3.den - Presun Varsava, Bialystok


Advertisement
Poland's flag
Europe » Poland » Podlachian » Bialystok
May 3rd 2014
Published: May 20th 2014
Edit Blog Post

Vcera nakoniec len lezanie v posteli a citanie knihy. Na izbu postupne prisiel francuzsky par, poliaci a madar. V noci sa rozprsalo, zalomil som uz okolo 20/30.

Rano ma uz okolo 6/00 zobudila polska rodina, potom som este nachvilu zaspal ale neskor osadenstvo pomalicky zacinalo opustat izbu, tak spat sa mi uz nedarilo. Do 10/00 som sa uz len valal v posteli, cital knihu a cakal kym prestane prsat.

Dazd trochu ustal (uz len mrholilo), tak som sa zbalil, odovzdal na recepcii klucik od skrinky a hor sa do stareho mesta.

Na recepcii mi nebolo doporucene pit vodu z vodovodu, tak sup ho do carefouru. Bohuzial, zatvoreny, bo dnes je sviatok, den ustavy. Nastastie bol cestou otvoreny mensi sklep (obchodik).

Do stareho mesta to bola len jedna zastavka elektrickou, resp stacilo prejst most. Rozhodol som sa pre druhu alternativu. Este mensie obdivovanie katedraly sv. Michała Archanioła a sv. Floriana Męczennika. Fakt mega stavba, vnutro tiez fajnove, len akurat mali omsu. Samozrejme pred katedralou fotky Jana Pavla II.

Zaujimavostou je tunajsia zoo. Medvedi maju vybeh spraveny normalne na ulicu. Dost nestandartne teda ale aspon kuknutie gratis medvedie hlavy 😊

Z mosta som obdivoval plavecky bazen resp narodny futbalovy stadion. Nazov ziskal pocas eura ked usporiadatelia zabudli zavriet strechu a stadion vytopilo 😊

Pri zamku kopa policajtov a armada. Chystali sa tu dake vystupenie politikov ku dnu ustavy.

Cakal som viacej turistov v staronovom meste. Mesto uslo, len skoda dazdu.

Zo stareho mesta pokracovala moja put okolo spievajucej fontany. V noci sviety a hra tu hudba. Dalej som sa vybral k metru Gdansk. Samozrejme som si nemohol nechat ujst pozriet dalsi stadion, tentoraz Polonie varsava. Nic moc stadion ale fajn grafity na plote.

Pri vstupe do metra problem kupit listok v automate. Vsetko som natukal ako som mal, hodil som 2zl a furt mi to tie peniaze nenacitavalo, pochvili ukazolo time out ale prachy mi to nevyplulo. Starsia polka mi ukazala ako sa maju kupovat listky v automate, jak keby som to nevedel. No presiel som k druhemu automatu a tam bez problemov. Fakt ma to nasralo,dosol som o 2zl kvoli debilnemu stroju.

Inak listky su rovnake ako na bus, elektricku. Staci zasunut do stroja a otvori sa zavora. Metro v pohode, ziadne tlacenice, vozne pohodlne. Len na tabuli to ukazovalo neako divno prichody novych suprav.

Na konecnej stanici Mlocin je aj koniec sveta. Ziadne poriadne stanky s jedlom, proste konec sveta.

Presunol som sa vnutronym nadchodom do cakarne polskeho busu. Mal som este hodinu casu. Cakaren plna ale stale sa obmienali ludi, bo neuveritelne vela liniek polskeho busu odtialto vyrazalo.

Listky do bialystoku sa v den odjazdu dali kupit za 20zl, ja som kupil za 2zl.

Pri vstupe do busu opat odovzdana batozina vodicovy, dostal som za nu kontrolny listok a nastup do busu. Ten bol plny asi z 1/3. Debil som si uplne nelogicky sadol na lavu zadnu stranu kde bolo menej miesta na nohy. Nabuduce si treba sadat v polskom buse na pravu stranu dozadu, tam je viacej miesta na nohy. Co som si vsimol tak asi 80%!l(MISSING)udi si davalo pasy. Inac poliaci dost dodrzuju pravidla, na cervenu na prechode som videl ist asi len 2 ludi.

Cesta nezaujimava, polia, lesy, domceky. Po 3 hodinach som dorazil do bialystoku, povodne sme mali prist az za 3,5hod.

Zacal som hladat v mobile cislo na CS, ked po chvili ku mne prisiel chlapik a pyta sa ci som dado. Este sa mi ospravedlnoval, ze meska, pritom ja som prisiel o 0,5 hod skorej.

Spolu s pavlom sme sli na zel.stanicu, kupit listok na zajtra do Hrodna. Bez problemovy nakup. Dostal som dva listky, jeden z bialystoku do kuznice a druhy z kuznice do hrodna. Takto to vychadzalo lacnejsie. Nieco na podobny styl ako u nas ked clovek ide do madarska,rakuska a ostatnych blizkych susediacich krajin. Vzdy treba kupovat medzinarodny listok z najblizsej slovenskej stanici pri hraniciach.

Pavel moc anglicky nevie, horsie nez ja a o dost, uplny zaciatocnik. Telefonoval svojej zene ako sa najrychlejsie dostaneme k nim domov. Navigovala nas na MHD. Kupujem si dva polovicne listky, bo sofer nema cele.

Moji CS byvaju asi 15min od centra, v kludnej lokalite. Som ich prvy couchsurfer, tak su trochu vystresovany, Anna po anglicky nevie vobec ale pohoda, dohovarame sa mixom polstiny a slovenciny. Maju psa menom Mimi (moja sestra je tusim uplne vsade).

Anna mi nachystala polsku specialitu, mna bolo to fajnove, potom nasledoval dezer a zubrowka. Stahli sme skoro celu flasu.

Zamachrovali,ze na eurovisii maju svoju skupinu. Nic moc spev ale klip velmi velmi kvalitny
&sns=fb">My Slowianie

Este vyvencenie mimi, sprcha a spanok.

Spim na rozkladacom gauci, pohodove spanie.

Kurva, akurat mi v Minsku zrusil ubytko jeden CS, musim rychlo nahadzat nove ziadosti.

naklady (1euro = 4 zlote, zl = zloty)

voda 1,5l - 1,9zl
metro listok 20.min - 3,4zl + 2zl co mi zozral automat
vlak bialystok - kuznica - 8,5zl
vlak kuznica - hrodna - 12,78zl
mhd v bialystoku - 3,5zl

foto
http://baca12.minus.com/mb25ih1XWxxYmw
http://baca12.minus.com/mGAPISzGuU2gC


Advertisement



20th May 2014

to som teda prekvapeny
nemyslel by som si teda ze este aj vo Varsave nie je bezpecne pit vodu z vodovodu, nie su prehnane paranoidni ci nebola za tym snaha predat flasu? ten listok so zozratymi peniazmi sa tam nedal u niekoho reklamovat? nepotesi teda ale este ked maju 0.5eur ludove cestovne tak to taka tragedia nie je, niekde na zapad od slovenska by to potesilo este menej uz radovo v eurach
20th May 2014

ta voda aj vyzerala divne,nebola priezracna. neskor aj ostatny couchsurferi vraveli,ze neni pitna resp je ale nedoporucuju to. reklamovat nebolo kde a 50 centov hore dole

Tot: 0.66s; Tpl: 0.01s; cc: 11; qc: 52; dbt: 0.3917s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 2; ; mem: 1.1mb