Blogs from Quinta Grande, Madeira, Portugal, Europe

Europe » Portugal » Madeira » Quinta Grande February 18th 2018

Zaterdag 17 februari 2018 6e vakantiedag Na het ontbijt maken we ons klaar voor weer een mooie wandeling. We rijden eerst naar Ribeira Brava en dan omhoog naar één van de gehuchtjes boven op de berghellingen. Onze navigatie zoekt uiteraard niet de gewone doorgaande weg, maar kiest de meest onmogelijke kleine steile weggetjes weer uit! Af en toe echt niet te rijden, dus zoeken we soms een alternatief. We komen uit bij een klein cafeetje: hier vlakbij kunnen we de Levada do Norte op. We hebben een flinke wandeling voor de boeg, we wandelen langs deze Levada en komen afwisselend langs huizen, landbouwgrondjes, waar zowel de aardappels net geoogst worden als nieuwe alweer gelegd. Ze kunnen hier op Madeira wel 3 x per jaar aardappels oogsten! Verder groeien hier kolen, uien, bananen, suikerriet, fruitbomen, pompoenen enz. ... read more
Aardappeloogst
Levada do Norte

Tot: 0.051s; Tpl: 0.003s; cc: 7; qc: 16; dbt: 0.0121s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1mb