2.den - Varsava


Advertisement
Poland's flag
Europe » Poland » Masovia » Warsaw
May 2nd 2014
Published: May 19th 2014
Edit Blog Post

Ako kazda moja noc v buse bola na hovno. Nevedel som sa poriadne ulozit. Sedacky boli fajn ale miesta na nohy poskromne. Sedel som v prednej casti busu.

Mali sme tusim dve zastavky, ani na jednu som nesiel von. Na par hodin sa mi podarilo zaspat ale i tak ziadna slava.

Po 6. hod sme dorazili do katowic. Tu vystupilo cca 3/4 busu. Vacsina sla na nizkonakladove lestisko odkial operuje hlavne wizz air a ryanair .

Do busu nastupili fajnove rusky (len dost mlade). Jednemu polakovy sa moc nelubila ich ruska rec, tak po nich spatno zazeral.

Dalsia zastavka bola v meste Częstochowa. Vystupil jeden clovek a nastupilo asi desat.

Od katowic som sedel sam, konecne kopa placu.

Cestou zacalo prsat, nastastie pred varsavou sa to zastavilo a bolo len polojasno.

Poliaci maju fakt divne dialnice, klasicka dvojprudovka len obcas sa vyskytol semafor, prechod pre chodcov.

Pred varsavou sa zacali popri ceste objavovat aj rozne sklady popri ceste ale ozaj az tesne pred varsavou, inak nikde nic, len polia, lesy. Nie ako u nas, na kazdom kroku neaky sklad, fabrika.

Po dorazeni na bus terminal Wilanowska, som si siel pre batoh, ktory bol uskladneny v batozinovom priestore. Na moje prekvapenie sofer dokladne kontroloval cisla na batohoch a ustrizky co sme mali v rukach.

Po zorientovani sa , smer elektricka. je tu hned aj metro zastavka, takze do centra sa da dostat velmi rychlo a bezproblemov. ja som zvolil elektricku ,bo som mal v plane navstivit park Liazenky park.

Na zastavke mensi sok, cisla podla google maps nesedeli, tak som sa spytal spolucakatelky, odporucila mi elektricku c.10. Listok som si kupil 20.minutovy v blizkej trafike. Zatial ziadny problem s jazykom, bezproblemov som rozumel polsky a ludia slovensky.

Elektricka bola moderna ale jazdia aj starsie supravy. Vnutri bol ozraty bezdak, furt slintal na zem. Krasne privitanie teda.

Listok som si oznacil klasicky ako v MHD v BA , stacilo strcit a stroj sa o vsetko postaral.

Vystupjem na 8.zastavke Pl.Unii Lubelskiej. Samozrejme som sa pustil zlym smerom ale nastastie som na to hned prisiel a vraciam nazad na kruhovy objazd a smer park.

Vonku fakt kosa, obliekam si pod budnu aj mikinu.

Vcera bol sviatok prace a zajtra je v polsku den ustavy. Preto vsade po meste polske vlajky.

V parku bolo dnes a zajtra vynimocne jedno muzeum zdarma ale stalo tam kopa ludi tak som sa na to vyprdol, ostatne muzea maju symbolicke vstupne okolo 5zl. Nenavstivil som ani jedno.

Park je obrovsky, kopa fotiacich sa ludi. Par ich tu aj behalo ale fakt len par. Super miesto na relax , len keby bolo teplejsie, hned by som sa vyvalil na lavicku a dospal nocnu jazdu busom.

Pri foteni vevericky ma oslovil starsi panko, ze nech ho vyfotim ako krmi vevericku resp. maleho vtacika. Trochu s nedoverou som si spravil teda fotky, potom mi nukal orech nech nakrmim vevericku i ja. To som odmietol. V azii by som toho cloveka okamzite ignoroval ale tu v pohode, normalny dochodca co sa tesi zo zivota.

Odlovena prva polska keska a smer stadion legie varsava. Fakt paradny stanok, skoda, ze sa nedalo ist dnu ale i to raz pride. Uz sa neviem dockat kedy pojdem konecne do polska na futbal.

Inac v parku chceli dvaja rusi aby som ich vyfotil, samozrejme sli na mna s anglictinou. To by som nepovedal teda, som cakal ,ze spustia po rusky.

Ha spravil som svoj prvy dobry skutok ked som opustal park. Poliaci si obzerali planik parku, tak som im iniciativne dal moju mapku co som si doma vytlacil.

Obloha sa dost zatiahla, pridal som do kroku. Pri zamku ujazdowskom bola dalsia keska, vkladam svoje prve swg. Cestou som este obdivoval fajnove grafity.

Potom uz len rychly presun k palacu kultury. Zaujimava budova. To uz zacali padat prve kvapky, tak zrychleny presun do hostela fabryka

Nastastie dazd nebol silny tak som siel pesibusom a pokula este rozne budovy po ceste. hamburger v centre stoji cca 5 euro.

Ako sa este pred dzadom jedol milu na lavicke dosla ku mne zebracka. Ignoracia. Bohuzial , tato spina nakonec ulovila starsiu zensku a ta jej dala par zlotych. Fakt nechapem naco im ludia davaju peniaze. Aj tak urcite patri do volakeho gangu a nakonec zarobia viac za den nez normalny pracujuci clovek .

Hostel som nasiel v pohode. Na recepcii ziadny problem, len tu zaucali novu recepcnu tak mensie zdrzanie. Vnutro hostela trochu prerabaju. Na izbe nas je zatial sest kusov. Jeden pakistanec co zije v taliansku.

Hostel sa nachadza v casti praha. takze mimo centra, v buducnosti by som siel radsej do hostela co je v centre (co som pozeral,cenovy rozdiel 1-2 eura). Lenze ja som chcel spoznat aj tuto cast varsavy, bohuzial daz mi to prekazil a ziadne velke skumanie sa nekonalo. Zacatie citania knihy Inferno od Dana Browna.

Na vecer som behol omrknut kusok tejto casti, uz nastastie neprsalo. Inak v noci by som sa tu po ulici sam motat veru nechcel.

Hambac tu stoji okolo 12zl, blizko je lidl a carefour. V carfoure som si dal hot dog. Inak food court nic moc, len mcdonald, kfc ,burger king a neaka pizzeria.

Pri carfoure je hned zel. stanica. Kopa policajtov,zrejme cakali na prichod neakych radikalov.

V plane uz len citanie knihy, mozno zbehnutie s niekym z hostelu na pivo, uvidim ake bude ostatne osadenstvo. Pod oknom mam 3 bary (senky,puby,nevim jak to nazvat)

naklady (1euro = 4 zlote, zl = zloty)

mhd listok 20.min - 3,40zl
hostel fabryka 12 dorm - 29zl
americky hot dog - 2zl
nakup v lidli - cokoladove keksy - 3,19zl
- cesnakova bageta - 1,79zl
- 2x cokoladove koblihy - 1,98zl

foto
http://baca12.minus.com/mb25ih1XWxxYmw


Advertisement



20th May 2014

heh
to su ake "dost mlade" rusky, vsak cim mladsie tym lepsie, nie? :) to musi byt tiez zaujimava dialnica so semaforom inak, ale tak v polsku asi maloco prekvapi dochodca pobavil, to fakt clovek zvyknuty z azie si musi prist divne pri normalnych europanoch, beztak mi ale velmi nedava zmysel naco mu je fotka, ci ti dal email aby si mu ju poslal? anglicki rusi ma prekvapili
20th May 2014

mlade asi okolo 18 :) dochodca nedal email, asi len chcel aby z neho bola movie star ked ho budem ukazovat doma

Tot: 0.646s; Tpl: 0.009s; cc: 10; qc: 40; dbt: 0.2521s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb