problem ohlasit nas.

Neskor zistene,ze do lanovky sa nastupuje tak isto ako vystupeje. Za tie peniaze co beru za vstup to tu mohli poriadne pooznacovat.

Inak je tu hore bar, vonku vycap. Turistov tu moc nebolo, obcas neaky sikmac a domaci. Inak sikmacov tu neni az tak vela ako inde na zapade (v rime to miestami vypadalo ako mala cina 😊 ).

Trosku zrychleny presun na vlakovu stanicu s medzizastavkou u gigiho a v bille.

V jednom podchode pod cestou sme zle odbocili,tak rychlo nazad nabrat spravny smer. Bola tu dost zaujimava pekarnicka.

Vo fontanke opat dvaja soplavi rumuni, zrejme presne ti isty ako ked sme sem prichadzali.

Velmi ma prekvapili soferi . Clovek este ani nevstupi na prechod pre chodcov a auta uz zastavuju. Dokonca aj rozbehnute nakladaky, busy. V targu Mures sa nam stalo napr. ideme na prechod, auto, za nim sanitka s majakmi a ono nas normalne pustilo a zablokovalo sanitku.

Na stanici sa staviame do rady na listky, mame smolu su pred nami dvaja turisti,tak to trosku viazne. Najlepsi je debil co je predomnou. Po vydani penez od pracovnicky sa velice da nabok aby som mohol ist kupovat listky ,lenze debil pri okienku necha odstaveny velky kufor, takze sa k okienku nedalo dostat.

Kupa bezproblemov, na webe zeleznic som si zistil cenu, len som trosku pomrvil vyslovnost Sighisoara ale starsia panicka pochopila.

Vlak bol lacnejsi ako mikrobus a samozrejme nakoniec aj pohodlnejsi, dokonca s klimou (tej bolo az moc). Ovsem treba ist na osobny vlak, rychlik a IC su drahsie niekde aj o 100 %! (MISSING)

Na peron sa vychadzalo hore po schodoch (nieco na sposob tt stanice,resp ba). Vagon z vonka vyzeral staro ale dnu to bolo pekne zrekonstuovane. Dokonca lepsie ako v nasich osobakoch (nepocitam nove dvojposchodaky.). Vo vagone boli kupecka a aj spolocne sedenie. Volime kupe, neuveritelne teplo,bo este nebola napojena masina. Po napojeny masiny sa pusta klima, ktora nejde stlmit,neskor sa musime obliect do dlhych triciek. Dvere sme aj skusili otvorit ale zas siel dnu zapach z wc.

Krajina okolo taka ista ako ked sme sli sem. Rybniky, zelene kopceky na nich ovecky, dedinky, polorozpadnute domceky, ciganske mini osady, nove domceky, hory, dokonca sme sli aj cez tunel. Na prekvapenie sa vo vlaku nerozsvietilo svetlo ale pohodicka.

Cca 30.min pred nasou zastavkou nam prichadza oznamit sprievodca aby sme nezabudli vystupit. To si u nas veru neviem predstavit. Vo vlaku bolo dost turistov.

Po vystupeni mensi sok, nastupiste v dezolatnom stave, schadzame dole pod nastupistia,tu to bolo ako v horore, smrdela tu sama stanka. Potom sme pochopili preco sli domaci vrchom cez kolaje.

Z druhej strany ,stanica vyzerala paradne ako nova. Je tu odstaveny aj parny rusen.

Po pamati ideme smer stare mesto,cesta je jednoducha,zo stanice doprava,prva odpocka dolava a furt rovno. Dostali sme sa az k pravoslavnemu kostolu, pekna velka biela stavba, prechadzame cez rieku.

Svoje osudy zverujeme navigacii. Posiela nas to uzkymi schodnikmi az na na vrchol kopca kde je polozene stare mesto. Ubytko najdene bezproblemov.

Recepcny resp majitel domu nam dava instrukcie, gratis nam upgraduje izbu z share wc/kupelna na privat wc/kupelna. Pekne gesto.

Inak opat mame podkrovnu izbu. Izba je pekne prerobena, kupelka cisto nova. Zatial najlepsie ubytko Casa Lia so super domacim.

Po odpocinku nastava prieskum stareho mesta. Mestecko je male s paradnymy stredovekymi domcekmi, stavbami, kostolikmi. Pekne ulicky, proste uplne bomba mesto.

Je tu dost predajcov suvenirov, restiky s vonkajsim posedenim a same ubytka.

Po drevennych krytych schodoch scara Scolarilor sa dostavame na najvysie miesto. Vyhlad je len na nove mesto ale i tak fajn.

Turisti opat zvacsa nemeckeho narecia,sem tam anglan.

Je tu aj dost rozhlahly cintorin, dvaja nemci sa nho boja ist ale ked vidia,ze mi ideme nasleduju nas, je tu par hrobov z I. a II. sv.vojny a potom klasicke domace hroby.

Po navrate na namesticko po drevennych schodoch davame 1lei gitaristovy, hral pekne a radsej dame peniaze takymto ludom ako neakym zobrakom co len natrcaju ruky.

Obdivujeme rodny dom Vlada Tepesa (klasicky stredoveky dvojpodlazny dom). Je v nom restika + da sa ist do rodnej izby za vstupne. To nevyuzivame.

Mensie posedenie v parciku za mestkym uradom (velka historicka stavba). Fajn vyhlad na nove mesto a na pravoslavny kostol.

Dost nam skvrkalo v bruchach tak sup ho von zo stareho mesta. Tu uz obsmrdali zobrajuce deti.

Zakotvili sme v pizzerii na ulici Goga. Casnicka nam nieco zacala hovorit rumunsky,nerozumeli sme. Potom prisiel zrejme majitel a ten nas obsluzil. Ja som si dal super preklapanu pizzu, zvlastnost na nej bola,ze mi dali zvlast kecupovy zaklad. Chvilu som sledoval futbal,rumunsku liga. Nic moc teda.

Najedeny sme chceli zamenit eura za lei ale zmenaren bola zatvorena a dalsie sa nam nechceli hladat, tak robime vyber ,tentokrat zuno banka (poplatok 1,2eura). Vyber bol nutny bo v ubytko sa nedalo platit kartou,skoda,inak by nam peniaze presne vysli.

Najedeny smer opat stare mesto, v novom nic zaujimave nebolo.

Na namesticku akurat cvicili ucinkujuci na ohnivu sou. najskor sme mysleli, ze cakaju na tmu aby to rozbalili ale ani po zotmeny sa nic nedialo az sa zrazu privali velke tlupy studentov z roznych krajin. Niektory boli riadne pod parou (narodnost si isto kazdy domysli), iny mali na sebe stredoveke kostymi resp boli obviazany svojou statnou vlajkou.

Ohniva sou mohla zacat. Najskor nabehli chalani s tycami, ktorych konce horili. Rozne s nimi tocili, hadzali si ich. Bolo vidiet,ze su neni uplny profici, bo im sem tam tyc spadla. Po nich nasledovali baby, tie mali v rukach akoby svietniky, predvazdali rozne tance. Bolo to velmi zaujimave ukoncenie dna.

Uzimeny sme sa vratili na ubytko a zalahli.

Jaj a videli sme tu odparkovany microbus zo senice, taka tlupa starsich turistov (nad 45 rokov).

naklady (1 euro = 4,3967 lei kurz je spriemerovany z dvoch vyberov,mimo poplatku 1,2euro)

vyber 200lei = 45,26 euro
ubytko casa timar 2 noci, privat room,privat bathroom ale cez chodbicku - 49,32eura platene kartou (217,97lei)
poplatok za vyber - 1,2 eura
voda 2l - 0,90 lei
2x vlak brasov - sighisoara - 38lei
prispevok muzikantovy - 1lei
2x vecera v pizzerii - 50lei (prekladana pizza 17,5lei, pizza 16lei,flaskove pivo ursus 5,5lei , voda 0,5l 4,5lei, tringelt 6,5lei)

Sighişoara
Brasov

Tot: 0.5s; Tpl: 0.01s; cc: 13; qc: 42; dbt: 0.2715s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb